הפלג הכריז גיוס כללי: נשבש המרתון • המשטרה: “נפעיל יד קשה”

המשטרה נערכת לקראת מרתון ירושלים הצפוי להתקיים מחר בהשתתפות מעל 30,000 רצים - ומשגרת איום לראשי הפלג הירושלמי: "נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו" • ראשי הפלג קראו לפעילים להגיע לירושלים כבר הערב כדי "להרעיש עולם ומלואו" • אל 'הפלג' צפויים להצטרף גם קנאי 'העדה' • מלגלגים על הודעת המשטרה: "כדי למנוע הפרעה לאורך מסלולי מירוץ של עשרות ק"מ תיאלץ המשטרה לגייס כוחות חסרי תקדים"
חיים טוויל
י"ח אדר התשע"ז / 16.03.2017 20:14

המשטרה בלחץ מפעילי הפלג הירושלמי: הפלג הירושלמי מממש את האיום – ומודיע כי פעילים מכל רחבי הארץ יגיעו לירושלים כדי לחסום את העיר ו”לפוצץ את המרתון”, כלשונם,  בו צפויים להשתתף מעל 30,000 רצים מכ-60 מדינות מרחבי העולם, לצד אלפי צופים ומשתתפים באירועים הנלווים למרתון.

המרתון – הנחשב ארוע תדמיתי שאמור לעודד את התיירות לירושלים – יוביל לסגירת כבישים בירושלים החל מיום חמישי בלילה ואמור לפקוק את העיר.

ההפגנות של ‘הפלג’, אם ייצאו אל הפועל, רק יחריפו את שיבושי התנועה. “התפרצותם של אלפי מפגינים למסלולי הריצה עלולה לשבש את כל התחרות השנתית היוקרתית”, מאיימים ב’פלג’.

עסקני ‘הפלג’ החליטו בישיבה שקיימו הערב על המהלך, ובהודעה מוקלטת מיוחדת ששוגרה לפעילים הם נקראו “להרעיש עולם ומלואו ולהיות עתידין ליום השישי”. בהודעה נקראו הפעילים להגיע לירושלים כבר הערב.

“כדי למנוע הפרעה לאורך מסלולי מירוץ של עשרות קילומטרים תיאלץ המשטרה לגייס כוחות חסרי תקדים, כאשר במקביל יצטרכו כוחות אלה להתמודד גם עם שיבושי תנועה והפגנות בכל רחבי המדינה”, אומרים ראשי הפלג.

לדבריהם, ההתעקשות של רשויות הגיוס למצות את ההליך המשפטי והדרישה לכלוא את תלמיד ישיבת ‘מאירת שמועה’ באשדוד, ישראל מאיר טולידנו, שנעצר במוצאי פורים בביתו שבאופקים על ידי המשטרה הצבאית, בגין עריקות מצה”ל – לשלושה וחצי חודשים, “גרמו במו ידיהם לאנדרלמוסיה חסרת תקדים. בית הדין הצבאי גזר היום לא רק את משך מאסרו של תלמיד הישיבה, אלא גם את דינו של מרתון ירושלים”.

אל פעילי ‘הפלג’ צפויים להצטרף גם הקנאים של ‘העדה החרדית’.

בעקבות איומים אלה,  נערכת המשטרה להתמודדות עם מה שראשי המשטרה מכנים “כוונות מצד גורמים קיצוניים לנסות לשבש את מהלך האירוע”.

בהודעה מיוחדת שפרסמה המשרה נאמר: “משטרת ישראל מדגישה כי תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה וביד קשה כנגד כל גורם אשר יפעל בניגוד לחוק בניסיון לשבש את המהלך התקין של המרתון ולהפר את הסדר הציבורי”.

בהודעת המשטרה נאמר עוד, כי “מצופה מגורמי ההנהגה של כלל המגזרים בירושלים לגלות אחריות ולפעול למנוע כל כוונה להפר את הסדר ולשבש את קיומו של האירוע ואת מרקם החיים התקין בעיר”.

הפגנות וחסימות

בתוך כך, מפגיני ‘הפלג’ חסמו הערב לזמן קצר את כביש 446 בין צומת שילת לעיר מודייעין עלית. כוחות משטרה שהגיעו למקום פינו אותם מהכביש. במקום נוצרו עומסי תנועה קלים.

כ-50 מפגינים נוספים חסמו את כביש 40 בחיבור עם כביש 471 וצומת שערייה. גם בזירה זו פעלו כוחות משטרה ופינו את המפגינים.

בצהרים הובא לבית הדין הצבאי ביפו תלמיד הישיבה – לדיון על המשך מעצרו. באולם בית הדין נוכח עורך הדין מנחם שטאובר, מהאגף המשפטי של ‘הוועדה להצלת עולם התורה’ של ‘הפלג הירושלמי’.

בסופו של דיון הוחלט לדחות את ההחלטה על המשך מעצרו – לדיון נוסף שיתקיים ביום שני הקרוב. בפרקליטות הצבאית, כאמור, דורשים את כליאתו לשלושה וחצי חודשים.

הרב אברהם מנקס מ’הוועדה להצלת עולם התורה’ אמר בתגובה לאחר ההחלטה, כי בשלב זה יימשכו המחאות. “כל עוד לא ישחררו את הבחור בחזרה ללמוד בישיבה, אנחנו לא נשקוט והמדינה לא תשקוט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות