עיריית אלעד תפרסם על ‘רישום אזורי’, וגדולי ישראל יפרסמו נגד

בהוראת הגרי"ג איידלשטיין והגרמ"ה הירש: יותר משבועיים אחרי החלטת בית המשפט - תפרסם מחר הלשכה המשפטית של עיריית אלעד בעיתון מקומי מודעה על יישום המתווה של 'רישום אזורי' בסמינרים • עם זאת, מחר בערב צפויים גדולי ישראל לפרסם מחדש את הקריאה נגד 'רישום אזורי'
יוסף גרינבוים
כ"ה אדר התשע"ז / 22.03.2017 23:46

המאבק על הרישום האיזורי בסמינרים של העיר אלעד: הגרי”ג איידלשטיין והגרמ”ה הירש הורו לראש עיריית אלעד לפרסם מודעה על ‘הרישום האזורי’ ובכך להימנע מביזיון בית משפט.

בעקבות כך מחר (חמישי) צפויה להתפרסם מודעה בעיתון המקומי מטעם הלשכה המשפטית של העירייה המבשרת על הרישום אזורי בסמינרים בעיר.

עם זאת, מחר בערב צפויים גדולי ישראל לפרסם מחדש את קריאה נגד ‘רישום אזורי’.

הצעד מתבצע לאחר שלפני יותר משבועיים הורה בית משפט המחוזי בירושלים כי יש לבצע, כבר לקראת שנת הלימודים הבאה תשע”ח – רישום אזורי בסמינרים בעיר אלעד.

ההחלטה התקבלה במסגרת עתירה שהגישה עמותת ‘נוער כהלכה’, באמצעות עורכי הדין יואב ללום וראובן ביטון, בטענה שהסכמה שקיבלה תוקף של פסק דין לבצע באלעד רישום אזורי אינה מיושמת, תוך שעיריית אלעד מתעלמת מהוראות בית המשפט ומבזה אותו.

בעקבות כך הוגשה על ידם בקשה לפקודת בזיון בית משפט, והשופטת נאוה בן אור קבעה כי על עיריית אלעד לפרסם באופן מיידי בעיתונות ובלוחות המודעות הודעה בזה הנוסח:

“החלוקה לשיבוץ תלמידות בסמינרים לבוגרות בית יעקב תהיה חלוקה אזורית. תלמידות מבית הספר בית יעקב באזור העליון באלעד יתקבלו לסמינר ‘דרכי חנה’. כלומר, הסמינר ‘דרכי חנה’ יהיה מוזן מתלמידות בית הספר בית יעקב באזור העליון באלעד.

“תלמידות מבית הספר בית יעקב האזור התחתון באלעד יתקבלו לסמינר ‘לדעת חכמה’. כלומר הסמינר ‘לדעת חכמה’ יהיה מוזן מתלמידות בית הספר בית יעקב באזור התחתון של העיר”.

כמו כן קבעה  השופטת נאוה בן אור כי בכל יום שלא יפורסם הפרסום כאמור תחויב עיריית אלעד בתשלום בסך 1000 שקלים ליום.

בעקבות ההחלטה, הרישום שכבר בוצע עד כה לשני הסמינרים בעיר, בו שובצו מרבית בנות ‘בית יעקב’ בוטל ובמקומו אמור להיות מבוצע רישום אזורי.

מאז קבלת ההחלטה נמנעה עיריית אלעד מלפרסם את המודעה וראש העיר, כמו גם מנהלי הסמינרים, קיימו התייעצויות עם גדולי ישראל כיצד לנהוג – שכן, מתווה רישום אזורי נאסר בעבר על ידי גדולי ישראל.

וכך, לאחר התייעצויות משפטיות ולאחר קבלת אור ירוק מרבנים, תפרסם מחר, כאמור, העירייה מודעה מטעם הלשכה המשפטית של העירייה, המכריזה על קיום רישום אזורי – ובכך תמלא עיריית אלעד אחר הוראת פסק בית המשפט.

ההערכה היא, כי מרבית ההורים ייענו לקריאת גדולי ישראל שתפורסם מיד אחר כך, נגד רישום אזורי – וכך לא יתבצעו שינויים משמעותיים ברישום שכבר בוצע.

אלעד

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    התרגיל המסריח
    23/03/2017 00:38
    ינקי
  1. לקרוא ולא להאמין שזה קורה בהנהגה חרדית