פרלמנט בבלגיה אסר שחיטה כשרה • היהודים: “נפנה לביהמ”ש בהאג”

הפרלמנט הפלמי במדינה הודיע כי אסר על שחיטה כשרה - החל משנת 2019 • החלטה דומה צפויה להתקבל בבית הפרלמנט הוואלוני בחודש אפריל • בועידת רבני אירופה מנסים לבטל את הגזירה
נתן פרל
ג' ניסן התשע"ז / 30.03.2017 19:24

בית הפרלמנט הפלמי בבלגיה, המרכיב לצד הפרלמנט הואלוני את בית הנבחרים של המדינה, הודיע היום (חמישי) כי יאסור קיום שחיטה כשרה ברחבי המדינה החל משנת 2019.

ההחלטה האוסרת על שחיטה ללא העמום הבהמה על-ידי מכת חשמל, התקבלה ברוב גדול בפרלמנט הפלמי.

החלטה דומה צפויה להתקבל בבית הפרלמנט הוואלוני בחודש אפריל.

רבה של בלגיה ונציג ׳ועידת רבני אירופה׳ הרב אברהם גיגי אמר הערב, כי נציגי הפרלמנט הפלמי, שיזמו הצעת חוק להגבלת השחיטה הכשרה – ממשיכים ביוזמתם ובכוונתם להעלות הצעת חוק עם שינויים קלים – למרות פסיקת בית המשפט לחוקה ולפיה מדובר בפגיעה בחופש הדת ובזכויות האזרח.

בטרם הועלתה הצעת החוק להגבלת השחיטה, עתרה הקהילה היהודית בראשות הרב גיגי והרב פנחס קורפנלד, יו״ר קהילת ׳מחזיקי הדת׳ בבלגיה לבית המשפט לחוקה, בטענה – שהתקבלה, ולפיה מדובר בפגיעה בזכויות האזרח ובדתו.

בתגובה, חברי הפרלמנט הציעו את ונטנס פיפ, וטרינר במקצועו, שישמש כמתווך בין חברי הפרלמנט לבין הקהילה היהודית והקהילה המוסלמית. ונטנס שימש כמתווך בנושא זה בהולנד.

על פי הצעתו, החל משנת 2019 תאסר שחיטת בהמות דקות ללא הימום לפני השחיטה, ובהמות גסות לאחר השחיטה.

הרב גיגי והרב קורנפלד ונשיא הקונסיסטואר נועדו עם ונטנס לפני יומיים, ובסיומה של הפגישה הודיעו לו כי הקהילה היהודית מתנגדת בתקיפות לכל הגבלה של השחיטה הכשרה.

הרבנים הודיעו כי באם תועלה הצעת החוק, תנקוט הקהילה היהודית בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה ובכללם עתירה לביהמ״ש בבלגיה ולביהמ״ש לצדק בהאג.

הרב גיגי אמר: “לצערנו, שלושת המפלגות הגדולות הביעו את הסכמתם להצעת החוק האמורה. אבל הבהרנו להם חד משמעית כי באם תועלה לדיון אנו נבקש סעד מביהמ״ש למתן צו מניעה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות