חיפושים: אברך מירושלים שטייל עם חברים בנחל אוג – נעלם • צפו

חמישה חרדים מירושלים שיצאו לטייל בבין הזמנים בנחל אוג התייבשו • ארבעה אותרו על ידי כוחות יחל"צ מגילות וקיבלו טיפול רפואי - אחד נעלם • האברך, בן 21, התחתן לפני כשנה • מסוק משטרתי, שני רחפנים ועשרות מחלצים פועלים גם אל תוך הלילה
חיים טוויל ואיתמר זינגר
כ"ג ניסן התשע"ז / 19.04.2017 18:34

שבוע לפני החזרה מבין הזמנים: אברך בן 21, נשוי טרי, תושב ירושלים, שיצא יחד עם ארבעה מחבריו מירושלים לטייל –  נעדר מאז שעות אחר הצהריים של יום רביעי בנחל אוג שבצפון ים המלח.

מסוק משטרתי, שני רחפנים ועשרות מחלצים מיחידת החילוץ מגילות מחוז ש”י פועלים גם אל תוך הלילה בניסיון לאתרו. צוותי החילוץ, רגליים ורכובים, סורקים את הוואדיות, למרות החושך.

התפללו: ישראל בן מרים איטא מלכה

לחרדים10 נודע, האברך, בנו של עסקן ירושלמי ידוע, יצא עם ארבעה מחבריו, תלמידי ישיבת טשכנוב בירושלים, בני 20-19. בשלב מסוים הם מצאו עצמם בנחל מיובשים ותשושים. אחד מהחמישה הזעיק עזרה ואותר על ידי כוחות יחידת חילוץ מגילות במצב קל.

לאחר זמן קצר, נוצר קשר טלפוני עם שלושה נוספים וצוותי החילוץ הגיעו אליהם והעניקו להם טיפול רפואי.

בשלב זה נפתחו חיפושים נרחבים אחר החבר החמישי – שנעלם.

האדמו”ר מסלאנים, שהיה אמור לצאת מחר ללונדון, צפוי לבטל את טיסתו, מאחר שהאברך שנעדר בנחל אוג נמנה על חסידיו.

בשעה 19:35 נמסר מיחל”צ מגילות: “המסוק והרחפנים לא הצליחו לאתר את המטייל עד רדת החשכה. כ-40 מחלצים מהיחידה סורקים כעת את תא השטח בו אנו משערים כי הנעדר נמצא.

“צוותים רגליים ורכובים סורקים כל ואדי אשר שם עשוי להימצא הנעדר ובמקביל צוות איתור הנעדרים בונה תוכנית סריקות להמשך הערב והלילה.

“לפי התיאור של חבריו, המטייל התנתק מהקבוצה בשעה 16:30 ומאז אין עימו קשר. יחידות החילוץ עין גדי ועציון כרגע בכוננות לסייע ליחידה במידת הצורך”.

חיפושים, נחל אוג

חבריו של הנעדר במוקד החיפושים

צילום: מדברים תקשורת

בתום הערכת מצב שקיים מפקד תחנת מעלה אדומים עם הגורמים הנוטלים חלק בחיפושים, הוחלט כי מאמצי החיפוש שהחלו מוקדם יותר היום ימשכו גם לתוך הלילה.

עשרות שוטרים מתנדבי יחידות החילוץ  של מחוז ש”י, לוחמי אש וחיילי צה”ל פועלים בשטח וסורקים את אזור הנחל משעות הצהריים.

“במסגרת החיפושים מופעלים אמצעים מיוחדים העומדים לרשות יחידות החילוץ ובנוסף טרקטורונים, רכבי שטח אמצעי תאורה ומסוק, ונעשים מאמצים רבים לאיתור המטייל במהרה בריא ושלם”, נמסר מהמשטרה.

נועם אלדן, מפקד יחידת החילוץ מגילות מחוז ש”י: “בשעות הצהריים התקבל דיווח ביחידה על קבוצת מטיילים מיובשים בנחל אוג שבצפון מדבר יהודה. צוותים של היחידה איתרו ארבעה מהמטיילים כאשר אחד מהם נעדר. כ-40 מתנדבים מיחידת החילוץ מגילות בסיוע מסוק משטרתי, רחפנים, שוטרים וצוותי יל”מ סורקים במשך שעות את המדבר ללא ממצאים עד כה.

“בשעות הבוקר יצטרפו למאמצי החיפושים גם מתנדבים מיחידות החילוץ עציון, עין גדי וערד”.

חיפושים, נחל אוג

נחל אוג, יחידת חילוץ

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות