צפו: המשטרה הסירה בובות ‘חרדק’, עצרה שניים ותפתח בחקירת הסתה

אחרי שהסירה בובה בדמות חייל צה"ל ועליה כיתוב 'חרד"ק החוצה' ברחוב יחזקאל - פשטה המשטרה גם על שכונת מאה שערים להסרת שתי בובות נוספות שנתלו על גגות בניינים • קבוצת קנאים ניסתה לשבש את פעול הסרת הבובות - ושני חשודים נעצרו • לראשונה: הפרקליטות אישרה לפתוח בחקירה בגין הסתה
חיים טוויל
ט"ו אדר התשע"ז / 13.03.2017 12:58

המשטרה קיבלה בצהרים (שני) לראשונה אישור מפרקליטות המדינה לפתוח בחקירה בחשד להסתה, בגין תליית בובות בדמות חיילים בשכונת מאה שערים ובית ישראל בירושלים.

“מדובר בצעד שאינו שכיח והוא אושר עקב חומרת המקרה והמשמעויות הנלוות אליו”, אומרים במשטרה.

המשטרה הסירה הבוקר מרחוב יחזקאל בירושלים בובה בדמות חייל צה”ל ועליה כיתוב ‘חרד”ק החוצה’ – שנתלתה סמוך לבניין מגורים.

הבובה שהוסרה הועברה לבדיקת המעבדות לזיהוי פלילי במשטרה. במקביל פנתה המשטרה אל פרקליטות המדינה כדי לקבל אישור לפתוח בחקירה בגין הסתה.

כעבור זמן קצר פשטה המשטרה גם על שכונת מאה שערים להסרת שתי בובות נוספות בדמות חיילי צה”ל, שנתלו על גגות בניינים ברחוב חוקוק וזוננפלד.

כוח משטרה, בסיוע כוחות מכבאות והצלה ירושלים, הוריד את הבובות.

במהלך הורדת הבובות החלה התקהלות והתגודדות של קנאים ממאה שערים, כאשר חלקם ניסו לשבש את פעולת הסרת הבובות.

שני חשודים עוכבו והובאו לחקירה בתחנת לב הבירה.

וידאו באדיבות המצלם:

מדוברות כב”ה ירושלים נמסר: לוחמי האש פעלו הבוקר למניעת ביזוי פומבי של חיילי צה”ל, והסירו בובה בדמות חייל צה”ל חרדי שנתלתה בשכונת מאה שערים בירושלים.

לוחמי האש השתמשו בסולמות, במנוף כיבוי ובאמצעים נוספים, במטרה להסיר את המיצג המביש במהירות המקסימלית. במהלך פעולות הסרת בובת החייל, הותקפו לוחמי האש באבנים, חפצים וכן ביריקות וקללות קשות.

שוטרים שהיו במקום טרחו לשמור על הסדר הציבורי עד לסיום פעילותם של לוחמי האש.

בכב”ה מוסיפים ומספרים, כי לצד ההתנהגות הקשה של חלק מהציבור במקום, ניגשו לצוותי הכיבוי רבים מחברי הקהילה וגינו בתוקף את המיצג המביש ואת ההתנהגות נגד לוחמי האש ואמרו, שאין זו דרכו של הציבור החרדי והם מתנערים מהקיצוניים שמתנהגים כך.

רס”ל אודי גל, מפקד הצוות שהוריד את בובת החייל: “לצד הפעילות המבצעית של לוחמי האש שעוסקת מידי יום בהצלת חיים, לעתים נדרש המערך לסייע גם בתחומים אחרים. לצערנו היום נקראנו להסיר מיצג בוטה ומחפיר שהוצג כנגד חיילי צה”ל, תוך כדי שחלק מהקהל מנסה לפגוע בנו ולהפריע לפעולות להסרת הבובה.

“למרות הקושי בעבודה בגובה רב ולמרות המתקפה עלינו תוך כדי, והסיכון שנגרם מכך, החלטנו שאנחנו מורידים בכל מחיר את המיצג הנורא, בו כאמור נתלתה דמות של חייל צה”ל עם דגל ישראל ושמות של יחידות צה”ל השונות”.

בהודעת המשטרה: “משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את תופעת ההסתה כנגד חיילים חובשי כיפה על רקע שירותם בצה”ל. המשטרה משקיעה מאמצים רבים לטיפול בתופעה, הן באמצעות איסוף מידע ממוקד כנגד תופעת ההסתה נגד לובשי מדים והן במישור החקירתי לשם איתור חשודים והבאתם לדין”.

במשטרה מאיימים: “המשטרה תנקוט ביד קשה ותפעל למיצוי החקירה והעמדה לדין של כל מי שמעורב בכך”.

צילום: נתי שוחט, פלאש90

בובות, מאה שערים

בובות, מאה שערים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות