הרב ברלנד מאשים: “בגלל השב”ס כרתו לי הכליה וחלק מהמעי הגס”

לאחר תשעה חודשי מאסר בגין מעשים חמורים ותקיפה: מנהיג קהילת 'שובו בנים' יפגוש מחר את ועדת השחרורים של שב"ס • לטענתו, טיפול רשלני ואבחנה מעוכבת גרמה להחמרה בסרטן בו אובחן • מתכוון להגיש תביעה אזרחית נגד שירות בתי הסוהר, בשל 'הזנחה' • רעייתו: הכל היה בעלצתיים
יוסף גרינבוים
ז' ניסן התשע"ז / 02.04.2017 21:03

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ של ברסלב, המרצה עונש מאסר בגין מעשים חמורים ותקיפה, יתייצב מחר (שני) מול ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר.

הרב ברלנד, בן 80, סובל מגידול סרטני, ולטענתו מצבו הרפואי החמיר עקב רשלנות של שרות בתי הסוהר.

לפי דיווח בחדשות 10, בכוונתו של הרב ברלנד, להגיש תביעה אזרחית נגד שב”ס, משום שלטענתו איבחנו את מחלתו באיחור של יותר מחמישה חודשים.

על פי עורכת הדין של הרב, רותם טובול, מדובר ב”הזנחה”.

מאז הוסגר מדרום אפריקה, שם נלכד במהלך מסע בריחתו מישראל, ובמשך תשעת חודשי המאסר אותם ריצה עד כה, חלה לטענתו החמרה במצבו הבריאותי.

לדברי מנהיג ‘שובו בנים’, הוא התלונן מספר פעמים על כאבים ואף אושפז פעמיים, אבל בדיקות שנאלץ לעבור נדחו וגרמו לזיהוי מאוחר של המחלה.

“הכל היה בעלצתיים”, מצוטטת רעייתו תהילה ברלנד בחדשות 10. “במשך כמעט חצי שנה או יותר”.

על פי מסמכים שהגיעו לחדשות 10, בדיקה שעבר הרב ברלןנד העלתה חשד לגוש סרטני ולצדה המלצה לבדיקת קולונוסקופיה. אלא שעיכובים שונים מנעו את הבדיקה ובסופו של דבר היא התבצעה רק חמישה חודשים וחצי לאחר המועד המקורי.

הבדיקה העלתה כי הוא סובל מגידול סרטני במעי הגס.

בנוסף, נמצאו שני גושים בכילייתו, והוא נאלץ לעבור סדרת ניתוחים בבית החולים הדסה עין כרם, בהם כריתת כליה וכריתה חלקית של המעי הגס.

תגובת שירות בתי הסוהר: “טענות משפחת ברלנד הופנו לפרקליטות מחוז מרכז באמצעות פרקליטיו. לפרקליטיו תועבר תשובה בהמשך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אה...סליחה טעות!!!
    03/04/2017 00:13
    מערכת חרדים 10
  1. הרב ברלנד בן 72 ולא 80 כפי שצויין בכתבה…