המפגינים צעקו: “תתבייש, מושחת” – וביטן השיב: “אתם בריונים”

עשרות מעובדי תאגיד השידור הציבורי התעמתו עם ח"כ דוד ביטן ליד ביתו - וקראו: "הציבור יבוא איתך חשבון" • ביטן העלה תמונה של אדנית שבורה וכתב: "ניתצו רכוש, ממש שומרי הדמוקרטיה" • מוקדם יותר מאות מעובדי התאגיד הפגינו מול קריית הממשלה וחסמו את צומת עזריאלי
אריה ריבקינד
ו' ניסן התשע"ז / 01.04.2017 23:59

עשרות מעובדי התאגיד הפגינו הערב (מוצאי שבת) מול ביתו של יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, בראשון לציון – והתעמתו איתו בכניסה לבניין בו הוא מתגורר.

“תתבייש, מושחת. אתה אויב של חופש הביטוי והדמוקרטיה. הציבור יבוא איתך חשבון, ההיסטוריה תשפוט אותך”, קראו לעברו המפגינים כאשר הגיע אל ביתו.

ביטן השיב: “אתם לא הדמוקרטיה, אתם לא הציבור”.

כאשר קראו לעברו “דוד ביטן אל תהיה פחדן”, הוא נכנס אתם לוויכוח מילולי והשיב להם: “אתם בריונים, אני לא רימיתי אף אחד. לא ראיתי אתכם מודאגים מזה ש-1,500 עובדים של רשות השידור צריכים ללכת הביתה”.

בהמשך העלה ביטן תמונה לחשבון הטוויטר שלו, בה נראית אדנית שבורה בכניסה לבניין שבו הוא גר.

“‘בני התרבות’ מהתאגיד ותוצאות ההפגנה מול הבית שלי”, כתב ח”כ ביטן. “ניתצו רכוש, ממש שומרי הדמוקרטיה”.

ביטןהאדנית השבורה. מתוך טוויטר

מוקדם יותר הערב הפגינו מאות מעובדי התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב. המפגינים אף חסמו במשך מספר דקות את צומת עזריאלי ותנועת כלי הרכב במקום הופסקה.

בתוך כך, תאגיד השידור הציבורי מתכנן לעתור לבג”ץ בניסיון למנוע את המהלך שיגרום לפיטורי מאות עובדים ויוביל, לטענתם, לפגיעה קשה בחופש הביטוי. זאת, במסגרת הצעדים של העובדים נגד מתווה הפשרה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון.

נזכיר כי על פי המתווה, מחלקת החדשות שהוקמה בתאגיד תפורק, ולצד התאגיד הנוכחי יוקם תאגיד נוסף מיוחד לחדשות ואקטואליה, כפי שפועלת חברת החדשות של ערוץ 2.

הגוף יפיק וישדר את תכני האקטואליה בערוץ הכללי וברשת ב’ ועובדיו יהיו אנשי חטיבת החדשות של ערוץ וקול ישראל.

במקביל יבוטלו תוכניות תחקירים, הפקות חיצוניות ותכנים במיקור חוץ שתוכננו לתאגיד הציבורי.

תאגיד כאן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות