מי מרן? המודעות חושפות את הקרב על ההנהגה הרוחנית בש”ס

המודעות לקראת 'הקבלת פני רבו' של ש"ס ב'טדי' מלמדות על מלחמות ההנהגה מאחורי הקלעים • בעוד במודעה אחת הושמט שמו של הראשל"צ, במודעה אחרת הוא זוכה למעמד שווה לנשיא 'המועצת' ואף מוכתר לראשונה כ'מרן' • ואיזה 'טריקים' עושים כדי שילדי רשת החינוך ימלאו את 'טדי'
חיים בוזגלו
ד' ניסן התשע"ז / 31.03.2017 11:53

שנה אחרי מעמד ‘הקבלת פני רבו’ שנערך באולמי ‘האופרה’ בירושלים, בש”ס שוקדים על סגירת קצוות אחרונים לקראת מה שהם מכנים ‘מעמד היסטורי’ שייערך באצטדיון ‘טדי’ המחודש בירושלים, המכיל כיום כ-30,000 איש.

שאת המקום יגדשו, על פי התכנון, עשרות אלפי איש, שיגיעו באמצעות מערך אוטובוסים מכל רחבי הארץ – אותו מפעילים תנועת ‘אל המעיין’, החתומה על הפקת האירוע.

האירוע צפוי להתקיים ביום חמישי, י”ז ניסן, ב’ דחול המועד פסח, יום ‘ברכת כהנים’ בכותל המערבי.

לפני כשבוע נערך כנס היערכות מיוחד, בהשתתפות יו”ר ש”ס אריה דרעי שאמר כי “זהו מעמד קידוש ה’ היסטורי שטרם היה כמותו”, ולדברי המארגנים “רבבות איש מכל רחבי הארץ כבר הבטיחו את השתתפותם באירוע ויגיעו אליו באמצעות מאות אוטובוסים מאורגנים בהיערכות לוגיסטית חסרת תקדים”.

גרסאות שונות של מודעות

אלא שמאחורי הקלעים של ‘המעמד ההיסטורי של הקבלת פני רבו’ נראה כפרשת ‘קו המים’ בקרב על ההנהגה הרוחנית הספרדית, בין חצרו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגר”ש כהן, לבין חצרו של הראשון לציון הגר”י יוסף – שאמנם מנוע מלהנהיג באופן רשמי את התנועה, אולם יו”ר ש”ס נחשב למקורבו, ובין השניים נשמרים יחסי קרבה מיוחדים.

יצוין כי בעבר נרשמו חיכוכים רבים בין שתי ה’חצרות’, חלקם פורסמו וחלקם לא הגיעו לידיעת הציבור, אולם כעת נראה כי המחלוקת צפה החוצה.

המלחמה המתנהלת, לכאורה, בין החצרות, מקבלת ביטוי גם בשלטי החוצות ובמודעות המבשרות על ‘המעמד ההיסטורי’.

בעוד שבחלק מהמודעות נכתב כי האירוע יהיה “בראשות מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור, הראשון לציון, ראשי ישיבות, דיינים ואישי ציבור, חברי מועצת חכמי התורה שליט”א, בראשם מרן ראש הישיבה נשיא מועצת חכמי התורה הגאון הגדול חכם שלום הכהן שליט”א”, במודעות אחרות מוזכר לצידו של נשיא ‘המועצת’, בצורה שווה,  גם הראשל”צ הגר”י יוסף – כשלראשונה אף זוכה בתואר ‘מרן’, תואר השמור בדרך-כלל לנשיא ‘המועצת’, זאת במקום התואר ‘מורנו הראשל”צ’ בו השתמשו בש”ס עד כה.

הקבלת פני רבו, שס

הקבלת פני רבו, שס

הקבלת פני רבו, שס

הפרסים – רק ב’מעמד ההיסטורי’

בתוך כך, בש”ס מפעילים את כל כובד משקלם בכדי לגייס תומכים פוטנציאליים, וגם כאלו שאינם, למעמד ‘הקבלת פני רבו’.

מלבד מתחם הג’ימבורי והפעלות הענק שאמורים להתקיים במקום, מכתב שהגיע לידי חרדים10 מגלה כי נעשים ניסיונות להביא אל האירוע גם את ילדי רשת החינוך של ש”ס – זאת באמצעות התניית קבלת פרסים על מבצעים שנערכו במהלך שנת הלימודים, דווקא באירוע של ‘הקבלת פני רבו’.

במכתב שנשלח להורי התלמידים ושתוכנו הגיע לידי חרדים10 נכתב: “כידוע לכם בימים אלו משתתפת בתכם במבצע ארצי – שמירת הלשון.

“במסגרת מבצע זה בתכם הנבחנת על ההלכות מקבלת זכאות להשתתף בהגרלה על פרסי ענק שתתקיים בעז”ה במעמד האדיר לכבודה של תורה, הקבלת פני רבו בהשתתפות מרנן ורבנן גדולי ישראל וחברי מועצת חכמי התורה בנשיאות הרב הגאון חכם שלום כהן שליט”א”.

במכתב שנשלח להורי התלמידות, מציינים בהנהלת רשת החינוך, כי הכניסה “רק בליווי ההורים או מבוגר”, מה שבאופן אוטומטי מגדיל את כמות המשתתפים באירוע.

אולם הנקודה המשמעותית ביותר היא ש”רק הזוכים שישתתפו במעמד יוכלו לממש את הזכייה בהגרלה”.

יצויין, כי בין הפרסים שיוגרלו יש פרסים יקרי ערך שנועדו ‘לקרוץ’ לבעלי כרטיסי ההגרלה. בין הפרסים ניתן למצוא צימר משפחתי במירון, טיסה בשמי הארץ, רחפני צילום מקצועי, אוטובוס טיול לכל ילדי הכיתה הזוכה, מערכות קריוקי משוכללות ועוד – דבר שבאופן טבעי יגרום לתלמידים רבים והוריהם להשתתף באירוע.

בש”ס, כך נראה, חוששים מכישלון במילוי האצטדיון הענק ולצורך כך משתמשים בכל ה’טריקים’ העומדים לרשותם.

מש”ס לא נמסרה תגובה.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חבל שלא השקיעו רק במוזיקה והביאו להקה של זקנים וזמרים בליגה סבירה
    31/03/2017 15:25
    גולן
  1. חבל שלא השקיעו רק במוזיקה והביאו להקה של זקנים וזמרים בליגה סבירה

  2. שס יודעים לעבוד חכמים
    31/03/2017 17:27
    jhho
  3. שס חכמים יודעים לעבוד רציתה לקלל ויצאת מפרגן ממש בילאם

  4. בילבולי מח
    31/03/2017 18:08
    יעקב
  5. עד מתי תהיו מחרחרי ריב ומדון בתשקורת ה”חרדית” סתם לעשות מחלוקת בין הרבנים איזה שטויות והבלים יש אהבה וכבוד גדול בין הרבנים שליטא הנל סתם הוצאת שם רע אתם מרחיקים את הגאולה הזדעזעתי לקרוא את הכתבה הרעה הזאת ה יחזיר אתכם בתשובה שלימה בקרוב ממש רק שתדעו שמחלוקת זה הדבר הגרוע ביותר וצריך להתרחק ממנה כמו מאש ומי שזורע אותה בכלל לא יודע מה תקנתו

  6. מזעזע
    02/04/2017 00:32
    תלמיד מרן
  7. פעם חייבו את כל המלמדים של אל המעיין להגיע לאיזה כנס. בטח עושים את זה גם עכשיו.

  8. אינני שס אבל הכתבה דוחה אותי
    02/04/2017 08:22
    דוד
  9. תחושה של רצון נטו להשמיץ וללכלך. בשביל מה ? מחלוקת ושנאה מיותרת… מה מטרת הכותב??? צריך לעשות חשבון נפש אם גם בכתבה סתמית יש צורך לסכסך ולהשמיץ

  10. אחרי מרן הרב עובדיה זצו
    02/04/2017 15:58
    שסניק תמים לשעבר
  11. וכמובן שלא הגלימה והמצנפת תקנה למן דהו תואר זה

  12. זה נכון !!
    02/04/2017 18:50
    אביאל
  13. גם אצל הבנים עשו אותו הדבר עם ההגרלה שחייבים להיות שם,

  14. למה להגיע
    05/04/2017 13:58
    מיכאל
  15. ידוע שלכנסים הכוללים גברים ונשים גם בהפרדה התנגד מרן ז”ל וב- 15 שנים האחרונים של חייו לא התקיימו הופעות מסוג זה. כל מי שמעל גיל 30 וזוכר את הכנסים שהיו בגן סאקר לפני 20 שנה יודע מה הלך בשבילים המובילים התערובת נוראה והפריצות בושה.
    אבא מסתכל מלמעלה…