בשידור חי: ליצמן ובנט בשיעור של ביה”ס הוירטואלי של ילדי השלוחים

שרי החינוך והבריאות נפגשו עם מנהלת בית הספר הוירטואלי של ילדי שלוחי חב"ד, ושמעו על המיזם המקורי • כאשר על המסך בחדר הישיבות עלה שידור חי של שיעור - השרים "נכנסו' פנימה ושוחחו עם תלמידות מרחבי העולם
אריה ריבקינד
י"א אדר התשע"ז / 09.03.2017 21:51

בלשכת שר החינוך בתל אביב התקיימה ישיבה מיוחדת של שרי החינוך והבריאות עם מנהלת השלוחה הישראלית של בית ספר-נט של ילדי שלוחי חב”ד בעולם, בניסיון ללמוד על הפרוייקט המיוחד הזה, ולראות כיצד ניתן לסייע לו.

הכל החל לפני מספר חודשים, במפגש של העסקן החב”די זלמן וולף, עם שר הבריאות יעקב ליצמן ויד ימינו מוטי בבצ׳יק –  בתום כינוס השלוחים העולמי של חב”ד בניו יורק.

במפגש שמע השר ליצמן חוויות מהכינוס, והשיחה גלשה לחינוך ילדי השלוחים – בעיקר אלו המתגוררים במקומות בהם אין עדיין חיידר וחינוך על טהרת הקודש.

וולף פרס בפני השר ליצמן את פרוייקט הדגל של ‘משרד השלוחים’ – בית ספר-נט, המציג פיתרון ראוי לילדי השלוחים המתגוררים במקומות המבודדים.

כששמע השר ליצמן על העול הנופל על השלוחים בתשלומי שכר הלימוד, הציע את סיועו מול ידידו שר החינוך נפתלי בנט.

ליצמן ידוע כאיש של מעשים, ולפני כשבוע התקיימה פגישה בהשתתפות שר החינוך, שר הבריאות – יחד עם עוזריהם הבכירים מוטי בבציק וטל גן צבי, מנהלת בית הספר המתגוררת בישראל – חוי קסטל, וזלמן וולף.

השרים ירדו בפגישה לרזולוציות של מספר תלמידים, מספר אנשי צוות ושעות לימוד.

קסטל, שהובילה את הפגישה, סיפרה על בית הספר המתנהל כבית ספר רגיל לכל דבר ועניין, כולל שיעורי בית, אסיפות הורים ומורים, שיעורי העשרה, פעילות חברתית חסידית כהתוועדויות בתאריכי חב״ד ועוד – והכל באמצעות המחשב הביתי של התלמידים.

כמו כן שמעו השרים על העלויות המיוחדות של בית ספר ייחודי זה, על תוכניות הלימוד והפרויקטים המתעדכנים לעיתים קרובות, וההוצאות הגבוהות בשל כיתות קטנות, רף חינוכי גבוה, אגף טכנולוגי ועוד.

בהמשך ציפתה לשרים הפתעה כאשר על המסך בחדר הישיבות עלה שידור חי של שיעור שהתקיים באותו הזמן, והשרים ביקשו ״להיכנס״ לשיעור.

בנט, ליצמן, חב"ד

התלמידות התרגשו לראות את האורחים החשובים ש״הגיעו״ לבקר – והחלו להתעניין בפרטי פרטים אודות אורח חייהם, סדרי הלימוד בכתה, ואפילו מה מתכננות התלמידות להתחפש בחג הפורים הקרוב…

השר בנט התרגש מהמפגש עם ילדות השלוחים וביקש לשתף את הבנות בתהליך חזרת משפחתו בתשובה – בעקבות לימוד שלו עצמו כילד קטן בגן חב״ד בחוץ לארץ.

השרים הביעו התפעלות מיוחדת מהחדשנות הטכנולוגית מחד, ומהאוירה הביתית ומשפחתית מאידך שההנהלה וצוות המורים מצליחים להנחיל ולשלב.

בסיום הפגישה הבטיח שר החינוך לנסות למצוא דרך על מנת לתקצב את הפרוייקט המוצלח הזה, דבר שיוכל בוודאי לסייע להורים בהוצאות שכר הלימוד עבור ילדיהם.

השר ביקש מזלמן וולף וטל גן צבי להיפגש ולמצוא יחד את הדרך הנכונה “לסייע בתיקצוב הפרוייקט הנפלא הזה”, כדבריו.

שר הבריאות סיכם את הישיבה באמירה: ״כולנו צריכים להצדיע לשלוחים של הרבי, העושים עבודת קודש בכל פינה בה יש יהודי בעולם, הם הפנים היפות של היהדות בעולם, ועלינו כמדינה לסייע להם בנושא החשוב של חינוך ילדיהם, שיתרום להם רבות להצליח ולמלא את שליחותם…״

בנט, ליצמן, חב"ד

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות