היסטוריה: ארה”ב הטילה על דאעש באפגניסטן ‘אם כל הפצצות’ • צפו

הפנטגון הודיע כי נעשה שימוש בפצצה הקונבנציונלית הגדולה ביותר בעולם • הפצצה, בה היו כ-11 טונות חומר נפץ, הוטלה על מעוז דאע"ש באפגניסטן • בשל גודלה העצום של ה-MOAB, היא הוטלה מחלקו האחורי של מטוס מטען C-130 • צפו בניסוי
נתן פרל
י"ז ניסן התשע"ז / 13.04.2017 20:08

חיל האוויר האמריקני הטיל הערב (חמישי) לראשונה בהיסטוריה את פצצת הענק הגדולה ביותר שקיימת – שאינה גרעינית – על מעוזי ארגון דאע”ש במחוז ננגאהר שבמזרח אפגניסטן.

המתקפה כוונה נגד מנהרות של דאע”ש ולוחמים בארגון באזור אצ’ין שבמחוז.

ברשת CNN דווח כי מפקד הכוחות האמריקניים באפגניסטן, גנרל ג’ון ניקולסון, אישר את התקיפה.

ניקולסון אמר כי ננקטו כל אמצעי הזהירות האפשריים כדי למנוע פגיעה באזרחים חפים מפשע.

לדבריו “דאעש סופג עוד ועוד הפסדים, ולכן הוא מגביר את השימוש שלו בבונקרים ובמנהרות כדי לבצר את ההגנות שלו. זה הנשק הנכון להפחתת המכשולים האלה ולשימור המומנטום של המתקפה שלנו על דאעש”.

ב’פוקס ניוז’ דווח כי בשל גודלה העצום של ה-MOAB, היא הוטלה מחלקו האחורי של מטוס מטען C-130 של חיל האוויר האמריקני. בפצצה היו כ-11 טונות חומר נפץ.

בצבא ארצות הברית מנסים כעת לאמוד את הנזק שהיא גרמה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס להפצצה ואמר: “זוהי עוד הצלחה, אנחנו גאים בזה מאוד. יש לנו צבא מצוין וזוהי עוד הצלחה שלו”, אמר טראמפ וסיפר: “נתתי סמכות מוחלטת לראשי צבא, וזו הסיבה שהם מצליחים בזמן האחרון. אם תבדוק מה קרה בשמונה השבועות האחרונים ותשווה למה שקרה במהלך כל שמונה השנים שקדמו להם, אתה תראה הבדל גדול מאוד”.

הפצצה GBU-43 במשקל של 9,500 ק”ג, שידועה בכינויה ‘אם כל הפצצות’, היא הפצצה הקונבציונלית הגדולה ביותר במאגר הנשק האמריקני, והשנייה בעוצמתה בעולם.

הפצצה פותחה במהלך המלחמה בעיראק.

הפצצה העצומה צריכה להיות מוטסת בעזרת מטוס התובלה הגדול מסוג ‘הרקולס’. לאחר שחרורה מהמטוס, נפתח מצנח מיוחד שתפקידו להאט את מהירות נפילת הפצצה.

בגובה שנקבע מראש מעל פני הקרקע, הפצצה מתפוצצת ובכך מגדילה משמעותית את אפקט ההרס הנוצר.

תיעוד: ניסוי ב”אם כל הפצצות”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות