גזר הדין: שני מאסרי עולם על המחבל שרצח את הרב מיכאל מרק

בית הדין הצבאי גזר שני מאסרי עולם על נהג הרכב ממנו נורה הרב מיכאל מרק הי"ד • נגזר עליו גם לשלם פיצויים בסך רבע מיליון ש"ח • בפיגוע נפצעה קשה אשתו חווי: איבדה עין ועוברת שיקום ארוך • בני המשפחה הגיבו: "למדנו מאבא שתמיד יש להמשיך להתחזק ולבנות קומה על גבי קומה"
חיים טוויל
י"ז אדר התשע"ז / 15.03.2017 12:37

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר היום (רביעי) שני מאסרי עולם מצטברים על המחבל מוחמד אלעמאירה, שהורשע ברצח הרב מיכאל מרק הי”ד בחודש יולי האחרון בדרום הר חברון.

על אלעמאירה, נהג הרכב ממנו בוצע הרצח, נגזר גם תשלום פיצויים בסך 250,000 שקלים.

בפיגוע נפצעה קשה אשתו של מרק, חווה, ושני ילדיו הקטנים נפצעו באורח קל.

חווה שוחררה מבית החולים לאחר תקופה ארוכה. היא איבדה בפיגוע עין אחת, ועוברת שיקום ארוך מאוד.

שותפו של אלעמאירה בביצוע הפיגוע הרצחני, מוחמד פקייה, חוסל לאחר שכוחות צה”ל הגיעו לביתו על מנת לעצור אותו – והוא התבצר במקום וביצע ירי לעברם.

אלעמאירה עצמו נעצר כמה ימים לאחר הפיגוע והורשע לפני כחודשיים.

תגובת משפחת מרק לגזר הדין שניתן הבוקר:

שמונה חודשים ארוכים וקשים עברו עלינו מאז הירצחו של אבא הי”ד בידי בני עוולה.

הרוצח המתועב שקיבל היום את עונשו אינו מעניין אותנו והמשפט לא היה נוכח בשגרת חיינו הכואבת.

בימים אלו אנו עסוקים בחיזוק המשפחה, בחיבוק אחד לשני ויחד עם אמא שטרם החלימה מהפציעה הקשה, עמלים בבניית שגרת חיינו מחדש. לא מזמן העמדנו מצבה לאבא, מצבה בה חקוקות מעט מילים שמנסות לבטא הרבה.

יש רוצחים ויש בונים. אנחנו למדנו מאבא שתמיד יש להמשיך להתחזק ולבנות קומה על גבי קומה.

להלן קטע קצר מתוך מכתב שכתבנו לשופטי הרוצח והקריא אחינו שלומי ומבטא את הרגשתנו:

“הרוצח שיושב פה לא מעניין אותנו. הוא איבד צלם אנוש. אבא שלנו כבר לא יחזור. מה שכן חשוב לנו זה שהוא לא יוכל לחזור ולפגוע בעוד אנשים, שהוא לא יגרום לעוד משפחות לעבור את הגיהינום שאנחנו עוברים כבר יותר מחצי שנה. הוא ושותפו כבר ישבו בכלא בעבר, שוחררו בעסקת שליט וחזרו לטרור. שלא יעשו זאת שוב. שלא יעלה בדעתם של חבריהם לבחור בדרך זו, דרך המוות. שידעו כי דרך החרב אינה משתלמת.

“אני עומד פה בלי שאר אחיי ואחיותיי כיוון שאין לנו עניין ביצור שפל שאיבד צלם אנוש ומסוגל לזוועות שכאלה. הוא לא עניין אותנו ולא מעניין אותנו. אנחנו רק לא רוצים עוד משפחות כמונו. לילדים שלי נרצחו שני סבים, אני לא מאחל זאת לאף אחד.”

על מדינת ישראל ובעיקר על ראשיה להימנע משחרור מחבלים בכל עסקה שהיא. הוכח כי גם מחבל ללא “דם על הידיים” שמשוחרר חוזר למעגל הטרור והופך למחבל “עם דם על הידיים”. אנו מבקשים מקברניטי המדינה שלא להיכנע ללחצים מבית ומחוץ לשחרר מחבלים וקוראים למצדדי העסקה לעלות לקברי הנרצחים על ידי משוחררי אותה עסקה ולבקש את סליחתם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות