הקלטה: יש דיל בין יחימוביץ לכבל • הרצוג: “נחשפה קומבינה מושחתת”

אחרי הפצצה שהטילה שלי יחימוביץ לפיה תרוץ לראשות ההסדרות במסגרת מפלגתו של איתן כבל, הכחישו השנים 'דיל' לפיו תתמוך בו יחימוביץ בהתמודדות לראשות המפלגה • אלא שהקלטות שנחשפו מגלות: היה דיל, ועוד איך
אריה ריבקינד
ד' אדר התשע"ז / 02.03.2017 21:58

בסוף יש דיל: אחרי ההכחשות לפיהן אין ביניהם הסכם מוקדם, הערב (חמישי) התפרסמה בחדשות 2 הקלטה החושפת עסקה בין שלי יחימוביץ’ לאיתן כבל במרוץ לראשות ההסתדרות.

“אני נפגשתי עם שלי, אני רוצה ללכת עם שלי להסתדרות. שלי מחויבת לתמיכה בי בבחירות ליו”ר המפלגה”, נשמע אומר כבל בהקלטה.

בהתייחסות לסיעתו בהסתדרות אמר הח”כ: “לאורך כל הדרך, אמרתי שהסיעה היא כלי כדי לקדם אותי. כל כולה, כל המהות שלה הייתה רק כלי לקדם אותי. לא הסתדרות, זה לא מעניין אותי הסתדרות, לא מעניין אותי להיות בהסתדרות, זה לא מעניין אותי… החיים דבר דינמי, פוליטיקה זה לא מישהו שיושב מחכה לך. זו הזדמנות ענקית בהסתדרות ובתוך מפלגת העבודה”.

השמועות על ‘הדיל’ החלו כאשר נודע כי שלי יחימוביץ’ תרוץ לראשות ההסתדרות באמצעות הסיעה של כבל. השניים הכחישו נמרצות שיחימוביץ’ הבטיחה לכבל לתמוך בו בהתמודדות לראשות העבודה.

 יו”ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג הגיב להקלטות שנחשפו במהדורה המרכזית של חדשות 2 – ואמר: “הערב נחשפה קומבינה מושחתת חמורה ביותר שחייבת להוביל את המעורבים בה למסקנות אישיות.

“מדובר במרמה והפרת אמונים מול הציבור הרחב, חברי ומתפקדי מפלגת העבודה. אי אפשר להגזים בנזק שנגרם לנו אבל אנחנו נדע להתגבר, להתחזק ולהוביל את המפלגה על ערכיה המדיניים והחברתיים בחזרה להנהגת המדינה.”

השיחה, לפי חדשות 2, התקיימה לפני כחודש, רגע לפני ההכרזה של כבל ויחימוביץ’, ונכחו בה ארבעה: היועץ המשפטי של כבל, יו”ר סיעת בית חברתי איציק יואל, ובא כוח הסיעה לאון בן לולו. יואל ובן לולו לא רצו לאפשר ליחימוביץ’ להתמודד דרך הסיעה, שכן רק לאחרונה הם חתמו על הסכם קואליציוני בהסתדרות עם אבי ניסנקורן על דעתו של כבל.

בשיחה הוא ניסה לשכנע אותם שמדובר בהזדמנות שלא תחזור.

 ח”כ כבל מסר בתגובה לחדשות 2: “את שאמרתי בשיחה אמרתי מתוך משאלת לב, שאפילו אני איני יודע אם ארצה לממשה. אין ולא היה דיל ביני ובין שלי, לא בקשתי ממנה לתמוך בי לראשות המפלגה וממילא היא גם לא הבטיחה זאת. הדלפת קטעים סלקטיביים משיחה בת שעות ארוכות היא עוד פרפור אחרון של ניסנקורן ומשפחת עיני למנוע התמודדות, ומאמצים אלה מעידים על הפחד שהם חשים. להדלפה יש ערך רכילותי ובוודאי לא משפטי. בחירות יהיו ועל ניסנקורן להשלים עם כך”.

ח״כ שלי יחימוביץ׳ מסרה בתגובה: ״לא היה ולא יהיה דיל, לא בעל פה ולא בכתב. איתן כבל לא ביקש, לא התנה ולא העלה תמיכה שלי בו וממילא הנושא לא עלה. תומכי במפלגה הם אנשים חופשיים שאינם מקבלים פקודות מאיש. ההחלטה שלי במי לתמוך תהיה כמו תמיד על פי מה שטוב ונכון למפלגה ולמדינה ולא על בסיס קומבינות פוליטיות כאלו או אחרות, ואני מציעה לניסנקורן לחדול ממאמציו הנואשים לסכל בחירות, כי הבחירות הן עובדה מוגמרת״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות