בש”ס דרשו, ראש העיר התעקש, ורגע לפני הדיון שר הפנים נכנע

גורמים בנתיבות טענו כי אנשי ש"ס לחצו על ראש העיר לפטר את סגנו יעקב מעלימי, המזוהה עם אלי ישי • בשל כך, הם טענו, הוא דוחה חתימה על העברת שטחים מהמועצות האזוריות לנתיבות • היום, אחרי גרירת רגליים, נחתם, סוף-סוף, המתווה • גורמים בנתיבות: זוהר ניצח, דרעי הפסיד
חיים בוזגלו
א' אייר התשע"ז / 26.04.2017 21:12

למעלה משנה וחצי לאחר החלטת משרד הפנים לאשר את הרחבת גבולות העיר נתיבות, הגיעה הסאגה הזו אל סיומה: שר הפנים אריה דרעי כינס הבוקר (רביעי) במשרדו בירושלים את ראש עיריית נתיבות יחיאל זהר, ראש מועצת מרחבים שי חג׳ג׳ וראש מועצת שדות נגב, תמיר עידן, וחתם על על צו להעברת פארק תעשיות נ.ע.מ לשטחה המוניציפלי של העיר נתיבות.

לכאורה מדובר בהליך טכני בלבד, שלא כל-כך אמור לעניין את הציבור החרדי, מלבד אולי את תושבי העיר.

אלא שמאחורי הקלעים מתברר כי מדובר במאבק שנמשך כמעט מאז נכנס אריה דרעי לתפקידו כשר פנים, וכלל  – לדברי גורמים בעיר נתניבות – גם הרבה לחצים פנים-חרדיים שהופעלו, לכאורה, מכיוון אנשי ש”ס על ראש העיר נתיבות יחיאל זוהר.

על פי אותם גורמים, הופעל לחץ כבד על ראש העיר שיפטר את סגנו יעקב מעלימי מטעם סיעת ש”ס, נציגו של הרב יורם אברג’ל זצ”ל, שתמך בבחירות האחרונות לכנסת במפלגתו של אלי ישי, ועמד בראש מטה בני התורה של מפלגת יחד.

צריך לזכור כי הרחבת הגבולות של העיר אושרה כבר על ידי שר הפנים הקודם, סילבן שלום, בקו התפר בין מינויו של אריה דרעי לבין התפטרות סילבן שלום, וזאת לאחר שהדבר הומלץ על ידי ועדה מיוחדת שהוקמה לשם כך במשרד הפנים.

לאחר פרישת השר לשעבר שלום, חתם ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההמלצות בשבתו כשר פנים.

אלא שאז נכנס דרעי לתפקיד ועכב את החתימה על כך.  לפי לשכתו הסיבה הייתה טענת שני ראשי המועצות האזוריות, כי “ההחלטה בנוגע לגבולות התקבלה משיקולים פוליטיים ולא משיקולים עניינים. שר הפנים דרעי, שרצה לאמץ את מסקנות הוועדה לטובת העיר נתיבות, זימן את ראשי שתי המועצות האזוריות כדי לנסות ולהגיע להסכמה”.

הפרשה הגיעה לבג”צ, בעקבות עתירה שהוגשה על ידי עיריית נתיבות, בה נטען כי הכול כבר אושר, וכי על דרעי לקיים את ההחלטה, משום שאין לו סיבה אמיתית לתקוע את המהלך.

עצם הגשת העתירה, כך נראה, הביאה לכך ששר הפנים הודיע כי יקיים מיידית את אישור הרחבת הגבולות מיד עם אישורה של מליאת מועצת העיר נתיבות את מתווה ההרחבה, כך שלמעשה העתירה התייתרה.

מליאת עיריית נתיבות התכנסה מיד לאחר אישורו העקרוני של שר הפנים, אישרה את ההרחבה, אך חלף עוד זמן ושר הפנים שוב גרר רגליים ולא חתם על ההחלטה.

נתיבות

הבוקר, כפי הנראה אחרי ששר הפנים הבין שפיטורי מעלימי לא יתבצעו, משום שראש העיר עומד על שלו, ואחרי שעיריית נתיבות הגישה עתירה נוספת לבג”צ,  חתם דרעי על המתווה, כך שהדיון, שהיה אמור להתקיים מחר, התייתר.

בהודעה שהפיץ משרד הפנים על הטקס מוצגת הסיבה, לגרסת דרעי, מדוע התעכבה חתימתו:

“ההסכם נחתם לאחר שהשר דרעי הציע מתווה לניהול משותף של הפארק, ולאחר הודעת ראשי המועצות האיזוריות – מרחבים ושדות נגב על הסכמתם למתווה, לפיו יועבר שטח פארק נעם ושטחי מסחר נוספים ממרחבים ושדות נגב לנתיבות.

“השר דרעי הנחה את הדרג המקצועי במשרד הפנים לעקוב אחר ביצוע המתווה ומילויו.. כמו כן, הנחה השר את הממונה על מחוז הדרום במשרד הפנים, לפקח על מילוי המתווה במלואו וכי כל הפרה של תנאי המתווה, תביא לבחינה מחודשת של ההחלטה בפני ועדת הגבולות הגיאוגרפית הקבועה של אזור הדרום..”

עוד נאמר בהודעה:  “מסקנותיה של ועדת החקירה שהוקמה בנושא בספטמבר 2014, גרמו לחילוקי דעות קשים בין ראשי הרשויות הנוגעים בדבר.. לאחר שהמלצות הועדה התקבלו ונחתמו בחודש דצמבר 2015 על ידי ראש הממשלה, בתפקידו כמ”מ שר הפנים, החליט שר הפנים דרעי, מיד עם כניסתו לתפקיד כי לא יחתום על הצווים, עד שהצדדים יגיעו להסכמה על מתווה לניהול הפארק..

“משרד הפנים גיבש נוסח הסכם שותפות של המינהלת המשותפת שתסייע לייצר יציבות בין שלוש השותפות, תוך איזונים ובלמים. לאחר התערבות המשרד והגעה להסכמות בין הצדדים, החליט שר הפנים דרעי כי, בכפוף להחלטת בג”ץ שתיקבע בהמשך, ברצונו להוציא את המהלך לדרך ולחתום על הצווים להעברת השטחים, בהתאם להמלצות הועדה”.

 •

השאלה היא האם החתימה הזו תוביל לסולחה בין יו”ר ש”ס אריה דרעי לראש עירית נתיבות יחיאל זוהר.

גורמים בעירייה מציבים סימן שאלה גדול על האפשרות כי מדובר ב’שטחים תמורת שלום’ וסבורים שיש מחירים נוספים שיידרשו לשם אותה סולחה.

בין השאר הם מצביעים על דרישות שונות הנוגעות בעניינה של משפחת אבוחצירה, שינוי הרכב המועצה הדתית בניגוד להרכב שאושר בעבר במועצת העיר, תוך שינוי הרכב המועמדים – כך על פי גורמים בעירייה, כאמור.

אותם גורמים טוענים: “ראש העיר לא הבטיח כלום, מי שהפסיד זה שר הפנים, שהבין שאין לו שום קייס להתנגד להרחבה, ומי שיצא מנצח הוא ראש העיר”.

האם ישלם יעקב מעלימי בכיסאו, בעקבות הסכם שינויי הגבולות? ימים יגידו.

מלשכתו של יו”ר ש”ס  אריה דרעי לא הגיבו לשאלות של חרדים10.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תפסיקו כל היום לחפש מחלוקות
    26/04/2017 21:53
    אבי
  1. די למחלוקת ולשנאת אחים

    • יוסי   27/04/2017 07:55

      וחילול שבת זה בסדר?? דרעי נופל בכל מקום בגלל שחילל את השבת

  2. מכלוף אני מתבייש בך
    27/04/2017 08:35
    מרוקאי
  3. למה דרעי מבייש את הספרדים במעשיו גם עם זה לכאורה!!!