3 שוטרים נפצעו, ניידת נופצה: 27 נעצרו בהפגנות של ‘הפלג הירושלמי’

הפגנות 'הפלג הירושלמי' בירושלים ובבית שמש נמשכו עמוק אל תוך הלילה, תוך התגוששות עם המשטרה על חסימת כבישים וצמתים: עשרות מפגינים נעצרו • 24 שוחרו בצהרים, 3 נותרו במעצר • ברחוב מאה שערים נופצה שימשת ניידת שהוזעקה לאחר שהתקבל דיווח על חפץ חשוד
חיים טוויל
כ"ו אדר התשע"ז / 24.03.2017 10:40

הפגנות הזעם של הפלג הירושלמי: במהלך הלילה (ליל שישי) נמשכו המהומות והפרות הסדר של של המפגינים מ’הפלג’ ו’העדה’, שהתמקדו בעיקר באזור כיכר השבת בשכונת מאה שערים, כביש בר אילן ובבית שמש.

לפי המשטרה, 3 שוטרים נפגעו מידויי אבנים וחפצים שהושלכו לעברם ומתקיפות החרדים. הם טופלו  במקום.

במהלכך ההפגנות חסמו המפגינים כבישים, מנעו נסיעת כלי רכב ואוטובוסים לאורך הצירים, “כל זאת תוך שהם מיידים אבנים וחפצים לעבר השוטרים, תוקפים ומגדפים את השוטרים”, מסר דובר המשטרה.

לפי המשטרה, “השוטרים שהיו ערוכים בשטח פעלו בנחישות, תוך שמגיבים מיידית לכל ניסיון לחסום כבישים ולפגוע בעוברי אורח ומשתמשי הדרך”.

במהלך ההפגנות אמש – שהחלו כבר בשעה 18:00 בצומת שרי ישראל וברחוב שמואל הנביא, עצרה המשטרה 27 חשודים – שניים מהם בבית שמש – שנחקרו, בין היתר, בגין הפרת הסדר הציבורי, חסימת כבישים ותקיפת שוטרים.

כל החשודים הובאו היום בפני בית המשפט לדיון בעניינם.

24 מהם שוחררו: 9 מהם ללא תנאים והשאר למעצר בית של 10 ימים, עם אישור לצאת לתפילות.  מעצרם של שלושה מהמפגינים – אחד מ’הפלג’, אחד מ’העדה’ ואחד חילוני, המואשם בתקיפת שוטרים – הוארך.

“המשטרה פעלה בנחישות ובאפס סובלנות כלפי אלו שניסו להפר את הסדר ותקפו שוטרים, שחלקם נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי. מפירי הסדר שנעצרו יובאו בפני בית המשפט והמשטרה תפעל להביאם לדין”, מסרו במשטרה.

בתוך כך, ברחוב מאה שערים נופצה שימשת ניידת שהוזעקה למקום בשל דיווח שהתקבל אודות חפץ חשוד.

המשטרה פתחה בחקירה.

ההפגנות נערכות במחאה על מעצרם של שלושה עריקים מצה”ל, ביניהם אברהם דוב פטרוב, בנו של ‘האיש החזק’ בפלג שנעצר ביום שישי במהלך המחאה מול מרתון ירושלים ונגזרו עליו 20 יום בכלא צבאי, של ישראל מאיר טולדנו שנעצר במוצאי חג פורים בביתו באופקים, ומאז הוא נתון במעצר, והאברך צבי פרדימן מבית שמש שנעצר ביום ראשון על ידי המשטרה הצבאית, בגין עריקות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שלושה חילונים נשארו במעצר
    24/03/2017 17:35
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אחד מה’פלג’, אחד מה’עדה’, ואחד גלוי, וטוב הוא משניהם…