חשיפת חרדים10 • צפו: כיצד הגיב הגר”ח על מכתבו של הרבי מליובביץ’

ב'חרדים 10' חשף אתמול מכתב מיוחד שהגיע מלשכתו של האדמו"ר מליובביץ' זצ"ל לפני חמישים שנה,בה מופיעה בקשה לשלוח את הספר של "בנו של הסטייפלער" • ביוזמת העיתונאי אריה ארליך ממשפחה, הוצגה האגרת שלא פורסמה מעולם בפני הגר"ח
יוסף גרינבוים
י' אדר התשע"ז / 08.03.2017 17:35

המכתב שנחשף אמש בחרדים10 על שולחן הגר”ח קנייבסקי: אמש (שלישי) חשפנו מכתב מיוחד שנשלח לישראל, לפני 50 שנה, על ידי מזכירו האישי של האדמו”ר מליובאוויטש זצ”ל.

המכתב התפרסם בפעם הראשונה מעזבונו של גדול עסקני חב”ד בירושלים הרה”ח רבי עזריאל זעליג סלונים ז”ל, בו התבקש להשיג את הספר של “בנו של הסטייפלער, הרב קנייבסקי שי’ על הרמב”ם” – עבור הרבי.

הבקשה חתומה בידי מזכירו האישי של הרבי, הגאון רבי  חיים מרדכי אייזיק חודוקוב זצ”ל.

אמש, ביוזמתו של העיתונאי אריה ארליך ממשפחה, הוצגה האגרת החתומה שלא פורסמה מעולם בפני הגר”ח קנייבסקי.

הגר”ח עיין במכתבו של מזכירו של  הרבי זצ”ל בעיון רב, וגילה התפעלות מהתגלית.

במכתב, הנושא את התאריך ב’ ניסן תשכ”ז, מדרבן הרב חודוקוב את הרב סלונים “להשתדל על כל פנים כעת בכל תוקף להשיג את כל הספרים שטרם נשלחו לכאן ולנצל עתה את ההזדמנות של נסיעת התלמידים שיחיו לכאן, כדי להקל על ידי זה את המשלוח”.

באותן שנים יצאו תלמידי ‘הקבוצה’ של ישיבות חב”ד ללמוד בחצר האדמו”ר בניו יורק לפני חג הפסח, והייתה זו הזדמנות לשגר עמם חבילות ספרים.

ממשיך הרב חודוקוב וכותב: “גם הננו לבקשו בקשר עם זה ששמענו אשר בנו של הסטייפלער הרב קנבסקי שי’ הוציא לאור ספר מראי מקומות ומקורות על הרמב”ם. בבקשה לקנותו עבורנו ולשלוח לכאן גם ספר זה על ידי הנוסעים עכשיו לכאן”.

הרבי מליובאוויטש

הגר"ח קנייבסקי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות