מחנוכת בית הכנסת ועד צאת השבת: הרבי מווז’ניץ בביתר • וידאו וגלריה

חסידי ויז'ניץ ובראשם הרבי חגגו את חנוכת בית המדרש החדש של החסידות בביתר עילית • מעמד היסטורי של החסידות שהחל ביום חמישי ונמשך עד מוצאי שבת • צפו בתיעוד ענק
יוסף גרינבוים • צילום: אלי סגל
כ"ט אדר התשע"ז / 27.03.2017 01:51

חסידים ומעריצים, רבנים, עסקנים ותושבי העיר – ובראשם הרבי מויז’ניץ חגגו את חנוכת בית המדרש החדש של החסידות בביתר עילית, אשר נבנה אודות למסירותו והשקעתו של רבי דוד זיידה, מנכ”ל מוסדות ויז’ניץ בביתר ונתרם על ידי הרה”ח רבי יהודה פרידלנדר ואחותו מרת גוטמן לעילוי נשמת הוריהם נ”ע.

המעמד החל בקבלת פני הרבי, בתהלוכה של ילדי החסידות, בכניסה לעיר יחד עם רבנים, הנדיב, ראש העיר מאיר רובינשטיין ונציגי הציבור.

עם בואו, פנה האדמו”ר לעבר בנין בית המדרש החדש, שם קבע מזוזות בכניסה הראשית של הבניין. רבי מנחם מענדיל אוירבוך פתח בברוכים הבאים, והרבי נעמד על במה על מדרגות הבניין, ומשם צפה בזקני החסידים מוציאים את ספרי התורה מהמבנה הארעי אשר שימש את אברכי החסידות.

ספרי התורה הוכנסו לבית המדרש וכל הקהל נכנס להיכל לתפילת ערבית. לאחר התפילה ערך האדמו”ר ‘טיש לחיים’. משם פנה הקהל לעבר אוהל ענק, שם סעדו את ליבם המשתתפים בסעודת חנוכת הבית.

התרגשות אחזה בקהל עת הופיע האדמו”ר, ומקהלת ויז’ניץ עם הסולן יענקי דסקל פצחה בשירה. לאחר מכן נשמעו בקשב רב דבריו של רבה של שנחאי, הרב שלום גרינברג, אשר שיבח את הנגיד הרב פרידלנדר. כמו כן הוקרא מכתבו של האדמו”ר מסדיגורא אשר נבצר ממנו להשתתף בשמחה.

ראש העיר מאיר רובינשטיין כובד לשאת דברים על ידי מנהל המוסדות דוד זיידה, אשר שיבח את פועלו למען מוסדות ויז’ניץ.

בקשב רב נשמעו דבריו של האדמו”ר שליט”א אשר גם הוא שיבח את הנדיב, העסקנים וראש העיר.

השמחה נמשכה גם לאורך כל השבת, כאשר האדמו”ר עורך את התפילות והטישים בבית הכנסת החדש והאוהל הסמוך שנבנה במיוחד, כדי לקלוט את האלפים שבאו לחסות בצילו, ובהם רבני העיר, ראש העיר, חברי המועצה ועסקנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות