גל מעצרים: 30 תלמידי ישיבות משתמטים נלכדו במבצע צבאי מיוחד

צה״ל ביצע בלילות האחרונים מבצע לכידת עריקים ארצי: בין העריקים שנלכדו - 30 תלמידי ישיבות שהתייצבו בלשכות הגיוס אבל בשל סיבות שונות נשלל מהם מעמד בן הישיבה • באישון לילה: אנשי המשטרה הצבאית והאזרחית פשטו על ביתר בניסיון לעצור עריקים - אך לא הצליחו לבצע מעצרים
יוסף גרינבוים
כ"ד אדר התשע"ז / 22.03.2017 11:09

עשרות תלמידי ישיבות, שהתייצבו כהוראת גדולי ישראל בלשכת הגיוס, ובשל סיבות פורמליות כאלו ואחרות, נשלל מהם מעמד בן הישיבה, וכעת הם מוגדרים בצה״ל כ’משתמטים’ – מובאים היום לדיון בעניינם.

לפי הוועדה להצלת עולם התורה, צה״ל ביצע בלילות האחרונים מבצע לכידת עריקים ארצי, ובתוך שלל העריקים שנלכדו ישנם 30 תלמידי ישיבות המוגדרים ‘משתמטים’.

המבצע טרם הסתיים ובלילות הקרובים יבוצעו מעצרים נוספים.

אמש, בשעה 3 לפנות בוקר, פשטו שוב אנשי המשטרה הצבאית והאזרחית על העיר ביתר עלית, בניסיון לעצור תלמידי ישיבות שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס ולעצרם. עשרות מפגינים התגודדו מולם. ניסיון המעצרים בביתר נכשל והשוטרים עזבו את העיר.

בתוך כך, עיתון הפלס מפרסם הבוקר קריאה בשם ‘הוועדה להצלת עולם התורה – מטה המאבק’, לבעלי הרכבים של ‘הפלג הירושלמי’ להתגייס למחאה באמצעות יצירת שיירות רכבים בכבישי הארץ המרכזיים, שיחלו כבר בימים הקרובים, במידה והעצורים לא ישוחררו. בפלג מאיימים כי השיירות יתקיימו אף בימי חול המועד פסח, ויגרמו לפקקי ענק בכל רחבי הארץ.

בוועדה להצלת עולם התורה מאיימים: “לאור הקשחת עמדות מצד הפרקליטות הצבאית וקציני צה”ל, שגזרו 20 ימי מעצר על אסיר עולם התורה – אברהם דב פטרוף, ודרישתם לגזור שלושה וחצי חודשי מאסר על אסיר עולם התורה ישראל מאיר טולדנו, בנוסף לפעולות קיצוניות נוספות שנוקטים גורמי צה”ל בימים האחרונים – החליטו בוועדה להצלת עולם התורה להוציא לפועל תכניות מגירה”.

בוועדה מדגישים כי תכניות אלו ייצאו לפועל במקביל להפגנות סוערות בכל רחבי הארץ שיחזרו כבר ביממה הקרובה לצמתים מרכזיים ולעורקי תנועה ראשיים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כנראה שהם יודעים מה הם מדברים
    22/03/2017 13:33
    טל
  1. אנשי ה”פלג”, אשר הפחידו בא, הגיע הזמן להקשיב להם. ולהבין שמדינת ישראל פועלת להרוס את עולם הישיבות.

  2. למה עריק?
    22/03/2017 13:56
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. הג’ אומרת והעיקר לא לפחד כלל מבן אדם. הגיע הזמן שחייבים לפתוח העיניים ולדעת ולהבין שכל השקפה של פלג הירושלמי זו היא על פי התורה הקדושה וע”פ שולחן ערוך!!! ושאר ההשקפות של אחרים אפילו מאלו שלבושים בגדי חרדים הם פסולות לגמרי.

    זה גם כולל את הלימוד במכללות והשכלתם והאקדמי’ וכו’ הרי זה המשך מהמשכילים הארורים ימ”ש וזכרם, שבמאתיים שנה האחרונים הם החריבו והרסו את כל הכלל ישראל והביאו את ההתבוללות ההחלטית לכולם. וכהיום לא יעזור לנציגים החרדים לבסוף האמת תצוף וכולם ידעו שעבדתם על הציבור ומכרתם את בני הישיבות לשמד וזימה.

    וכמו שבזמנם החרימו והפרידו אותם גדולי עולם החזקים והאמתיים והוציאו אותם מתוך הכלל והפרידו את כל הקהלות הקדושות מהם, כמו כן היה מן הראוי לעשות גם היום, וביתר שאת מכיון שהיום הסכנה יותר גדולה להיות נמשכים אליהם ח”ו, מכיון שנלכדו במצודתם גם הרבה בני תורה, ומורים, ודיינים, ורבנים, ואדמורים, ועסקנים, ומנהיגים וכו’ ואין ההמון בעלי דעה, אז חייבים ללמוד מהפלג להפגין ולמחות נגדם, כמו ההפגנות מאלו הצדיקים מפלג הירושלמי שמקדשים שם שמים ברבים.