גפני ודרעי נגד ‘הפלג’: רומסים את ההשקפה ברחובות ז’בוטינסקי • צפו

ח"כ משה גפני ויו"ר ש"ס אריה דרעי במתקפה על 'הפלג' • גפני: "הגראמ"מ שך והגרי"ש אלישיב מעולם לא תמכו בהפגנות של בחורים בני 16" • דרעי: "ההוראה של רבותינו, הן החיים והן שכבר אינם, נגדו את ההפגנות. אין בחור ישיבה אחד שלומד בישיבה והלך לעשות דיחוי - שנכנס למעצר"
יוני גרין
ז' ניסן התשע"ז / 03.04.2017 00:22

יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, ויו”ר ש”ס אריה דרעי, השתתפו הערב (ראשון) בפנאל מיוחד לבחורי ישיבות המנצלים את ימי ‘בין הזמנים’ כדי להתנדב בקייטנה של ילדי תסמונות דאון שמפעילה עמותת ‘יד על הלב’ – ויצאו למתקפה כנגד ההפגנות של הפלג הירושלמי.

את הערב הנחה השדרן אבי מימרן.

ח”כ משה גפני תקף את פעילי ‘הפלג הירושלמי’: “הגראמ”מ שך וכן הגרי”ש אלישיב מעולם לא תמכו בהפגנות של בחורים בני 16, מעולם לא הביאו את הדברים למודעות בעיתון. הדברים האלו נעשו בשקט.

“כעת הם רומסים את ההשקפה הטהורה תחת נעלים של בחורים בני 15 ברחובות ז’בוטינסקי. מי יתן את הדין על זה?”.

גפני גם התייחס למכתב ששיגר בעבר לעיתון ‘יתד נאמן’, עוד כשהתגורר באופקים, ממנו עולה כאילו הוא תומך בהפגנות והבהיר מה בדיוק התרחש אז.

“גרתי 22 שנה באופקים, באו מקיבוצי הסביבה לקחת ילדים שהם בעיקרם ילדים מרוקאים, שבאו עם מסורת טמועה מהבית ואיפה שגדלו. גם טוניסאים באו מקיבוצי הסביבה להאכיל אותם חמץ בפסח.

“אני בתור אברך עמדתי לבד מול האוטובוס, האוטובוס לא נסע והילדים לא נסעו לקיבוצים. זו היתה תמונת המצב. מי שמוציא את ההקלטות האלה, ואת הפאשקווילים האלו שאני כתבתי בתשמ”ה – זה זריית חול בעיניים.

“מתנהל ויכוח בציבור. אני מכיר אותו כבר 45 שנה, האם יבנה וחכמיה הכוונה היא שאנחנו נציגי הציבור בכנסת וברשויות המקומיות – האם אנחנו דואגים רק לעצמינו ולא מעניין אותנו מה קורה עם אחרים”.

דרעי: “כל מה שאמר הרב גפני זה ברור, חבל שצריך לחזור על זה, כל כך פשוט כל כך ברור, אבל אין מה לעשות האמת נעדרת. מה קרה ש-60 שנה – מאז החזו”א וכל גדולי ישראל שהיו לפנינו – התייצבו כל שנה בלשכות גיוס במצבים הרבה יותר קשים ממה שיש היום, עם בעיות צניעות, לעומת מה שסידרנו שם.

“באמת זה מדרש פליאה, נזהר בדבריי אבל אין ספק, ההוראה היא ברורה שמתייצבים. אנחנו מטפלים באין ספור מקרים של בחורים שלא ניגשו בזמן ונוצרות בעיות. אין מי ששומע ועושה מה שצריך לעשות, שתיפול שערה משערות ראשו, זה לא דבר פשוט שאחרי הבג”צים שהיו, אחרי החוק של לפיד, עולם התורה כל כך פורח, כל כך גדל וקול התורה הולך ונשמע.

“ושום דבר, עם כל היעדים, אין בחור ישיבה שרוצה ללמוד תורה ולא לומד תורה. וצר לי לומר, כל הבעיות שאנחנו שומעים או אלו שלא שומעים… כשהצבא תופס אחד כזה או אחר בכוונה או לא בכוונה ואז הוא במעצר אל מי באים? אלינו.

“אני כבר שבוע שלם, יותר, שבועיים ששעות על גבי השעות ברמה הכי גבוהה שיש, שר הבטחון, רמטכ”ל, אלופי פיקוד, הבחור הזה טולדנו מאופקים – שאני שומע שהוא בחור טוב מאד, ההורים שלו תלמידי חכמים, והבחור לא התייצב שנתיים וחצי והיום הוא קיבל 56 יום.

“מישהו יודע להעריך מה עובר על בן תורה אמיתי שנמצא עכשיו בכלא 6 עם 50 איש בחדר? שבתות, טלוויזיות והשם ירחם מה שהולך שם. מישהו מעריך מה זה יעשה לו כשהוא ייצא משם?

“הדמעות של ההורים שלו, הבכיות של ההורים שלו אי אפשר לתאר ובצדק…

מימרן: כשאתה שומע שכל הדאגה הזו היא כביכול נועדה כדי להציל את הבחורים הספרדים מהפריפריה מעדות המזרח, אתה מייצג אותם.

“שמעתי, אני אומר, האחריות לבני עדות המזרח מתבטאת אצל מי שדואג לפתוח להם תלמודי תורה, גני ילדים, ישיבות ומי שדואג לקרב את ההורים שלהם ולדאוג להורים ולכל מה שמסביב, כדי שיוכלו לחיות חיי תורה ולהחזיר אותם בחזרה ולחנך דור שלם של עשרות אלפי בני תורה שבזכות כל התלמודי תורה בזכות כל התנועה הם הגיעו לאן שהגיעו, ולבוא להגיד לנו שאנחנו דואגים שכל אלפי בני התורה יוכלו לשמוע לרבותיהם ולשבת ללמוד”.

מאחורי הקייטנה הפועלת כבר קרוב לעשור עומד יו”ר ‘יד על הלב’, הרב יהודה הבר.

“ראיתי אצלי בבית, כאב לילדה תסמונת דאון, והבנתי את הצורך החשוב להוציא את הילדים מהבית, כדי שהמשפחה תוכל להמשיך בהכנות לקראת פסח הקרב ובא”, הוא אומר לחרדים10.

בקייטנה משתתפים כ-150 ילדים, כאשר לכל ילד מוצמד מדריך צמוד, הדואג לו במהלך השבוע הקרוב, כדי שהמשפחות יכלו להתארגן כראוי לקראת הפסח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אחד הגדולים!!
    07/04/2017 17:20
    מאיר
  1. הייתי בפאנל לשבת ולהנאות