פרשת הזוג וילר: מגיד-שיעור מערד הפעיל את ‘איש המבצעים’?

התפתחות בחקירת האלימות והסמים נגד בני הזוג וילר: ישראל אקרמן, מגיד שיעור בישיבת גור בערד, חשוד בהפעלתו של אלעזר ויגדרוביץ' - מי שהמשטרה מכנה 'איש המבצעים של החסידות' • מעצרו הוארך עד יום א' • החוקר: "אנו חושדים שזה פרויקט של החסידות - ולא של איש ספציפי"
חיים טוויל
ג' אדר התשע"ז / 01.03.2017 21:54

פרשת בני הזוג פנחס וחני וילר מאוקראינה: ישראל אקרמן, מגיד שיעור בישיבה של חסידות גור בערד, נעצר בחשד שהיה זה הפעיל את אלעזר ויגדרוביץ’ – מי שהמשטרה מכנה ‘איש המבצעים של החסידות’, כדי להרחיק את האימא שהתגרשה מתשעת ילדיה.

מעצרו של אקרמן, שהסגיר עצמו למשטרה לאחר שהובהר לו כי הוא מבוקש לחקירה ועשה מאמצים שלא להגיע –  הוארך היום (רביעי) בחמישה ימים.

ויגדרוביץ’ חשוד בשורה ארוכה של מעשי אלימות וסחיטה באיומים כנגד בני הזוג, כדי לכפות על חני לחתום על ויתור משמורת על ילדיה במסגרת הליך הגירושין מבעלה.

המשטרה טוענת כי השיגה ראיות לכך שוויגדרוביץ’ הטמין סמים באמצעות עבריינים בחפציהם של בני הזוג, לפני שהמריאו מאוקראינה חזרה לישראל, בתחילת שנת 2016.

כפי שדווח לראשונה בחרדים10 – שחשף את הפרשה – הסמים התגלו בכבודה של בני הזוג על ידי רשויות החוק באוקראינה כאשר הגיעו אל שדה תעופה בקייב. מאז שוהים בני הזוג וילר, שהתחתנו לפני שנה – באוקראינה, שם עדיין מתנהל נגדם משפט הסמים.

כפי שדווח בחרדים 10, מאז שחני החליטה על הליך הגירושין, הותקף  בן זוגה החדש – בדרכים שונות ואלימות – על ידי אנשים שלפי החשד קיבלו כספים מוויגדרוביץ’ ופעלו על פי הוראותיו.

חוקרי ימ”ר ירושלים העריכו לכל אורך החקירה כי ויגדרוביץ’ פעל, בעצם,  בשליחות גורמים בכירים בחסידות גור.

לפי דיווח של רועי ינובסקי באתר ynet, בעקבות התפתחות בחקירה אקרמן נעצר היום, בחשד שהיה אחד הגורמים שהורו לאיים על חני ולתקוף את פנחס וילר.

לדיון בבית המשפט הגיע עם דמויות בולטות בחסידות, בהם צבי ביאליסטוצקי, מראשי חסידות גור בערד.

אקרמן הוא מי שניהל בשעתו מאבק משפטי כנגד ‘פלוני אלמוני’ – ניק חסוי שכתב בפורומים של אתר ‘בחדרי חרדים’ נגד הרבי וחסידות גור.

כעת אקרמן חשוד בקשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים, שימוש בהאזנות סתר, בידוי ראיות, שיבוש מהלכי חקירה ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.

בדיון בבית המשפט השלום בירושלים שאל עו”ד צבי רוזנטל, סנגורו של אקרמן, את נציג ימ”ר ירושלים, רס”ב רונן מזרחי, אם הם מודעים ליכולות הכלכליות של אקרמן.

מזרחי השיב שלא – ואמר: “אנחנו חושדים שזה פרויקט של החסידות ולא של איש ספציפי”.

לפי דיווח של רועי ינובסקי, עו”ד רוזנטל טען במהלך הדיון כי לאקרמן אין כל קשר לפרשה.

“היחידה החוקרת מנסה לחקור תיק שארע באוקראינה ולאחר שלא מצליחה להגיע לתיק עצמו או למי שביצע את התיק היא מנסה ‘לדוג’ אנשים שייעשה לחץ על אנשים בתיק אחר”, טען רוזנטל.

בהמשך ציין סנגורו של אקרמן כי לקהילת גור אין כל עניין בפרשה. לדבריו, המשטרה “מגלגלת” את כל התיק לעבר ויגדרוביץ’ לאחר שכשלה בחקירה.

השופטת מיקה בנקי ציינה כי חומר החקירה מייחס לאקרמן חשד סביר וכן מסוכנות, ולאור זאת החליטה להאריך מעצרו עד יום ראשון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מקווה שזו רק התחלה
    02/03/2017 09:12
    ישראל
  1. מזמן היה צריך לעצור את התנהלות הכת המסוכנת הזו.