אושר: פטור מארנונה לבתי מדרש וישיבות כמו לבתי כנסת

לפי החוק החדש, גם אם מתקיימים במבנה או בחלק ממבנה של בית כנסת שייעודו העיקרי הוא קיום תפילה - לימוד תורה, לא תוטל ארנונה כללית או אגרה על המבנה
אריה ריבקינד
ט"ז אדר התשע"ז / 14.03.2017 20:31

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק למתן פטור מארנונה לבתי מדרש ולישיבות של חברי הכנסת יואב בן צור ומנחם אליעזר מוזס.

מטרת הצעת חוק זו היא להבהיר כי אין מקום להחריג את הישיבות ובתי המדרש מסעיף הפטור החל על בתי כנסת, ולקבוע באופן חד וברור שדין ישיבות ובתי מדרש לעניין הפטור מארנונה זהה לפטור שניתן לבתי כנסת, אם המקום משמש ללימוד תורה או לתפילה ואין בו פעילות עסקית.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב, כי גם אם מתקיימים במבנה או בחלק ממבנה של בית כנסת שייעודו העיקרי הוא קיום תפילה, לימוד תורה או שימושים נוספים לצרכים הנובעים מקיום התפילה ומלימוד התפילה שאינם בגדר פעילות עסקית – לא תוטל ארנונה כללית או אגרה על המבנה.

ח”כ בן צור: “אני מברך על מעבר החוק בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. אין לי ספק שהוא יאפשר לבתי מדרש ולישיבות לעסוק במלאכת לימוד התורה מבלי להירדף על ידי פקידי העירייה”.

לדבריו, “הצעת החוק נועדה לתקן לקונה קיימת בחוק, כשהיו מי שנתנו לחוק פרשנות קצרה. זה תיקון צודק הגיוני ומתבקש. זה חוק מזערי מבחינה תקציבית אבל הוא מסמל הרבה דברים ביהדות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות