סינון עפר מתוך הר הבית: נחשפה כותרת מעמודי סובב בית המקדש

כותרת אחד העמודים שסבבו את בית המקדש נחשפה במהלך פעילות סינון העפר שהוציא הוואקף ממתחם הר הבית לפני 18 שנה • אבל האם תחדל הצלת הממצאים הארכיאולוגיים מהר הבית בגלל מחסור במימון?
נוחי גולד
ז' ניסן התשע"ז / 03.04.2017 10:28

במסגרת הפעילות לסינון עפר שהוצא מהר הבית, אותרה כותרת נדירה של עמוד שהיה חלק משדרת העמודים שהקיפה את בית המקדש. כך דווח הבוקר (שני) ב’קול ישראל’.

על פי הדיווח, הארכיאולוג גבריאל ברקאי הוא העומד מאחורי החשיפה של הכותרת, שנמצאה בין אלפי הטונות שהוצאו על ידי הוואקף לפני 18 שנים ונזרקו מחוץ להר.

מיזם סינון העפר החל בשנת 2004. מאז אותרו בפעילויות סינון העפר תגליות הכוללות מאות אלפי ממצאים למן ראשית ימי בית המקדש הראשון, טביעת חותם של כהן מבית המקדש הראשון שחתמה צרור של כסף, שחזור דגמי הריצוף של חצרות בית המקדש השני, ואוסף מטבעות גדול ומגוון.

הממצא האחרון של הכותרת מצטרף לשורה ארוכה של ממצאים שכאלה.

ב’קול ישראל’ מציינים עוד, כי בימים אלה יצאו פעילי מיזם סינון העפר במבצע לגיוס כספים שיאפשרו את המשכו של המיזם הארכיאולוגי הצפוי להניב ממצאים רבים נוספים מתקופת המקדש.

צחי דבירה, אחד מיוזמי הפרויקט, אמר כי על מנת שפעילות סינון העפר תוכל להמשך יש צורך דחוף לממן את מחקר הממצאים. “אנו נמצאים בצומת דרכים של המשך המחקר או סגירתו. אני מקווה שנוכל להמשיך לפעול לגילויים נוספים למען הכרת תולדות הר הבית”, סיפר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות