תיק יגאל סרנה: נתניהו ושרה חויבו להתייצב מחרתיים באולם ביהמ”ש

שופט בית המשפט השלום בתל-אביב דחה את בקשת ראש הממשלה ורעייתו שרה, שלא להתייצב באולם בית המשפט בעוד יומיים, על מנת להיחקר על התצהירים שהגישו בתביעת לשון הרע נגד עיתונאי 'ידיעות אחרונות' יגאל סרנה
דוד ליבוביץ
י"ד אדר התשע"ז / 12.03.2017 21:50

פרשת ‘יגאל סרנה’: ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, נדרשים להגיע ביום שלישי הקרוב בשעה 11:30, לאולמו של השופט עזריה אלקלעי בבית משפט השלום בתל אביב, על מנת להיחקר על התצהירים שהגישו בתביעת לשון הרע נגד עיתונאי “ידיעות אחרונות” יגאל סרנה.

נתניהו ביקש שלא להגיע לבית המשפט כדי להעיד, בשל “ריבוי משימות מדיניות בינלאומיות”, אולם השופט עזריה אלקלעי דחה את הבקשה.

בהחלטתו כתב השופט: “אין ספק כי התובע כראש ממשלת ישראל הינו אדם עסוק ביותר ואין חולק כי עיסוקיו חשובים מאין כמותם.

יחד עם זאת, חייבים התובעים לדעת כי משהגישו בקשה לבית המשפט עליהם להתייצב לדיון במועד שנקבע, כדי להיחקר על תצהיריהם, וכי לצורך כך על התובע, ראש הממשלה, להיכבד ולהתפנות מעיסוקיו החשובים במועד החקירה, מה גם שקבעתי בהחלטתי כי התובע אינו חייב להיות נוכח בדיון אלא לצורך חקירה על תצהירו, כך שאין מדובר להערכתי בזמן רב”.

עוד נכתב בהחלטה כי “זמנו של בית המשפט מצוי במשורה, כך שדחיית הדיון, בסמוך למועד קיומו, תגרום לירידת זמן שיפוטי יקר מפז לטמיון. ודוק, דיוני הוכחות נקבעים על ידי מושב זה עקב העומס לחודש מאי 2018, ולא ניתן לדחות את הדיון למועדים קרובים יותר”.

הפרשה החלה בפוסט שפירסם סרנה בפייסבוק, שבו תיאר מקרה שהתרחש לטענתו במהלך נסיעה של שיירת ראש הממשלה בכביש 1. סרנה כתב, כי במהלך הנסיעה נעצרה השיירה כולה וראש הממשלה נדרש לצאת מהרכב תוך שרעייתו שרה שמה ללעג את מערך האבטחה ולמעשה את המדינה כולה, כך לפי סרנה.

בעקבות הפוסט הזה הגישו נגדו בני הזוג תביעת לשון הרע על סך 280 אלף שקל. הם טענו כי מדובר בעוולה שביצע סרנה כלפיהם “באופן מתועב, ציני, שפל, מרושע וחסר עכבות, והכל מתוך מטרתו (המוצהרת כמעט) לנסות ולבייש את התובעים, לשפוך את דמם ולהלבין את פניהם ברבים באמצעות פרסום כזבים מכוערים, שאין בהם ולו שמץ של אמת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות