“מזכיר ימים מקדם”: למעלה מ-80,000 איש השתתפו ב’ברכת הכהנים’ בכותל

עם סיום המעמד קיבלו הרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ את פני העולים לרגל לרגל חג הפסח
יוסף גרינבוים
י"ז ניסן התשע"ז / 13.04.2017 15:56

למעלה מ-80,000 איש השתתפו היום (חמישי) במעמד ברכת הכהנים המסורתית הגדולה ביותר בפסח, בתפילת שחרית ובתפילת מוסף בכותל המערבי, בה נשאו מאות כהנים את ידיהם ובירכו את המוני הבאים בברכה המשולשת הכתובה בתורה – ובראשם הרבנים הראשיים לישראל, רב הכותל המערבי, שר החקלאות אורי הכהן אריאל, השר לשירותי דת דוד אזולאי, מנכ”ל הרבנות הראשית לישראל משה דגן, ויהודים רבים מהתפוצות שבאו לחגוג בירושלים את חג הפסח.

 המעמד, שנוסד על ידי איש ירושלים של מעלה הרה”ח רבי מנחם מענדל גפנר זצ”ל, מתקיים זה ארבעים ושש שנים, ומסתמך על הסגולה המיוחדת שכותב ‘בעל הרוקח’, על ברכת שלוש מאות כהנים במקום הקרוב למקום המקדש.

בסיומה נערכה תפילה לשלום עם ישראל, חיילי צה”ל ומשטרת ישראל, וקבלת עול מלכות שמיים.

ברכת כהנים, הכותל המערבי

 לפני התיבה  התפללו בתפילת שחרית הרה”ח רבי מרדכי גפנר בנו של מייסד המעמד, ובתפילת מוסף הגאון רבי שמואל רבינוביץ, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים.

 עם סיום המעמד קיבלו הרבנים הראשיים  לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הגאון רבי  שמואל רבינוביץ את פני העולים לרגל  לרגל חג הפסח.

 יצוין כי רבבות נוהרים אל רחבת הכותל המערבי במשך כל ימי החג לקיים את מצוות זכר עליה לרגל, ומשטרת ישראל העמידה כוחות רבים לשמור על ביטחונם ובטיחותם.

ברכת כהנים, הכותל המערבי

 רב הכותל המערבי אמר: “היום חשו כולם באחדות נפלאה במעמדי ברכת הכהנים, בהם השתתפו יהודים מכל רחבי הארץ ומהתפוצות, ללא הבדלי מעמדות.

“העלייה לרגל היא עדות מרשימה לזיקתו של עם ישראל אל שריד בית מקדשנו. כשהמוני העם באים להתרפק על אבני המקום. המחזה המרנין הזה של המוני בית ישראל הגודשים את הרחבות מזן אל זן, מזכיר במשהו ימים מקדם עת היו המוני עולי רגלים באים לראות ולהיראות, ויש בכך זכר למקדש יותר מזכר לחורבן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות