בנט מנע את ‘פרס ישראל’ מגרבוז • האמן: “אסתדר בלי לחיצת היד שלו”

בנט מנע את הענקת פרס ישראל לאמן יאיר גרבוז, שהיה מועמד לזכייה בפרס ישראל באמנות פלסטית ונהנה מרוב בוועדה הבוחרת • בגל"צ הגיב: "לא איבדתי כלום. זה לא מטריד אותי"
יוני גרין
כ"ד אדר התשע"ז / 22.03.2017 09:45

שר החינוך נפתלי בנט מנע באחרונה את הכוונה להעניק פרס ישראל ליאיר גרבוז. כך דווח הבוקר (רביעי) ‘ידיעות אחרונות’.

גרבוז הגיב לפרסום בראיון לגלי צה”ל: “הוועדה לא קיבלה החלטה ואני לא איבדתי את פרס ישראל, לא איבדתי כלום, גאה שהייתי מועמד ונעים להחשב לראוי לפרס, אבל אסתדר בלי לחיצת היד של בנט והכסף. בנט החליט לבטל השנה את הקטגוריה כי כנראה לא היה לו זמן להקים ועדה חדשה. זה לא מטריד אותי”.

בנאום שנשא עשרה ימים לפני הבחירות, דיבר גרבוז על “הקומץ” והשתלח בציבור המסורתי הדתי והחרדי בישראל: “מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים – רק קומץ! והשוטרים שסרחו והשקרנים ששיקרו אינם מעידים על הכלל. אם כל אלה רק קומץ… אז איך זה שהקומץ שולט בנו? איך זה שבאין מרגיש ובאין מפריע הוא, הקומץ, נעשה לרוב?”

על פי הדיווח בעיתון, ועדת פרס ישראל לאמנות פלסטית שהתכנסה באחרונה דנה באפשרות להעניק לו את הפרס על פועלו האמנותי. אלא שתקנון פרס ישראל קובע כי חתן הפרס בכל קטגוריה ייבחר רק בהסכמת כל חברי אותה ועדה, פה אחד, ללא יוצא מהכלל.

חברי הוועדה לאמנות פלסטית התכנסו פעמיים, לשני סבבים של התייעצויות, אולם לא הצליחו להגיע הסכמה פה אחד: שלושה מתוך ארבעה תמכו בזכיית גרבוז ואילו הרביעי התנגד.

לאחר שחברי הוועדה לא הצליחו להגיע להחלטה – הורה השר בנט שלא לכנס שוב את הוועדה, ולבטל את הענקת הפרס השנה בתחום האמנות הפלסטית.

בפרוטוקול הוועדה הסופי נכתב: “ועדת השיפוט לפרס ישראל לשנת תשע”ז בתחום האמנות הפלסטית לא הגיעה להסכמה פה אחד על איש מהמועמדים”.

מלשכת שר החינוך בנט נמסר בתגובה: “השר בנט לא היה מעורב בשום שלב במהלך עבודת הוועדה. לכשהובאה חוסר ההסכמה לידיעתו, פעל השר בהתאם לנהלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות