“החמוש המשיך לרוץ ואז נורה”: 3 הרוגים בפיגוע משולב בלונדון • צפו

לפחות 3 בני אדם נהרגו ועוד 20 נפצעו בדרגות שונות כשמחבל דרס ברכבו עוברי אורח בגשר ווסטמיניסטר • לאחר הדריסה יצא המחבל מהרכב כשהוא חמוש בסכין, ניסה להיכנס לשטח הפרלמנט, דקר שוטר ונורה • עד ראייה: היה רעש עצום ואז שמעתי אנשים צועקים" • כוננות שיא בבריטניה
נתן פרל
כ"ד אדר התשע"ז / 22.03.2017 17:24

פיגוע משולב: שלושה בני אדם, בהם שוטר, נהרגו ועוד כ-20 נפצעו בפיגוע משולב של דריסה ודקירה שאירע היום (רביעי) בסמוך לפרלמנט בלונדון.

המחבל דרס עוברי אורח בגשר ווסטמיניסטר המוביל למבנה בטרם דקר שוטר במתחם, נורה ומת מפצעיו אחרי שניסה להיכנס למבנה.

שום ארגון לא קיבל אחריות על הפיגוע, שאירע ביום השנה למתקפת הטרור בבריסל.

המשטרה הטילה סגר על בניין הפרלמנט בעקבות הפיגוע. כבישים באזור נחסמו לתנועה.

כשעה לאחר האירוע, המשטרה בלונדון הודיעה שמדובר בפיגוע טרור. גם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי הבהירה שמדובר בפיגוע טרור אלא אם חקירת המשטרה בהמשך תוכיח אחרת.

במסיבת עיתונאים שערכו במשטרה נמסר: “אנחנו חוקרים את הנושא כפי שאנחנו חוקרים כל אירוע טרור”. הזירה  נמצאת בהסגר כאשר ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי הובהלה מהמקום.

כוחות הבטחון הכריזו על כוננות שיא בבריטניה.

“ראיתי את הכניסה לפרלמנט, היה רעש עצום ואז שמעתי אנשים צועקים”, סיפר קוונטין לד, עד ראייה שהיה במקום. “איש אחד עם בגדים שחורים, בלי הרבה שיער, רץ לתוך אזור הפרלמנט, ארמון ווסטמינסטר, היה לו משהו ביד, הוא התנגש עם שוטר. לא הבנתי בדיוק מה קרה, השוטר נפל, החמוש המשיך לרוץ כמה מטרים ואז נורה”.

יואל מילר, חרדי מישראל הנמצא בלונדון, סיפר לחרדים10: “בגדול, יש כאן שיגרה זהירה. נוכחות מוגברת של משטרה בכוננות. האנגלים נראים אדישים ולא להוטים להתעדכן. תחנת הרכבת ווסטמינסטר, הסמוכה לפרלמנט, פונתה. הרכבות קיבלו הוראה לא להוריד בה נוסעים. ישראלי חרדי שנמצא בקניון ווסטפילד אמר שמלבד נוכחות משטרתית מורגשת אין משהו חריג”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות