הגר”מ מאזוז: “ש”ס חושבים שבלחץ ובאיומים נכסה את האמת?”

באירוע הקבלת פני רבו אמר ראש ישיבת כיסא רחמים לפייטן משה דואק: "לו היה הפוך - היום היה משהו לש"ס למחר אצלנו, היינו מקנאים?! דווקא בגלל זה שבאת, השם יתן לך כהנה וכהנה" • על ש"ס: "האיחוד עם ש"ס דבר מבורך, אבל לצערנו הם לא רצו, ולכן יצאנו לדרך - וזה לא היה לחינם"
אריה ריבקינד
י"ז ניסן התשע"ז / 13.04.2017 11:50

​ אלפי משתתפים גדשו אתמול (רביעי) את אולמי ‘אחוזת וגשל’ בבני ברק באירוע ‘הקבלת פני רבו’ לכבוד ראש ישיבת כסא רחמים, הגאון רבי מאיר מאזוז.

באירוע השתתפו עשרות רבנים ואישי ציבור, שבאו לכבד את המעמד, ובראשם הראשל”צ ורבה של ירושלים הגרש”מ עמאר, שאף נשא דברים לכבוד ראש הישיבה.

מוקדם יותר הגיע שר התחבורה השר ישראל כץ, לביתו של ראש הישיבה לקבל ברכת חג, ולאחר מכן הגיע גם למעמד ‘הקבלת פני רבו’ – לברך את המשתתפים.

יו”ר תנועת ‘יחד’ אלי ישי הכריז במעמד על השלמת ההכנות להקמת רשת ‘אור יוסף’ – רשת שיעורי תורה ברחבי הארץ, עליה הכריז הגר”מ מאזוז בהילולה הגדולה של ישיבת ‘כסא רחמים’. לדבריו, במסגרת הרשת, יוקמו מאות שיעורי תורה בכל רחבי הארץ, בפרט בקרב הציבור שומרי המסורת.

​את המשא המרכזי נשא הגר”מ מאזוז, שדיבר בענייני החג על האמונה והביטחון בבורא עולם, וכי יום יבוא וכולם יכירו וידעו כי התורה תורת אמת, והיא נותנת לאדם חיים טובים ומאושרים.

בתחילת דבריו התייחס ראש הישיבה לביטול הופעתו של הזמר משה דוואק במופע החג של ש”ס בטדי, בעקבות השתתפותו באירוע של ‘כיסא רחמים’ – ואמר: “צריכים לומר תודה גם לזמר משה דוואק, ​משה גימטריה הצלחה רבה (345) ​לו היה הפוך היום היה משהו לש”ס למחר אצלנו, היינו מקנאים?! מה אכפת לנו יום כאן יום פה, אבל הם ככה חושבים, מה נעשה?! דווקא בגלל זה שבאת, השם יתן לך כהנה כהנה וכהנה”.

בין הדברים התייחס גם לנושא הפוליטי​ ואמר​,​ כי אינו שולל את האיחוד עם ש”ס.

לדברי הגר”מ מאזוז, “תנועת ‘יחד’ לא הוקמה לחינם, ביקשנו שיתנו לנו עצמאות בקבלת החלטות בנושאים מדיניים, ולפעול להחזיר את הציבור המסורתי שהצביע בעבר לתנועת ש”ס. ללכת ביחד זה היה יכול להיות דבר מבורך וטוב, אבל לצערנו הם לא רצו, ולכן יצאנו לדרך. וזה לא היה לחינם, כי הקולות שעברו מבנט ליחד, מנעו התחזקות של בנט שהיה עלול לחבור שוב ללפיד ולהביא עלינו ממשלה כמו הקודמת”.

ראש הישיבה הוסיף ואמר: “יחד באה להשלים את ש”ס שתהיה ש”ס ימנית וש”ס שמאלית, להחזיר את הכח לש”ס, אבל מה לעשות הם לא רצו, והם חושבים כי בלחץ ובאיומים, על ידי שיקראו לנו ‘עושים פילוג’, על ידי רדיפות – אנחנו נכסה את האמת. אבל אסור לפחד מאף אחד, אדם צריך ללכת עם האמת שלו, ולא לזוז ממנה משום לחץ שיהיה.

“​אנשים חושבים שאנחנו עושים את זה בשביל פרסום. פרסום זה הדבר הכי גרוע! חידוש אחד והערה אחת אמיתית בתורה, שווה את כל העולם הזה. ​השבוע אמרנו חידוש נפלא ברמב”ם, דבר שנתקשו בו כל האחרונים, והסברנו בו דבר נפלא, תגיד מה שווה כל הרעש לעומת החידוש הזה?! שווה לי כל העולם כולו”.

 הרב מאיר מאזוז

במקביל,​ ב​אירוע יצא לדרך לראשונה מהלך ההתפקדות של תנועת ‘יחד’, כאשר נחשף לראשונה מכתבו של ראש הישיבה שנכתב בכתב ידו בו הפונה לציבור להתפקד לתנועת ‘יחד’.

לדברי בני ביתו של הגר”מ מאזוז, מה שהניע את המהלך לצאת לדרך, היה ראיון עם השר אריה דרעי שפורסם בחג ברשת קו עיתונות, בו התייחס השר דרעי לפילוג עם אלי ישי, ואמר כי אין לו בעיה עם ‘אלי ישי’ – רק שלא יביא איתו הנהגה רבנית כזו או אחרת”. דבריו אלו של דרעי, הביאו את הגר”מ מאזוז למסקנה כי לדרעי אין רצון לשילוב כוחות ואחדות בין הרבנים.

מטרת ההתפקדות היא אומדן כוחה האמיתי של תנועת יחד, שעל פי סקרים פנימים שערכה התנועה יש לו פוטנציאל גדול – שהולך ומתחזק בשנה האחרונה. כמו כן יהווה המאגר המתפקדים בסיס לפרמרייז אפשרי שיתכן ויערך לבחירת מספר מועמדים לתנועה, שיבחרו על ידי מנהיגה הרוחני.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוצמה ספרדית
    13/04/2017 13:01
    עובד
  1. יחד זה גאוות הספרדים בלי השתפנות לאחרים

  2. מצווה וחובה לעשות אחדות
    13/04/2017 22:18
    אברהם
  3. חשוב מאוד להשתדל מאוד להביא אחדות

  4. כולנו עם מרן הרב מאזוז שליט
    13/04/2017 23:45
    אלי ישי אחריך באש ובמים
  5. בלי איומים, פרסים, הגרלות, שמרטפיות, ומי יודע מה עוד עשו בטדי. כאלף וחמש מאות איש באו, עם אש בעיניים, לרב מאזוז, זו עוצמה!!

  6. העדה הטוניסאית
    14/04/2017 02:05
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. חיים בדימיונות זרקו 4 מנדטים לפח איך יש להם פרצוף בכלל

  8. רבי אל נא תכתים את שימך בפוליטיקה
    16/04/2017 02:03
    מאיר
  9. זכור נא לאביך הצדיק .כמה שנא את הפוליטיקה .זכור מה שאמרו חכמים היה בורח מהרשות .אתה טוב בתורתך המשך כך לכבוד קודשה בריך הוא ושכינתא .ותיראה נפלאות .חג שמח וכל טוב .אים תלך אני לא בוחר בכם לעולם

  10. שס יורדת בסקרים!!!
    16/04/2017 17:02
    מאיר
  11. לא רוצים יותר שס במפה הפוליטית

  12. עלו והצליחו אני גם מתפקד אשרינו שיש לנו את מרן הרב מאיר מאזוז שליט
    20/04/2017 12:51
    הצבעתי ש
  13. כי רק ב”יחד” ננצח בע”ה