המסמכים חושפים: לפני 50 שנה דחו את הילולת ל”ג בעומר במירון

סערת השבת ול"ג בעומר: מסמכים משנת התשכ"ו חושפים כי כבר אז דחתה הרבנות הראשית את חגיגות ל"ג בעומר ביום - "עקב החשש החמור של חלולי שבת העלולים להיגרם על ידי המונים שייצאו לחגיגות ביום השבת"
נחמן גור
א' אייר התשע"ז / 27.04.2017 20:08

בעקבות הסערה על החלטת משרד החינוך והרבנות הראשית לדחות את מדורות ל”ג בעומר וחופשת מוסדות החינוך ביום, וזאת בכדי למנוע חילול שבת המוני, חושף ארגון ‘חותם’ כי כבר לפני כ-50 שנה פעלה הרבנות – ודחתה את חגיגות ל”ג בעומר בכדי למנוע חילול שבת המוני.

מכתבים ומודעות משנת תשכ”ו מגלים כי כבר באותה שנה קבעה הרבנות הראשית כי חגיגות ל”ג בעומר תתקיימנה ביום ל”ג בעומר עצמו ולא במוצאי שבת.

“עקב החשש החמור של חילולי שבת שעלולים להיגרם על ידי המונים שיצאו לחגיגות ביום השבת”,לשון הודעת הרבנות לעיתונות בשנת תשכ”ו.

 במסמך נוסף קראה הרבנות לשר הדתות שיפעל כפי החלטתה.

הרבנות אף פרסמה מודעות רחוב אשר קראו לציבור לפעול ברוח החלטתם, תוך שהיא מציינת: “החלטה זו הועברה לידיעת שר הדתות ולתשומת לב רבני הערים וכן לכל הגורמים הנוגעים לארגון החגיגות”.

ל"ג בעומר, דחייה

 בחותם מציינים: “החלטת הרבנות באותה שנה, קיבלה גיבוי מוחלט מכל מוסדות המדינה, כך שתמוהה העובדה כי הנושא צריך להיפתח בכל פעם מחדש של”ג בעומר יוצא במוצאי שבת”.

בחותם הוסיפו: “ל”ג בעומר ומנהג הדלקת המדורות ביום זה הינו מנהג שהתחבב על ילדי ישראל דתיים ושאינם דתיים, כך אנו מאמינים שיום השבת יקבע בלבבותיהם של תלמידי ישראל כיום שבתון. החלטת הרבנות ומשרד החינוך לחזק את השבת ביום זה מאחדת את כל ישראל סביב המסר של אחדות וערבות הדדית”.

ל"ג בעומר, דחייה

ל"ג בעומר, דחייה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לכבוד הורים יקרים
    28/04/2017 17:13
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לכבוד ההורים היקרים נ”י

    אבא יקר עם הבן שלך חשוב לך תתחנן בפניו שלא יסע לשבת לפני ל”ג בעומר למירון לצערינו הרב ההר מלא באוהלים עם כל מני טיפוסים הבן שלך לא ישלם 300 דולר למיטה במירון מה יעשה יקח אוהל וישן עם עוד כמה בחורים במירון מגיעים כל סוגי הבחורים והבחורות והם מכשילים את הציבור באתרא קדישה מירון לא לחינם ישיבת בויאן שמביאה את כל הבחורים לא נותנים להם לצאת בכל השבת ממתחם אולפנת בני עקיבא. בחור אסור לעלות לציון מיום שישי עד מוצ”ש בהדלקה ומיד אחרי ההדלקה יורדים ביחד כולם בחזרה למושב.

    ו.ב.