רבנים נגד ברקת: מוציאים כיסאות ושולחנות בשבת ועינינו רואות וכלות

רבנים בכירים מהציונות הדתית מצטרפים למכתבו של רב העיר העתיקה, הגאון רבי אביגדור נבנצאל, על חילול השבת הגובר בירושלים • "לצערנו הגדול המצב שנוצר הוא שעשרות רבות של חנויות ועסקים נפתחו בשנים האחרונות וקדושת השבת מתחללת ברחובה של עיר והלב קרוע ומורתח"
אריה ריבקינד
ט"ז אדר התשע"ז / 14.03.2017 20:01

לקראת ההצבעה מחר (רביעי) על התקציב של עיריית ירושלים, מפרסמים רב העיר העתיקה הגאון רבי אביגדור נבנצאל ורבנים מהציונות הדתית מכתב מיוחד על חילולי השבת המתרבים בירושלים, ודורשים מכל מי שבכוחו – לפעול ככל יכולתו לעצירת המגמה של פתיחת מתחמי ומקומות בילוי, לצד פעילויות תרבות ואירועים שונים תוך חילולי שבת.

על המכתב חתומים, בין היתר, הרב דב ליאור, הרב בניהו שמואלי, הרב צבי טאו, הרב עמי שטרנברג, הרב חיים שטיינר, הרב איסר קלונסקי, הרב אליהו מדינה, והרב משה חיים שלזינגר.

במכתבם כותבים הרבנים:”אחר שלצערנו הגדול המצב שנוצר בירושלים עיר הקודש הוא שעשרות רבות של חנויות ועסקים נפתחו בשנים האחרונות וקדושת השבת מתחללת ברחובה של עיר והלב קרוע ומורתח,  ועוד הוסיפו על אלו שמוציאים כיסאות ושולחנות לרחובה של עיר בעיצומו של שבת קודש ועינינו רואות וכלות.

“ובפרט שלפי מה שהראוני, שחילולי שבת רבים מאוד נעשים בעידוד ובתקצוב העירייה ואף במבנים של העירייה רחמנא ליצלן, וגם מה שנעשה במקום המכונה ‘מתחם התחנה’ ה’ ירחם.

“אני קורא, מבקש ומתחנן לכל מי אשר יכול ויש בו כוח וסמכות לפעול בעניין זה, בהקדם בכל דרך, להשפיע ולפעול, לעמוד בפרץ ולהוסיף בקדושת השבת”.

בהמשך הם כותבים: “וח”ו שלא להעלים עין מהדרדור והפרצה הנוראה המתרחשת מול עיננו בירושלים עיה”ק. וכבר צווח יחזקאל הנביא כי ‘משבתותי העלימו עיניהם ואחל בתוכם’ [יחזקאל כב כו] וכבר אמרו חז”ל כי לא חרבה ירושלים עד שהעלימו עיניהם מן השבת.

” ובזכות שמירת השבת נזכה בשיבת השכינה לציון ברחמים”.

מכתב רב הרובע

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפי השמות
    14/03/2017 21:25
    דוס דוס
  1. לפחות רוב אם לא כולם הם חרד”לים ולא סרוגים.
    למי שיודע יחיה הבדל גדול.

  2. מכתב הגר''א נבנצל
    15/03/2017 01:44
    מוישי
  3. הנציגים החרדים בעיריית ירושלים מחוייבים לשמוע בקול אחד מגדולי ישראל מרן הגר”א נבנצל שליט”א

    • יהודה   15/03/2017 01:46

      צודק במאת האחוזים