‘העדה’: “שוטרות מדברות דברים מגונים, בועטות במפגינים עם חיוך”

הנהלת 'העדה החרדית' שיגרה במכתב תלונה למשטרת ירושלים על "ברוטאליות המשטרה במחאת השבת" • טוענים: "כדי להלהיט את הרוחות נשלחות שוטרות" • מאיימים: "לא נעבור לסדר היום על העוול הזה, לא על הכאת המוחים וקל וחומר על הבאת שוטרות בידיעה שזה גורם להתססת הרוחות"
יוסף גרינבוים
י"ז אדר התשע"ז / 15.03.2017 10:23

אנשי ‘העדה החרדית’, שהחלו לצאת בשבתות האחרונות להפגנות מחאה בירושלים בגין התגברות חילולי השבת, כועסים וזועמים על היד הקשה שמשטרת ישראל מפעילה מולם.

בעקבות כך פנתה הנהלת ‘העדה החרדית’ במכתב אל המשטרה, תחת הכותרת – “הנידון: ברוטאליות המשטרה במחאת השבת פרשת תצוה העעל”ט, והבאת שוטרות למחאות” – בו הם פורסים, בין היתר, את זעמם על שהמשטרה משגרת שוטרות מול המפגינים ועל האלימות הקשה נגד המוחים.

הנהלת ‘העדה’ כותבת: “כידוע לכם בשבתות האחרונות עם התגברות חילולי השבת בעיר הקודש ירושלים, יוצאת העדה החרדית למחאות ביום השבת בראשות רבנים שליט”א זקני העדה הכואבים על חילולי השבת המתרבים לדאבון הלב בעיר מלוכה”.

והם מפרטים על האלימות: “כשיצאו המוחים לכיוון כיכר הדוידקה הגיע כח משטרה גדול ואלים במיוחד, אשר הכו ללא רחם בזקנים וצעירים, ראשי העדה רבנים זקנים ומבוגרים בראשם הרה”ח הישיש רבי יחיאל כהן שליט”א וסיו”ר העדה הרה”ח ר’ יעקב הכהן ראטה שליט”א הופלו לארץ ונבעטו באכזריות ורשעות כאחרוני הפושעים.

“זאת ועוד, במחאות האחרונות כדי להלהיט את הרוחות וכפי הנראה בכוונת מכוון נשלחות שוטרות אל המחאות של הציבור החרדי, והן מדברות דיבורים מגונים אל המוחים, מאיימות בבעיטות ואף מוציאות אותן בפועל בחיוך, מתוך ידיעה שהדבר הזה מפריע למוחים החרדים האמונים על שמירת הצניעות”.

העדה החרדית, מכתב

מנהלי ‘העדה’ מאיימים: “העדה החרדית לא תוכל לעבור על סדר היום על העוול הזה, לא על הכאת הרבנים הזקנים והמוחים אשר לא עשו דבר מעבר להליכה ברחוב תוך כדי זעקת ‘שבת שבת’ כמחאה בדרכה של תורה”ק, וקל וחומר שלא תוכל להסכים לעצת בלעם של הבאת שוטרות בידיעה שזה גורם להתססת הרוחות דבר שמביא לעימותים מיותרים”.

הנהלת העדה מצהירה: “העדה החרדית תעמוד בכל הדרכים העומדים לרשותה על זכותה להמשיך במחאות השבת ככל שהמצב בעיר הקודש לא ישתנה חס וחלילה, וככל שיהיה צורך תגייס העדה החרדית עזרה משפטית להגן על זכותה הבסיסית הזאת.

“לא נוכל להסכים שירמסו את השבת בירושלים ותוך כדי לרמוס את זכויותינו ואת רגשותינו בעוון היחיד של מחאה על כבוד השבת בירושלים עיר הקודש”.

את מכתבם הם חותמים: “לתשומת לבכם, ומתוך תקווה להבנה ולשינוי המצב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עולם הפוך ראיתי - רבנים לאומיים זועקים שבת ורבני החסידים והחרדים עושים הכל להתחמק בשביל לא להפסיד תקציבים. בחיי ראיתי כל כך הרבה מצבים תמוהים ונדירים, כולל עולמות הפוכים, אבל לא האמנתי כי אראה בחיי מצב שבו רבנים לאומיים יעמדו על משמר השבת יזעקו נורא על חילולי השבת בירושלים, ואילו רבני החרדים כולל רבני הבד
    15/03/2017 15:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. עולם הפוך ראיתי – רבנים לאומיים זועקים שבת ורבני החסידים והחרדים עושים הכל להתחמק בשביל לא להפסיד תקציבים.

    בחיי ראיתי כל כך הרבה מצבים תמוהים ונדירים, כולל עולמות הפוכים, אבל לא האמנתי כי אראה בחיי מצב שבו רבנים לאומיים יעמדו על משמר השבת יזעקו נורא על חילולי השבת בירושלים, ואילו רבני החרדים כולל רבני הבד”ץ שיוצא רב אחד או שנים ותו לא רק לכשעה למחות בשבת וחוזרים לאכול טשאנט ופיצוחים, וזה כולל רבנים כגון מתולדות אהרון מבעלז וויזניץ דושינסקי קרלין סטמאר ואוהל שרה וכו’ שאינם מפגינים… ויעשו הכל להתחמק ממצב שבו ייאלצו לפרוש מהקואליציה וחלילה להפסיד כמה פרוטות ומפתחים דרכי התחמקות ולא נאבקים על יסוד היסודות של היהדות השבת קודש שזועקת.

    זה כבר שנים שהיהדות החרדית אינה עוד אותה יהדות חרדית, מאז תשל”ז כשנכנסו לקואליציה של מנחם בגין החלה ההתדרדרות, וזו נפלה לתהומות בהקמתה של ש”ס הצטרפותה לממשלה דבר שלא השאיר עוד זכר לחרדיות בכלל, משם כבר לא היה מה שיעצור בעד ההתדרדרות של המפלגות החרדיות האשכנזיות, תחילה זעקו כי אסור לקחת יותר מארבעים וחמשה אחוזים, אחר כך עלו לשישים וחמשה ומשם למאה, זעקו כי אסור לקחת חלק בממשלה אפילו לא בתפקידי סגני שרים וכי רק בכנסת, חדרו גם לשם, וכשפסלו את כהונתו של יענקל ליצמן כסגן שר במשרד הבריאות התירו מידית תפקיד של שר, התפקידים והתקציבים הקדימו כל ענין אחר כולל השבת, וימים אלה זועקים ומוכיחים עד להיכן הגענו…

    זה שנים זועקים על ההתדרדרות הנוראה בירושלים, מאות חנויות פתוחות בשבת בירושלם פילטרן של מלך מלכי המלכים הקב”ה, כל תקופה משהו חדש נפתח בשבת, הרבנים החרדים מעלימים עין כי לא רוצים נציגיהם לפרוש מן הקואליציה, ולמרות שמועצת גדולי התורה הורתה לעצור בעד חילולי השבת בירושלים, ולמרות הכינוסים שהיו בענין, לא רק שלא עשו דבר, אלא הושיבו ועדה של בריונים משכילים וכו’ שקבעה שבכלל שאין חילול שבת בירושלים, ולא מבינים מה רוצים מהם, מה שקיים היה, וחוקית זה לא כלול בהסכם ועוד כל מיני פירושים של השטן שכל כולם מטרתם אחת, להתיר את המשך הישיבה בקואליציה בירושלים ושלא יצטרכו לפרוש, ולהתיר החילול שבת. שומו שמים–!!

    מזעזע הוא לראות איך שרבנים לאומיים זועקים נגד חילולי השבת בירושלים, ומאידך הרבנים החרדים ממלאים פיהם מים בשל סיבה אחת ויחידה שאם יזעקו ייאלצו נציגיהם לפרוש מתפקידיהם בעיריה ואולי אף בממשלה, והשבת אינו שוה להם מספיק להפסיד הכסף ושוב הכסף וכסאות ועמדות כאלו.

    אין כל הסבר אחר, מפני שאם היו הרבנים הללו כנים ואנשי אמת, היו מורים מיידית לפרוש אפילו לא להישאר יום אחד, והחשבון כי אם יפרשו יפסידו דברים אחרים ויעמידו את היסודות בסכנה, טענה זו טענה המזרחי בשעתו ואנו החרדים לא קיבלנו זאת זעקנו כי עדיף שלא יהיה לחם לאכול וחלילה לא להתיר חילולי שבת.

    מה נענה ביום הדין? מה קרה? האם עתה הפכנו לגרועים מן המזרחי של אז? כן הפכנו ואנחנו חייבים לחזור בתשובה מיד.