‘הפלג’ מתוסכלים: הח”כים החרדים לחצו לבטל את הכנס בבנייני האומה

ראשי 'הוועדה להצלת עולם התורה' מאשימים את חברי הכנסת החרדיים: "גורמים פוליטיים החליטו לנקוט בצעד הפחדני והשפל של ביטול האירוע ודאגו לכך בלחצים שהפעילו על הנהלת האולם. צעדים רודניים בניסיון להשתיק" • בית המשפט דחה הבקשה לבטל את החלטת הנהלת בנייני האומה
יוסף גרינבוים
ז' ניסן התשע"ז / 03.04.2017 09:59

החלטת הנהלת בניני האומה לבטל, בצעד חריג, את כנס ארגון ‘בני עלייה’ באולם הכינוסים של מרכז הקונגרסים בנייני האומה – התקבלה בפלג הירושלמי בתדהמה.

במכתב ששיגרה הנהלת בניני האומה למארגנים נכתב, כי החליטה לבטל את ההסכם בעקבות “מידע ממקורות שונים, לרבות פרסומים בעיתונות ובכלי מדיה נוספים, לפיהם האירוע שהוזמן על ידכם אמור להיות ערב הוקרה לעריקים משירות בצה”ל, וכי לאירוע הוזמנו אלפי עריקים”.

בעיתון הפלס, ביטאון הפלג הירושלמי דווח הבוקר, כי “הצעדים הרודניים שנעשים על ידי גורמי שלטון וגופים רשמיים במסגרת הניסיון להשתיק את קולה של היהדות הנאמנה, רשמו אתמול שיא חדש וחמור, כאשר הנהלת בנייני האומה נקטה בצעד שערורייתי של דיכוי חופש הביטוי, והודיעה כי לא תאפשר את קיומו של כנס ‘בני עליה’ שאמור להתקיים הערב”.

ראשי ‘הוועדה להצלת עולם התורה’, המזוהה עם הפלג הירושלמי, המתוסכלים מביטול הכינוס ברגע האחרון, אומרים כי אין ספק שמדובר בכניעה ללחץ פוליטי מגמתי.

לדבריהם, הנהלת בניני האומה היתה מודעת היטב למשמעותו של הכינוס מאז הוזמן, בהדגישם שההזמנה בוצעה בד בבד להזמנת כינוס ‘ויאשרוה’ לנשות ואמהות ‘בני העליה’ – אירוע שכל מהותו הייתה חיזוקם של תלמידי בני הישיבות שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס.

“אין ספק שהנהלת האולם החליטה לסכל את המעמד ברגע האחרון, בעקבות לחץ של גורמים פוליטיים שחששו מפני המשמעות הציבורית העוצמתית של הכינוס, שיבטא את הנחישות והאומץ הציבורי של בני התורה הנאמנים למצפונם התורתי ולהוראת גדולי ישראל במאבק נגד גזירת השמד”, אומרים בוועדה.

לדברי אנשי הוועדה, בידיעה שפורסמה בסוף השבוע בעיתון ‘ישראל היום’ צוטטו גורמים במפלגות החרדיות שהסיתו נגד הכינוס – וקראו להתנכל למשתתפיו. אותם גורמים התבטאו: “הם עושים את שלהם אבל המדינה לא עושה כלום. עד כמה המדינה רוצה להילחם בהם באמת נראה ביום שני. על פניו הם שמים את כל העבריינים שלהם במקום אחד, אז אפשר לבוא עם עשרות ניידות ולגמור את הסיפור”.

דוברי הועדה להצלת עולם התורה אומרים, כי לנוכח הדברים הברורים הללו, שנאמרו רשמית לכלי התקשורת, אין ספק שהופעל לחץ פוליטי כבד על הנהלת האולם שתבצע את הצעד החריג ותסכל את קיומו של הכינוס.

“אותם אישים פוליטיים ידעו כי למרות התיסכול הגלוי שהביעו בדבריהם, הצבא לא יבוא לעצור את אלפי בני העליה המתכנסים תחת קורת גג אחת, שכן מדובר בצעד בלתי אפשרי שרק יוכיח בעליל כי מדובר בתופעה המונית וחסרת תקדים שהצבא אינו יכול להתמודד מולה בשום פנים ואופן. בשל כך החליטו אותם גורמים פוליטיים לנקוט בצעד הפחדני והשפל של ביטול האירוע ודאגו לכך בלחצים שהפעילו על הנהלת האולם”.

לדברי ראשי הוועדה, הם  נועצו אמול עם משפטנים בכירים שטענו כי “מדובר בצעד חסר תקדים של סתימת פיות ודיכוי חופש הביטוי, שמנוגד לכל הכללים הבסיסיים והזכויות האלמנטריות של זכות הבעת הדעה במדינה דמוקרטית”.

פרקליטי הוועדה פנו בעתירה דחופה לבית המשפט, שנועדה לבטל את החלטת הנהלת בנייני האומה ולאפשר את קיום הארוע כמתוכנן- אולם בית המשפט דחה את הבקשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות