ב’משכן לאומנויות הבמה’ באשדוד חיללו שבת. והחרדים? הם שותקים

חבר הדירקטוריון אלון חסן: "אני חושב שזה חמור מאוד" • אתר אשדוד היום: "האם חברי המועצה החרדים יפעלו ביד קשה או שוב יתרפסו ויראו לכולנו ובעיקר למצביעים שלהם עד כמה הכיסאות שלהם חשובים יותר?"
אריה ריבקינד
כ"ז ניסן התשע"ז / 23.04.2017 00:02

בעוד עסקים פרטיים הפותחים בשבת מקבלים קנסות, ‘המשכן לאומנויות הבמה’ של עיריית אשדוד היה פתוח במהלך השבת – ובמקום התבצעו עבודות להקמת במה ותפאורה לקראת מופע מתוכנן במוצאי שבת. כך מדווח אתר ‘אשדוד היום’.

באתר מציינים כי מנכ”ל המשכן, מוטי מלכא, הוא אדם מסורתי החובש כיפה לראשו – ותוהים: האם הוא מעניק אישור עבודה בשבת במקום עירוני, אף כי ידוע לכל, כי הדבר אסור?

“קהל המינויים שומרי השבת ומסורת ישראל”, כתבים ב’אשדוד היום’. “האם הם יודעים שהם מממנים גוף מחלל שבת? האם בזמן רכישת המנוי מישהו עדכן אותם שהמשכן עובד בשבת?”

תמי אברהמי, כתבת האתר, ממשיכה ותוהה: “האם חברי המועצה החרדים יפעלו ביד קשה, כפי שפועלים חבריהם ברמה הארצית? או שוב יתרפסו ויראו לכולנו ובעיקר למצביעים שלהם עד כמה הכיסאות שלהם חשובים יותר משמירת השבת. בטח בפרהסיה”.

לדבריה, “מספר מקרים כדוגמת ביג ועוד הראו לנו שמה שחשוב לחברי המועצה החרדים, ככל הנראה, הוא רק הכיסא הנוח עליו הם יושבים. כל מבט נוסף על תפקודם במועצת העיר מראה לכולנו עד כמה הם שפוטים – אין מילה אחרת – של ראש העיר יחיאל לסרי. האם הפעם התנהגותם תהיה שונה? נקווה שכן”.

אלון חסן, חבר מועצת העיר וחבר דירקטוריון המשכן לאומנויות הבמה: “אני חושב שזה חמור מאוד. אני נגד עבודה בשבת למעט עבודות חירום. קשה לי להאמין שהדירקטוריון יודע או מודע לכך. האמת, שאני רק עכשיו התחלתי להיות פעיל בשתי הישיבות האחרונות בדירקטוריון. אם עניין העבודה לא קיבל אישור, אני רואה זאת בחומרה. המשכן הוא תחת אחריות עיריית אשדוד וכמו שאני יודע אין אישור לעבוד בשבת.

“בכלל, אני נחשף בזמן הקצר להתנהלות בעייתית לכאורה בלשון המעטה במשכן. אני רואה זאת בחומרה רבה”.

מערכת אשדוד היום פנתה למספר חברי דירקטוריון, אולם לא התקבלה כל תגובה מצדם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פינוי האשפה כל שבת בפארק באזור ב
    23/04/2017 07:25
    מירה
  1. כל שבת מגיע צוות עירוני עם חולצות מזהות לפארק באיזור ב רכבי העיריה ממתינים להם הם מנקים את הפארק בשבת בבוקר כל שבת וגם בחג פסח.