אנשי ‘הפלס’ פנו למועצת העיתונות: סייעו לנו נגד סתימת השופר

למרות החשדות החמורים להטרדות שבהן מעורבים, על פי החשד, בכירי העיתון, פנו אנשי 'הפלס' למועצת העיתונות ודרשו כי תתערב למנוע את הפגיעה בעיתונם • כתבו בבקשתם: "לפעול יחד בשיתוף פעולה כנגד הניסיון המכוון להביא לסגירת העיתון וסתימת שופרו של ציבור גדול ומכובד"
אבי כץ
ל' ניסן התשע"ז / 26.04.2017 17:55

 רק שלא יטרידו גם אותם: אנשי עיתון ‘הפלס’, ביטאון ‘הפלג הירושלמי’, שבכיריו נעצרו על ידי המשטרה בחשד להטרדות נגד בכירים בחברות במשק ומשרדי פרסום, פנו למועצת העיתונות ודרשו כי תתערב למנוע את הפגיעה בעיתונם, במסגרת מה שהם מכנים מאבקם “כנגד ניסיון סגירת העיתון על ידי יריביו באמצעות משטרת ישראל”. על כך מדווח העיתונאי נתי טוקר ב’דה מרקר’.

לפי הדיווח, על אף החשדות החמורים להטרדות שבהן היו מעורבים בכירי העיתון,  בפנייה באמצעות דוד לופוליאנסקי, שהציג עצמו כחבר מערכת העיתון, נטען: “העיתון נוסד לפני כ-5 שנים כתולדה מחילוקי דעות פנים חרדיים, כשהוא מייצג את הקהל החרדי-השמרני ורבותיו.

“עוד טרם היווסדו הצהירו יריבנו הפוליטיים על מטרתם למנוע את הוצאת העיתון ולהביא לסגירתו. לצורך כך חיבלו במערכת ההפצה והמנויים ובעיקר הפעילו שיטות של חרם וטרור כנגד המפרסמים בעיתון.

“לאחר כשנה של מלחמה בלתי פוסקת, התאגדו כמה מקהל הקוראים בכדי להשיב מלחמה כנגד ההדרה המתמדת. תלונות הדדיות הוגשו במשטרה”.

לופוליאנסקי ממשיך וטוען כי המאבק בעיתון נעשה על רקע התנגדותם הקיצונית לגיוס: “עיתוננו מבטא את עמדת רבותיו כנגד גיוס בני הישיבות לצה”ל. עמדה זו קוממה כנגדו את בכירי הממשלה. שר הביטחון קרא לא מזמן לעשות הכל בכדי להביא לסגירת העיתון”.

לטענתו, בפשיטת המשטרה על מערכת העיתון נלקחו מחשבים, אך “מתנדבים רבים מהציבור החרדי פעלו מיד כשהם ממלאים את מקומם של עובדי המערכת והמינהלה והצליחו להוציא את העיתון ומוספיו מבלי להחסיר אף יום… אולם מאז חלף יותר משבוע כשהעורך הראשי והמנכ”ל מובלים פעם אחר פעם להארכת מעצר… הבוקר הם שוחררו אך נאסר עליהם לעסוק בעיתון”.

נציג ‘הפלס’ מבקש:  “לפעול יחד בשיתוף פעולה כנגד הניסיון המכוון להביא לסגירת העיתון וסתימת שופרו של ציבור גדול ומכובד”.

גורמים במועצת העיתונות אמורים כעת לדון בשאלה האם להיעתר לפנייה למנוע את סגירת העיתון בכל מחיר, או שמא לאור החשדות החמורים ולאור התנהלות העיתון עד כה – לא להתערב.

המשטרה פשטה לפני יותר משבוע על משרדי עיתון ‘הפלס’.  במסגרת גל המעצרים נעצרו 28 בני אדם, מראשי ‘הפלג’ ובכירי העיתון, בחשד לסחיטה באיומים ולהטרדות נגד מנהלים ובכירים בחברות פרטיות וממשלתיות גדולות.

כל העצורים שוחררו, חלקם בתנאים מגבילים שונים.

היום בצהרים שוחררו גם בכירי העיתון למעצר בית.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שייע
    26/04/2017 20:46
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חבורת משועממים, פורעי חוק וסדר, משוגעים, אידוטים, מושחתים עלובי החיים

  2. סתימת פי האתון
    27/04/2017 01:25
    אמיתי
  3. מבקשים לנצל את הדימוקרטיה על מנת לחסל אותה.תמשיכו לחסום כבישים להשתולל להתפרע ולהתבכיין