באיאן דחתה ההדלקה ל-1:15 בלילה – והמפכ”ל התחייב: לא נחלל שבת

סאגת חילול השבת במירון: מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, ורב המשטרה נפגשו עם הרבי מבאיאן • באיאן הסכימה כי ההדלקה הראשונה תתחיל בשעה 01:15 - והשניים הבטיחו: יצומצם חילול השבת, נהיה בשטח כדי לדאוג
יוסף גרינבוים וחיים טוויל
א' אייר התשע"ז / 26.04.2017 22:55

בפגישה מיוחדת שהתקיימה הערב (רביעי)  אצל האדמו”ר מבאיאן בהשתתפות מפכ”ל המשטרה, רוני אלשיך, הושג הסכם בין המשטרה לחסידות המחזיקה בזכות ההדלקה הראשונה על ציון הרשב”י, לפיו המשטרה תמנע חילולי שבת בהילולת ל”ג בעומר במירון.

בפגישה השתתפו, מלבד המפכ”ל הגר”ש רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים, רב המשטרה הרב רמי ברכיהו, ומנכ”ל המקומות הקדושים יוסף שוינגר.

בפגישה נשא האדמו”ר דברים נחרצים על קדושת השבת ועל שמירת השבת.

המפכ”ל ורב המשטרה התחייבו כי אם יאחרו את ההדלקה – לא יהיה חילול שבת מצד שוטרים במירון. השניים הבטיחו כי הם יהיו בשטח בשבת כדי לדאוג לכך.

בפגישה סוכם כי ההדלקה המרכזית של חסידות באיאן תחל בשעה 01:15 בלילה.

מהמשטרה נמסר: “בהמשך לפגישת מפכ”ל המשטרה ורב המשטרה עם האדמו”ר מבאיאן סוכם כי ההדלקה הראשונה תתחיל בשעה 01:15. בעקבות איחור ההדלקה, תוכל המשטרה לדחות חלק מההיערכות המוקדמת, ובכך יצומצם חילול השבת שכרוך באבטחת הציבור שמגיע למירון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חילול שבת
    29/04/2017 21:46
    מירונר
  1. בעקבות פרשת חילולי השבת במירון וכפי שידעו לדחות את אירועי יום הזיכרון ממוצאי שבת צריך בחג השבועות או היתר מהרבנות הראשית לשוטרים לחלל את החג בכותל, או שהרבנים יהיו נגד הליכה לכותל בחג השבועות