צפו: 40 מפגינים של ‘הפלג’ רוקדים “עוצו עיצה ותופר” בתא המעצר

מפגיני 'הפלג הירושלמי' הפגינו הערב שוב מול בית אביו של יעקב ראשי, ראש מדור בני ישיבות בצה"ל, בפתח תקווה • השוטרים עצרו 41 פעילים, שהובלו לתא המעצר - שם פצחו בשירה וריקודים • העצורים הקטינים שוחררו • בלילה נכשל מעצר של תלמיד ישיבה עריק בעיר ביתר עלית • צפו
יוסף גרינבוים
כ"ד אדר התשע"ז / 22.03.2017 00:22

הפגנות הזעם של ‘הפלג הירושלמי’: ברחוב זיכרון משה בפתח תקווה התקיימה הערב (שלישי) הפגנה מול בית אביו של יעקב ראשי, ראש מדור בני ישיבות בצה”ל. זו הפעם השניה שפעילי הפלג מפגינים במקום.

כוחות משטרה גדולים פעלו מול המפגינים ועצרו 21 מהם. מאוחר יותר נעצרו 20 מפגינים נוספים.

לדברי אנשי הפלג, מפקד תחנת פתח תקווה הגיע גם הוא לזירת ההפגנה, ביצע רישום של כל הנוכחים – והעלה אותם לרכב ההסעות, בדרך לתחנת המשטרה.

בתוך כך, מפקד תחנת המשטרה הורה לכל השוטרים ללבוש תגי זיהוי על בגדיהם, כי “הפלס עובד משפטית על העניין״.

עם הגעתם אל תחנת המשטרה, נכלאו העצורים בתא מעצר – שם פצחו בשירה וריקודים.

צפו: שירת “מצווה גדולה להיות בשמחה” בתוככי תא המעצר

עו”ד של ‘הוועדה להצלת עולם התורה’ מדווח, כי אנשי המשטרה כיבו את המזגנים בתא המעצר – עד שיפסקו הריקודים והמחולות. לדבריו, הריקודים נמשכים ונשמעים היטב בחוץ.

מואחר יותר העצורים הקטינים שוחררו.

21 בגירים נשארו ונחקרו על ידי שוטרי התחנה. עורך הדין מטעם הוועדה להצלת עולם התורה העריך כי תיגזר עליהם הרחקה מפתח תקווה ל15 יום.

בהתקהלות נוספת שקיימו מספר תלמידי ישיבות לפנות בוקר מול בית אביו של ראשי, נעצרו שישה מפגינים שהובלו לתחנת המשטרה.

המפגינים מוחים על מעצרם של שלושה עריקים מצה”ל, ביניהם אברהם דוב פטרוב, בנו של ‘האיש החזק’ בפלג שנעצר ביום שישי במהלך המחאה מול מרתון ירושלים ונגזרו עליו 20 יום בכלא צבאי, של ישראל מאיר טולדנו שנעצר במוצאי חג פורים בביתו באופקים, ומאז הוא נתון במעצר, ואברך מבית שמש שנעצר שלשום על ידי המשטרה הצבאית.

צפו בכניסת המפגינים אל תחנת המשטרה:

• במהלך הלילה הגיעו אנשי המשטרה הצבאית, יחד עם כוחות משטרה, במטרה לעצור תלמיד ישיבה עריק, ברחוב האדמו”ר מרוז’ין בביתר עלית.

במקום החלה התקהלות גדולה. העריק לא נעצר וכוחות המשטרה עזבו את המקום.

• אתמול האריך בית הדין הצבאי ביפו את מעצרו של העריק צבי פרידמן ביומיים – וקבע דיון ליום חמישי. פרידמן, אברך תושב בית שמש המשתייך לעדה החרדית, נעצר בביתו במהלך פשיטה של המשטרה הצבאית ביום ראשון.

בתוך כך, בבית המשפט השלום בירושלים התקיימו היום הדיונים בעניינם של 31 מפגינים שנעצרו במהלך המהומות ביום שני בירושלים ובבית שמש.

בית המשפט שחרר 26 מהעצורים בתנאים – בהם מעצרי בית לתקופה של 10 ימים.

בדיון בעניינם אמרה בהחלטתה השופטת מיקה בנקי: “מדובר בהתפרעויות והפרות סדר שמהוות עליית מדרגה והחרפה משמעותית במצב הדברים בעיר. מדובר בבגירים ואין להשלים עם התנהלות פרועה שמשבשת את החיים התקינים בעיר באופן זה”.

לגבי 5 חשודים נוספים הוארך מעצרם עד מחר.

כנגד כל העצורים צפויה הפרקליטות להגיש כתבי אישום, תוך תקופת מעצרם ומעצרי הבית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רק מכות רצח - הפתרון ההכרחי והנדרש
    22/03/2017 01:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ארגון טרור ארור ובזוי