המרא דאתרא בישוב מירון מתעקש: “ההילולא תתחיל לא לפני 4 בבוקר”

למרות הסיכום בין הרבי מבאיאן עם המפכ"ל על הדלקה ב-1:15, רבו של מירון קובע במכתב שפרסם: "ההדלקה לא לפני 4 בבוקר, יציאות התחבורה למירון יתחילו ב-12 בלילה" • להנהלת היישוב: "לסדר לכל כוחות הבטחון מקומות לינה וסעודות שבת, למנות פקחים להזהיר ולשמור בכל המקומות"
יוסף גרינבוים
ז' אייר התשע"ז / 02.05.2017 21:20

פסק הלכה של הגאון רבי מאיר שטרן, המרא דאתרא של היישוב מירון,  המפרסם היום (שלישי) אוסר על קיום הדלקות ל”ג בעומר בציון הרשב”י לפני השעה ארבע לפנות בוקר של יום ראשון, זאת כדי למנוע חילולי שבת של כוחות הביטחון ומפעילי התחבורה הציבורית.

כפי שנחשף בחרדים10, במכתבו -תחת הכותרת ‘דעת תורה לל”ג בעומר שחל במוצ”ש’ – קורא הרב שטרן  לדחות את תחילת ההסעות מרחבי הארץ לשעה 12  בלילה, במקום השעה המתוכננת כעת – 22:00.

המרא דאתרא מוסיף וכותב כי יש להסדיר, בתיאום עם הממונה על כוחות הבטחון שיאבטחו את הבאים למירון לפני שבת, שכל השוטרים  יגיעו לפני השבת – וכי יש לסדר עבורם מקומות לינה וסעודות שבת, כדי למנוע הגעתם במהלך השבת, תוך חילול שבת.

רבו של היישוב קובע עוד, כי “על הנהלת מושב מירון חובה לא לאפשר כל חילול שבת שאינו כרוך בפיקוח נפש,   בכל מקומות האוהלים וכו'”.

הרב שטרן, מירון,

כפי שדווח בחרדים10, בפגישה מיוחדת שהתקיימה ביום רביעי אצל האדמו”ר מבאיאן, בהשתתפות מפכ”ל המשטרה, רוני אלשיך, הושג הסכם בין המשטרה לחסידות המחזיקה בזכות ההדלקה הראשונה על ציון הרשב”י, לפיו המשטרה תמנע חילולי שבת בהילולת ל”ג בעומר במירון.

בפגישה השתתפו, מלבד המפכ”ל הגר”ש רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים, רב המשטרה הרב רמי ברכיהו, ומנכ”ל המקומות הקדושים יוסף שוינגר.

בפגישה נשא האדמו”ר דברים נחרצים על קדושת השבת ועל שמירת השבת.

המפכ”ל ורב המשטרה התחייבו כי אם יאחרו את ההדלקה – לא יהיה חילול שבת מצד שוטרים במירון. השניים הבטיחו כי הם יהיו בשטח בשבת כדי לדאוג לכך.

בפגישה סוכם כי ההדלקה המרכזית של חסידות באיאן תחל בשעה 01:15 בלילה.

מהמשטרה נמסר אחרי הפגישה: “בהמשך לפגישת מפכ”ל המשטרה ורב המשטרה עם האדמו”ר מבאיאן סוכם כי ההדלקה הראשונה תתחיל בשעה 01:15. בעקבות איחור ההדלקה, תוכל המשטרה לדחות חלק מההיערכות המוקדמת, ובכך יצומצם חילול השבת שכרוך באבטחת הציבור שמגיע למירון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות