דובר הבית הלבן התנצל על אמירתו המביכה על הגז בשואה: “טעיתי”

שון ספייסר התנצל על שאמר בתדרוך לעיתונאים בנושא סוריה "אפילו היטלר לא השתמש בנשק כימי": "השתמשתי בטעות בהשוואה לא מתאימה ולא רגישה לשואה. אין כל השוואה"
יוני גרין
ט"ז ניסן התשע"ז / 12.04.2017 10:51

דובר הבית הלבן שון ספייסר התנצל הלילה (רביעי) על שאמר אמש בתדרוך שקיים לעיתונאים בנושא סוריה, כי “אפילו היטלר לא השתמש בנשק כימי”.

בראיון לרשת CNN – אמר ספייסר: “השתמשתי בטעות בהשוואה לא מתאימה ולא רגישה לשואה. אין כל השוואה. אני מאוד מתנצל על כך. הייתי צריך להישאר מפוקס בזוועות ובטרגדיה האלה (בסוריה) ולא להשוות באופן בלתי ראוי ובלתי רגיש לשואה”.

ספייסר הדגיש: “בשום אופן לא ניסיתי להמעיט בזוועות השואה. ניסיתי לשים את הדגש על הטקטיקה של שימוש במטוסים כדי להפיל נשק כימי על מרכזי אוכלוסייה. כל מתקפה על חפים מפשע היא דבר שצריך לגנותו, דבר שהוא בלתי נסלח”.

אתמול התעוררה סערה כאשר בתדרוך היומי שערך, תקף ספייסר את הגיבוי שרוסיה מעניקה למשטר אסד, גם אחרי הטבח הכימי: “היה לנו אדם מתועב כמו היטלר, ואפילו הוא לא הידרדר לשפל של שימוש בנשק כימי”.

ח”כ ד”ר נחמן שי מהמחנה הציוני צייץ בטוויטר: “ספייסר, דובר הבית הלבן, זקוק בדחיפות למורה להיסטוריה. היטלר הפעיל נשק כימי בהיקף שהאנושות לא ידעה ונקווה גם לא תדע”.

השר ישראל כץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו על ההתנצלות:”יש לכך חשיבות בשביל האמת ההיסטורית וזכרם של שישה מיליון יהודים שנרצחו בשואה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ההשוואה נכונה לגמרי
    12/04/2017 11:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. היטלר לא השתמש בגז נגד צבאות האויב, וזאת בגלל האמנה הבנלאומית שגרמניה הייתה חתומה עלייה אחר מלחמת העולם הראשונה. הוא לא התכוון שהיטלר היה יותר טוב מבשאר, אבל בעניין הזה הוא היה פחות פושע מלחמה מבשאר.