מעצרם של נתי גרוסמן ושמוליק אלישיב מ’הפלס’ הוארך ב-5 ימים

המעצרים של ראשי 'הפלג הירושלמי': בית המשפט השלום בראשון לציון האריך בחמישה ימים את מעצרם של נתי גרוסמן, העורך הראשי של ביטאון הפלג הירושלמי, ושל המנכ"ל שמוליק אלישיב
חיים טוויל
כ"ד ניסן התשע"ז / 20.04.2017 15:39

פרשת המעצרים של בכירי עיתון ‘הפלס’ וראשי הפלג הירושלמי: בית המשפט השלום בראשון לציון האריך בצהריים (חמישי) בחמישה ימים את מעצרם של נתי גרוסמן, העורך הראשי של ביטאון ‘הפלג הירושלמי’, ושל מנכ”ל העיתון שמוליק אלישיב.

המשטרה דרשה בבקשה שהגישה להארכת המעצר שבעה ימים, אך העניק הארכה של חמישה ימים בלבד.

מעצרו של שבתאי פיין, החשוד כי שידר ב’קו המאבק’ של ‘הפלג’, וכי הטריד, איים ואף שידל אחרים להטריד, הוארך ביום אחד.

אליהו צבי פודרובניק ואלי סמדגה שוחררו למעצר בית עד ליום רביעי.

גרוסמן חשוד, לפי המשטרה, בסחיטה באיומים ובכך שתדרך כיצד לבצע הטרדות.

שמוליק אלישיב, נכדו של הגרי”ש זצ”ל וחבר מועצת עיריית מודיעין עלית מטעם ‘הפלג הירושלמי’, מעורב גם הוא, על פי החשד, במסע ההטרדות והסחיטה של חברות מסחריות וממשלתיות.

כפי שדווח בחרדים10, ביום שלישי לפנות בוקר נעצרו, במסגרת מבצע ארצי שיצא לפועל בתום חקירה סמויה המתנהלת מזה כחצי שנה, ראשי ‘הפלג’ ובכירי ‘הפלס’.

במבצע האכיפה היו שותפים כ-250 שוטרים, חוקרים, שוטרי יס”מ, לוחמי מג”ב ובלשים מכל הארץ שעצרו בו זמנית, בהתאם לצווי מעצר וחיפוש שהוצאו על ידי בית המשפט, 28 חשודים מירושלים, בני ברק, מודיעין עלית, אשדוד, רכסים וחדרה.

העצורים חשודים כי במהלך השנה האחרונה הטרידו, איימו וסחטו מנהלים ונושאי משרה בכירים בחברות גדולות במשק וחברות ממשלתיות, תוך ניסיון לגרום להם לפרסם בעיתון ‘הפלס’.

החקירה החלה בעקבות עשרות תלונות שהגישו בכירים בחברות גדולות במשק ובהם חברות ממשלתיות, מכל רחבי הארץ, ורוכזו במשטרת ירושלים.

התלונות היו על הטרדות בלתי פוסקות באמצעות הטלפון, דוא”ל ופקסים של מנכ”לים ובכירי החברות, בהם הציגו עצמם המטרידים ככאלו המייצגים ציבור גדול המרגיש מקופח מכך שהם לא מפרסמים בעיתון המייצג אותם, ובשל כך כדאי להם לפרסם בעיתון ‘הפלס’.

הפלס, הפלגשמוליק אליישיב. צילום: פלאש90

בית המשפט השלום בראשון לציון ביום שלישי בערב את מעצרם של חלק מ-11 העצורים שהובאו אל בית המשפט, בעוד אחרים שוחררו למעצר בית. שאר העצורים מתוך 28 ראשי ‘הפלג’ ובכירי עיתון ‘הפלס’, שעוכבו לחקירה שוחררו, כמתוכנן, בתנאים מגבילים.

בין העצורים שמעצרם הוארך בשמונה ימים מככב בראש אברהם טריגר, מי שאחראי על הפעלת ‘קו המאבק’ באמצעותו נהגו אנשי ‘הפלג הירושלמי’ לדרבן את הפעילים להטריד את ראשי החברות במשק. טריגר חשוד בעבירות של סחיטה באיומים, הטרדה, שידול להטרדה והתחזות לבעל תעודה. נגד טריגר תלוי ועומד כתב אישום על הטרדות בבית משפט בתל אביב.

• מעצרו של חיים שרגא יברוב הוארך ב-8 ימים. לפי המשטרה, יברוב הוא בכיר במערך ההטרדות.

• מעצרו של נתנאל שטמפפר הוארך עד יום ראשון, ה-23 למאי.

• בכיר נוסף בעיתון ‘הפלס’ נשלח למעצר בית עד מוצאי שבת.

• ישראל טרופר שוחרר בתנאי מעצר בית מלא עד יום שישי. מעבר לכך נאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים ל-10 ימים, הפקדה עצמית 1000 ש”ח עד מחר, חתימת ערבות עצמית וצד ג.

• אביגיל-טניה שקולניק, בת 58 מבני ברק, החשודה שביצעה סחיטה באיומים, פגעה בפרטיות וביצעה הטרדה באמצעות טלפון בזק, שוחררה למעצר בית מלא בבית בתה, עד יום שישי. בנוסף נאסר עליה ליצור קשר עם המעורבים בפרשה למשך 10 ימים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    העיתון הזה יוצא השבוע המרוויח הגדול והעיקרי מכל העסק הזה הם קיבלו פרסום רחב בכל התקשורת בארץ ובעולם
    21/04/2017 00:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מצחיק אבל המציאות עולה על כל דמיון
    גם טראמפ ונתניהו נרדפו חזק ע”י הcia ה bbc ה cnn הfbi
    תראו איפה הם הנרדפים
    ואיפה הרודפים נמצאים היום
    ואת מי מהם זוכרים

  2. כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ
    21/04/2017 02:45
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)