רצתה לסקר את הפיצוץ: כתבת גלצ הדס שטייף נאזקה והוכנסה לניידת

המשטרה מנעה משטייף לסקר את הפיצוץ במפעל הזיקוקים בשרון, עצרה אותה הוכנסה לניידת ונאזקה • המשטרה: "הכתבת בחרה לא להישמע להנחיות השוטרים בזירה" • נסוגה: "מעצר עיתונאי אינו דבר שבשגרה, ועל כן הוחלט לשחררה לאלתר"
חיים טוויל
ט"ז אדר התשע"ז / 14.03.2017 13:49

הדס שטייף, כתבת המשטרה של תחנת הרדיו גלי צה”ל, נעצרה היום (שלישי) על ידי המשטרה – לאחר שהגיעה לסקר את הפיצוץ במפעל הזיקוקים במושב פורת שבשרון.

מאוחר יותר היא שוחררה.

בסרטון שתיעד את המעצר נשמע אחד השוטרים מאשים אותה: “את מפריעה לשוטר במילוי תפקידו”.

שטייף השיבה לו: “אני לא מפריעה, אתה מפריע לי”.

השוטרים עצרו אותה, והכניסו אותה כשהיא אזוקה בידיה לתוך ניידת.

משטרת ישראל מסרה בתגובה: “מדובר באירוע שריפה אשר לווה בפיצוצי חומרים נפיצים וחומרים דליקים נוספים ועל כן הורחקו כלל השוהים במקום למעט כוחות ההצלה שהורשו להיכנס לזירה במטרה להציל חיים.

“גם כלי התקשורת לא הורשו להתקרב לזירת האירוע מחשש לחייהם. לצערנו בחרה הכתבת לא להישמע להנחיות השוטרים בזירה תוך שהיא מנסה להיכנס לזירת האירוע ובכך לסכן את חייה. למרות האמור, מעצר עיתונאי אינו דבר שבשגרה ויש מקום לנהוג באיפוק ובשיקול דעת מירבי ועל כן הוחלט לשחררה לאלתר ונסיבות האירוע ייבדקו”.

מתחנת גלי צה״ל נמסר: “מדובר באירוע חריג ביותר. הדס שטייף היא כתבת מנוסה ביותר ומוערכת וכמי שסיקרה אלפי אירועים, אנו סומכים על שיקול דעתה בשטח. לשמחתנו האירוע הסתיים במהירות, אך נדרוש לקבל הבהרות מהמשטרה על הצעד החריג בו נקטה כנגד עיתונאי שמילא את תפקידו״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות