בליכוד רתחו, אבל ביבי מנע משבר: ‘התכנית של כחלון צעד בכיוון חיובי’

בעוד שר האוצר מציג את תכניתו להפחתת מסים וסיבסוד צהרנים, מבלי לעדכן את ראש הממשלה - איים דוד ביטן לתקוע את התכנית של כחלון: "לא נעביר חוקים עד שבעיית הנכים תיפטר" • אלא שמקורבי נתניהו מנעו משבר: ההצעות יבחנו בגישה חיובית • ליצמן: ומה עם הסיעוד הממלכתי?
אריה ריבקינד
כ"ב ניסן התשע"ז / 18.04.2017 19:26

נמנע משבר פוליטי?  מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבו הערב (שלישי) לתוכנית החדשה של שר האוצר משה כחלון והרגיעו את הרוחות בליכוד, לאחר שראש הממשלה לא עודכן טרם פירסומה.

“מדיניות הממשלה היא להוזיל את יוקר המחייה ולעודד יציאה לעבודה”, הרגיעו המקורבים ומנעו את משבר בקואליציה. “ההצעות שהוצגו הן בכיוון הנכון וייבחנו בגישה חיובית”.

קודם לכן, זמן קצר לאחר ששר האוצר משה כחלון הציג בבהילות את תכניתו החדשה להפחתת מיסים למשפחות וסיבסוד צהרנים, ללא שעדכן את ראש הממשלה, איימו גורמים שונים בליכוד לתקוע את התכנית.

בריאיון לחדשות 2 תקף יו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן את החלטת שר האוצר להעביר תקציב לסבסוד צהרונים – בעוד שלדבריו טרם נמצא פתרון לקיצבאות הנכים.

“הטיפול לא מספיק טוב ואני הודעתי שמבחינת הכנסת אנחנו לא נקדם העברות תקציביות”, אמר ביטן.

הוא המשיך ותקף: “מעניין שלצהרונים יש לאוצר מיליארד שקל לתת בשנה ולנכים לא. זה דבר שאנחנו צריכים להפסיק אותו וקודם כל לפתור בעיה ולא להתחיל לקפוץ מפתרון לפתרון”.

ביטן איים: “צריך להגדיל את הקיצבאות באופן כזה שהנכים יוכלו לחיות בכבוד, יש היום תקציבים והכנסת תעשה את מה שהיא צריכה לעשות. לא נעביר תקציבים לממשלה בוועדת הכספים וזה דבר שהודענו עליו ובעתיד גם לא נעביר חוקים של הממשלה עד שבעיית הנכים לא תיפתר. הנושא של הנכים הוא דבר ראשון במעלה שצריך לפתור אותו”.

לדבריו, “הגדלה משמעותית של קצבאות הנכות היא הדבר החשוב ביותר כרגע ועד שזה לא ימומש אין כל משמעות לתכניות חדשות שמוצגות. לא נאפשר כל העברה תקציבית עד שלא תיפתר בעיית הנכים”.

גם השר צחי הנגבי תקף את כחלון, והתייחס בגלי צה”ל להחלטה שלא לעדכן את ראש הממשלה.

“משרד האוצר שומר צמוד לחזה את התכנים של מסיבות העיתונאים שלו עד לרגע האמת ואמנם לא מקובל לעדכן את השרים, אבל לגבי ראש הממשלה, אם מדובר במהלך דרמטי – ומדובר במהלך דרמטי, בעבר לפחות היה מקובל שראש הממשלה לא שומע על כך בתקשורת. אין לי מושג מה קרה במקרה הזה”.

יו”ר ועדת הכנסת, ח”כ יואב קיש הביע גם הוא הסתייגות מתכנית האוצר.

“אני שמח שהשר כחלון נזכר שהוא שר האוצר ולא שר התקשורת”, עקץ קיש. “מדובר במהלך נכון עקרונית שעדיין יחייב בדיקה מעמיקה. עם זאת, יש לזכור כי ללא תמיכה של ראש הממשלה והליכוד, התכנית לא תאושר. כחלון לא יזכה לתמיכת הליכוד ללא הגדלה משמעותית של קצבאות הנכים – נושא שחשוב לא פחות מהורדת המס על מכשירי סלולר”.

שר הבריאות יעקב ליצמן בירך על הצעדים להוזלת יוקר המחיה למשפחות ולנכים – אך דורש לתקצב גם את האוכלוסיה המתבגרת, הסובלת מהזנחה חברתית.

“ברצוני לברך על הצעדים החשובים עליהם הודיע שר האוצר משה כחלון, שיביאו רווחה והקלה למשפחות ונכים. אך עם זאת יש לזכור, כי לא תיתכן מדיניות חברתית ללא שינוי מערכתי למען האוכלוסיה המתבגרת בישראל”.

לדבריו, “לצד הצורך לסייע בהוזלת יוקר המחיה לצעירים ומשפחות שיש לברך על כך, אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר להתעשת ולהתגייס לטובת הסיעודיים ובני משפחותיהם. מדובר בפצצת זמן שמחמירה עם השנים ומכבידה על הדור הקודם”.

ליצמן הבהיר כי “הגיע הזמן לקחת אחריות ציבורית ופוליטית ולממש מיידית את ההסכם הקואליציוני בתחום הסיעוד. זה הזמן לרפורמה ממלכתית בסיעוד, שתביא לצדק חברתי ולשינוי דרמטי באיכות חייהם של מאות אלפי ישראלים מהאוכלוסיה המתבגרת”.

כפי שדווח בחרדים10, כחלון לא עדכן את ראש הממשלה נתניהו בפרטי תוכניתו ובמעוד פירסומה, זאת כחלק מהמתח הגובר בין השניים.

לדבריו, הוא לא היה צורך לעדכן את נתניהו. “לא עשינו פה משהו חדש, זה בהמשך למדיניות ממשלתית להורדת מסים והרחבת מעגל התעסוקה. מהלך רגיל של משרד האוצר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות