חשיפת חרדים10 • הקרע ב’ישיבת חדרה’ מעמיק: עוד ר”מים נוטשים. המנהל ייכנע?

לאחר שמנהל הישיבה לא גינה את תלמידי 'הפלג', קיבל הר"מ הבכיר בסניף ישיבת חדרה בקרית ספר הוראה מהגרי"ג אדלשטיין לעזוב • בתום שיעור הודיע: בזמן הבא, מסיבה טכנית, לא אהיה בישיבה • אליו יצטרפו, ככל הנראה, עוד שני ר"מים • התעלומה: כיצד ינהג הגר"י קארפ? והאם המנהל ייסוג מהתמיכה בפלג?
איתמר זינגר
כ"ט אדר התשע"ז / 27.03.2017 13:36

האם ‘כנסת יצחק קריית ספר’, הסניף של ישיבת חדרה במודיעין עלית, בדרך לפיצול סופי? כפי שהדברים נראים כעת, התשובה חיובית.

הסערה בישיבה שהובילה לפילוג פרצה לאחר שהמנהל הניהולי של הישיבה, הרב שמעון נוביק, לא גינה בחורים מהישיבה שיצאו להשתתף בהפגנות ‘הפלג הירושלמי’.

תלמידים בישיבה מציינים עוד כי השיא של העימות היה לאחר שלפני כשבועיים נעצר על ידי המשטרה בחור מהישיבה שהשתתף בהפגנת ‘הפלג’. “מי ששחרר אותו בערבות היה ראש הישיבה, הרב שמעון נוביק, על תנאי שיהיה לו מעצר בית בישיבה. זה מה שגרם לתסיסה הגדולה”.

התעלומה הגדולה כעת נסובה סביב השאלה כיצד ינהג ראש הישיבה, הגר”י קארפ.

כפי שדווח בחרדים10 ראש הישיבה אינו עונה לטלפונים ואינו מדבר עם איש, כך שקשה לדעת לאן פניו מועדות. במקביל, ביטל ראש הישיבה את השיעור הכללי שמסיים את ‘זמן חורף’. בנוסף, מאתמול אחר הצהריים אין סדרים בישיבה, רוב הבחורים נסעו לביתם, וסעודת הסיום החגיגית של סוף הזמן בוטלה.

לפי שמועה עקשנית, אחד מבני ביתו של הרב קארפ הבהיר: “אבא שלי עזב את הישיבה בינתיים”.

לפי שעה נראה כי גם הר”מים הרב מרדכי דוד מרגליות, והר”מ הרב יגלניק בדרכם לפרוש מהישיבה.

עוד קודם לכן הורה – כפי שנחשף היום בחרדים10 – ראש ישיבת פוניבז’, הגרי”ג אדלשטיין, לר”מ הבכיר הרב אהרן ולדמן לעזוב את הישיבה, כ’הוראת יחיד’.

גורמים בישיבה סיפרו לחרדים10, כי הרב ולדמן תכנן את ‘הפיצוץ’ במסיבת סיום זמן חורף שאמורה להתקיים היום. החשיפה של חרדים10 כבר אתמול שמטה את גורם ההפתעה.

ואכן, בצהרים, עם תום השיעור, הודיע הרב ולדמן: בזמן הבא, מסיבה טכנית, לא אהיה בישיבה.

השאלה הנוספת היא: כיצד ינהג עתה הרב שמעון נוביק. בשיחה שקיים הבוקר עם אחד מהגורמים הקשורים בהנהלת הישיבה, ניתן היה להבין כי הוא שוקל האם להמשיך לעודד את התלמידים הנמנים על ‘הפלג’ או להתכופף לנוכח ההתפתחויות החדשות. להתכופף, פירושו, לאפשר לר”מ הבכיר הרב אהרן ולדמן לקבוע האם לסלק בחורים שהשתתפו בהפגנות, האם לארגן אוטובוסים שיסיעו בחורים לדחיית שירות בבקו”ם ועוד.

בתוך כך, מספר בחורים מהישיבה שסרו אתמול למעונו של הגרי”ג אדלשטיין בשאלה כיצד לנהוג, קיבלו תשובה אישית לפרוש. זאת למרות שהוראה גורפת טרם ניתנה, ויתכן שתינתן לאחר שיתבהר המצב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות