ערבי ישראלי מנצרת עצור: סייע להעברת כספים למחבל דאע”ש בעיראק

אחיו של העצור יצא בשנת 2014 לסוריה, הצטרף לשורות ה'מדינה האיסלמית', ומצא את מותו בלחימה • העברת הכספים בוצעה בסיוע של חלפן מג'נין
חיים טוויל
כ"ט אדר התשע"ז / 27.03.2017 10:03

פדיל צאבר כנאנה, תושב נצרת כבן בן 25, נעצר על ידי השב”כ והמשטרה בתחילת החודש, בעקבות מידע לפיו עמד בקשר עם פעילי ה’מדינה האסלאמית’.

אחיו של פדיל, מחמד כנאנה, יצא בשנת 2014 לסוריה, הצטרף לשורות ה’מדינה האסלמית’, ומצא את מותו בלחימה.

חקירת השב”כ העלתה, כי כנאנה, התומך ברעיון ה’מדינה האסלאמית’, עמד בקשר עם אחיו עד למותו וכן עם מחמד כילאני, אזרח ישראלי, אשר שוהה בימים אלו בסוריה או בעיראק, שם נלחם בשורות ארגון הטרור.

במהלך שנת 2016 דיווח כילאני לכנאנה על מותו של אחיו מחמד וכן אודות פציעתו שלו מירי במהלך קרב בו השתתף.

במהלך מרץ 2017 ביקש כילאני את סיועו של כנאנה בהעברת כספים מישראל לעיראק לשימושו של כילאני, בסיוע חלפן מג’נין. בהתאם להנחיית כילאני, ועל אף שידע כי מדובר בפעיל טרור בשורות ה’מדינה האסלמית’, כנאנה ביצע את העברת הכספים כמבוקש.

מהשב”כ נמסר: “שירות הביטחון הכללי רואה בקשרים אשר מנהלים אזרחים ישראלים מול גורמי טרור כתופעה מסוכנת ביותר, המהווה איום ביטחוני חמור על ביטחון מדינת ישראל ושלום אזרחיה. העברות כספים לפעילי טרור בחו”ל יש בהם כדי לקדם ביצוע פעילות טרור ועל כן שירות הביטחון הכללי ימשיך לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו במטרה לסכל מבעוד מועד איום זה ולמצות את הדין עם המעורבים בפעילות זו”.

היום הגישה פרקליטות מחוז צפון לביהמ”ש המחוזי בנצרת כתב אישום חמור נגד פדיל כנאנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות