ח”כית ממרצ תגיש הצעה לבטל את חוק החמץ • יעקב אחימאיר: ‘בושה’

ח"כ תמר זנדברג ממרצ תגיש הצעת חוק לביטול חוק חג המצות שנחקק בשנות ה-80 • "ישראל היא לא מדינת הלכה. זהו חוק שכולו כפייה דתית, חוק שנחקק כתוצאה ממאבק שליטה וכוח ולא כמנהג יהודי" • יעקב אחימאיר: "חוסר רגישות יהודית"
אריה ריבקינד
ט"ז ניסן התשע"ז / 12.04.2017 12:39

דחוף לה להרגיז אתכם בחג: ח”כ תמר זנדברג ממרצ יוצאת למאבק לביטול חוק החמץ, האוסר על הצגת דבר חמץ בפומבי במהלך חג הפסח.

חברת הכנסת צפויה להגיש אחרי חג הפסח הצעת חוק חדשה, לפיה החוק הקיים יבוטל, ויוסר כל איסור על הצגת חמץ בפסח. לדברי ח”כ זנדברג, מדובר בחוק שנחקק בשנות ה-80 ואין לו הצדקה במדינה דמוקרטית.

“ישראל היא לא מדינת הלכה. מי שמעוניין להימנע מקניית ואכילת חמץ יכול לעשות כן, אבל אין לדרוש זאת באמצעות חקיקה”, אמרה ח”כ זנדברג.

היא הוסיפה: “מי שרצה להימנע מאכילת חמץ בפסח עשה זאת בהצלחה גם לפני חקיקת החוק ב-86 ויוכל לעשות זאת גם לאחר ביטולו”.

לדבריה, “בפועל, החוק הפך לאות מתה, ובשנים האחרונות יש ניסיון להחיותו באופן מלאכותי, כחלק מתהליך הקצנה והדתה שמיעוט בחברה הישראלית מנסה להכתיב.

“למעשה, זהו חוק שכולו כפייה דתית, חוק שנחקק כתוצאה ממאבק שליטה וכוח ולא כמנהג יהודי. ההחלטה בנוגע לאכילת חמץ היא אישית ואין מקום למחוקק להתערב בה באמצעות הטלת מגבלות ואיום בסנקציות פליליות”.

חתן פרס ישראל העיתונאי יעקב אחימאיר הגיב בחריפות ליוזמה של ח”כ תמר זנדברג.

אחימאיר, מוותיקי רשות השידור, צייץ בטוויטר: ”איני שומר מצוות אבל להציע חוק בעיצומו של פסח לביטול חוק החמץ, כפי שמציעה ח”כ זנדברג, הוא צעד המלמד על חוסר רגישות אנושית, יהודית. בושה למציעה”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מנחם
    12/04/2017 20:37
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לא מקנא בה, לא מזלזלים בהלכה.
    זאתי צריך לבדוק אם יהודיה בכלל

  2. מה אתם רוצים? היא מכריחה אתכם לאכול חמץ?!
    13/04/2017 11:57
    גדעון
  3. כן, היא צודקת. דחוף לבטל כל חוק כפייתי.

  4. זנדברג היא באמת לא הכוס תה שלי, אבל...
    13/04/2017 12:40
    ליפנ העגלון
  5. ההתיחסות לעיתוי היא בריחה מהנושא והסתרת דעתו של אחימאיר תחת מעטה של נימוס. לגופו של ענין היא צודקת ! יש פה מאבק בין דת למודרנה על הפרהסיה במדינה ואין לה קשר להיותנו מדינת היהודים (שזנדברג רוצה לשנות למדינת כל אזרחיה ולמעשה להחרבת של מדינת ישראל). גם אם לא יהיו חוקי חמץ וחזיר ותהיה תחבורה ציבורית בשבת עדיין נהיה מדינת היהודים.

  6. מטומטמת ברמות שיא
    13/04/2017 15:30
    יורם
  7. מטומטמת ברמות שיא