על ‘הפלג’ ולמה אריה דרעי לא ממריא בסקרים • אורי מקלב מדבר

הפרלמנטר החרוץ, שכבר הגיש מאות הצעות חוק, מציג את דעתו על הכנסת, הליכוד, ח"כ דוד ביטן, הפלג הירושלמי, הח"כ לשעבר באסל גטאס, אריה דרעי, ובנימין נתניהו
אריה ריבקינד
י"א אייר התשע"ז / 07.05.2017 13:01

רגע לפני פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, העניק ח”כ אורי מקלב, הח”כ מדגל התורה שאין כמעט יום גם בימי הפגרה שהוא לא מופיע בכנסת, ראיון ליקי אדמקר מוואלה.

במהלך השיחה, הביע הפרלמנטר החרוץ, שכבר הגיש מאות הצעות חוק, את דעתו על הכנסת, הליכוד, ח”כ דוד ביטן, הפלג הירושלמי,  הח”כ לשעבר באסל גטאס, ולמה קשה לו עם האובססיה של נתניהו לתקשורת.

“הכנסת הפכה להיות שוק”, אומר מקלב. “איבדה לחלוטין מהנכבדות שלה. בעבר היו תהליכי חקיקה מאוזנים, ולא דרקוניים ודורסניים. ההתנהלות של הקואליציה, לדוגמה, היא בלי טקטיקה – הכול הוא שיח חיצוני, לא פרלמנטרי”.

לדבריו, יו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן הביא איתו “סגנון” חדש. “הכול אצלו על השולחן. שקיפות מלאה. נכון שיש לו פתיל קצר והוא מעניש על המקום. ח”כים לא רגילים לזה ואומרים שזה כמו מורה שמעניש ילדים בכיתה, אבל בסך הכול הוא מגיע להישגים גדולים. השיח עצמו הוא לא אותו שיח, אבל ביטן מאוד נאמן לקואליציה, ומנגד חייו לא פשוטים בתוך הבית”.

הכוונה להדיח את הח”כ לשעבר באסל גטאס, שהורשע בהברחת טלפונים ניידים למחבלים בכלא, הציקה לו מאוד: “מה הפריע להם שיישאר? ברגע שהוא הלך, איבדת את ההזדמנות להכות בו ולהעצים כל הזמן את האבסורד של הח”כים הערבים בכנסת. אני כמפלגת ימין לא מבין איך מפלגת השלטון נלחמה על זה. רק מה? פופוליסטיים. במקום שיתווכחו על מבריחי טלפונים, הוויכוח הפך להיות אם יש או אין רוב בכנסת להדחתו”.

על מפלגת השלטון הוא אומר: “אין בעל הבית. ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל סיעה, מנהל פרלמנט, אז או שהוא עומד בראש או שלא. כל אחד שם עושה מה שהוא רוצה.

“או שנתניהו טרוד בדברים אחרים, או שהסמכות נחלשה. בעבר, כשהיית מדבר עם זאב אלקין, גלעד ארדן או גדעון סער – היית יודע שאם דיברת איתם, אתה מדבר עם ראש הממשלה. אנשים שם ידעו שאם הם מתחילים איתו הם לא ייבחרו שוב.

“היום כבר אין מורא, ואם אין מורא אין יראה וללא ספק זה משפיע על עבודת הכנסת. נתניהו מתערב בענייני מפלגות אחרות יותר מאשר במפלגה שלו”.

אף שבאופן פומבי הח”כים החרדים לא מרבים להתייחס להפגנות של ‘הפלג הירושלמי’, נענה מקלב להצהיר כי הוא מתנער מהם: “זה לא הציבור החרדי. זו לא הדרך שלי ואני לא אחראי לכל תופעה שיש. הם יצאו מהבית שלנו, אז לכן אני צריך להתייחס”.

בניסיון להבין אם ההפגנות שלאחרונה דעכו הן סיבה למלחמה כדי לקבל ייצוג בכנסת, הוא עונה: “זה הכול לא אמיתי. הם צריכים להצדיק את הקיום ולמצוא סיבה שאינה קיימת. היום לא מגייסים אף בחור חרדי שרוצה ללמוד, אבל נוח להגיד ולפרסם דברים שלא היו ולא נבראו. הם קיצוניים”.

מאז פטירת הגר”ע יוסף זצ”ל, נטשו מצביעים רבים את ש”ס והחלו להישמע קולות רבים יותר על איחוד בין המפלגה הספרדית ליהדות התורה.

“זו רק כותרת”, הוא דוחה את האפשרות לאיחוד בין יהדות התורה לש”ס. “יש חשש שזה יוביל לאיבוד קולות או לא ישנה את המצב, אז למה שמישהו ייקח סיכון לחינם?”

ביקורת נוספת הוא מעביר על מנהיגה הפוליטי של ש”ס, אריה דרעי, שמפלגתו לא ממריאה בסקרים: “יש הרבה אנשים שיתנו לך לייקים, אבל לא ילכו בשבילך לקלפי. דרעי הצליח לעבור סף של רבים שכבר לא רואים בו מושחת. הוא לגיטימי ואנשים מעריכים את הפופלריות שלו, אבל לא בשביל להצביע לו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אדם ישר וחכם לא מצביע לעבריין מורשע. אנשים לא מקבלים אותו, רק מבינים שהכל רקוב ולא יכולים לעשות כלום.
    07/05/2017 15:07
    אלי ישי מתתגעגעים אליך
  1. מיואשים.

    מרן אמר, 30-40 אחוז יעזבו אותנו בגלל דרעי, ידע מה שאמר.