נלכדה כנופיה מתוחכמת: אישום נגד הפורץ שגרם לפרישת ראש אכ”א

במסגרת מבצע משטרתי, שזכה לשם 'המפקדת אכא', נתפסה כנופיית פורצים ערבים שהטילה את חיתתה על ישובי הדרום • ביצעה את הפריצה לביתו של ראש אכ"א, גנבה מחשב מסווג - וגרמה לפרישתו מצה"ל • כך פעלה החוליה המתוחכמת החוליה
חיים טוויל
א' אדר התשע"ז / 27.02.2017 11:40

בפעילות מורכבת בה נטלו חלק כוחות משטרה רבים ובסיוע מסוק היחידה האווירית של משטרת ישראל ויחידות מיוחדות נעצרו שישה חשודים ערבים, תושבי יו”ש, מזרח ירושלים והפזורה הבדואית בדרום, אשר עמדו מאחורי שורה ארוכה של מקרי פריצה לבתים וגניבת כלי רכב.

החשוד המרכזי שנעצר במסגרת המבצע, שזכה לכינוי ‘המפקדת אכא’ – היה אחראי, בין היתר, גם להתפרצות לביתו של האלוף במיל’ חגי טופולנסקי, ראש אכ”א לשעבר בצה”ל – שבעקבות הפריצה בה נגנב מחשב מסווג מביתו, פרש מצה”ל.

הבוקר הוגשו כתבי אישום כנגד אחרוני חברי הכנופיה, באמצעות חטיבת התביעות של משטרת ישראל.

חברי החוליה אחראים למספר רב של התפרצויות למושבים באזור הדרום והמרכז – ובהם, ערוגות, כפר אחים, שדמה, מישר בת הדר ועוד.

על פי ממצאי החקירה, הסמויה והגלויה, אנשי החוליה ביצעו שורה של עבירות רכוש, תוך פגיעה ממשית בביטחונם של תושבי המושבים בדרום ובמרכז.

במהלך חודש דצמבר האחרון אירעו 5 התפרצויות באחד הלילות, במהלכן נגנבו כלי רכב במושבים ערוגות וכפר אחים הסמוכים אחד לשני.

בעקבות ההתפרצויות, ובתום הערכת מצב שערכה המשטרה, הוחלט להטיל את החקירה על היחידה המרכזית לה יכולות מבצעיות וטכנולוגיות מתקדמות, בשילוב עם יחידות משטרה מיוחדות נוספות.

פעילות מודיעינית וחקירתית שנועדה לאתר את האחראים למעשי ההתפרצות הרבים, הביאה לזיהוי כי מדובר בכנופיה מתוחכמת, בעלת מבנה ארגוני מסודר, המורכבת משלוש חוליות ביצועיות, שנעזרו זו בזו בביצוע העבירות, ופעלו באופן סדור בו לכל אחד תפקיד מוגדר במשימת ביצוע העבירה – חלקם מסיעים את השב”חים למקומות שנבחרו לביצוע ההתפרצויות, החלק האחר גונב את הרכבים ומעבירם אל ‘שטח קירור’, וגנבים נוספים שתפקידם לאסוף את הרכבים בבוא הזמן ולהעבירם לשטחי יהודה ושומרון.

פעילות זאת נחשפה על ידי כוחות משטרת ישראל והביאה לביצוע מעצרים של החשודים, ביניהם כאמור החשוד המרכזי האחראי, בין היתר, גם להתפרצות לביתו של האלוף במיל. חגי טופולנסקי, ראש אכ”א לשעבר בצה”ל.

חגי

ממצאים שנאספו על ידי חוקרי המשטרה הביאו למעצרם של החשודים העיקריים בכנופיה בתחילת חודש פברואר השנה.

מעצרם  הוארך מעת לעת בבית המשפט לטובת החקירה הסבוכה, שהביאה את חוקרי התשאול לפעולות חקירתיות “צעד אחר צעד”, על מנת לגבש בסופו של יום ראיות מספקות בתיק החקירה, על מנת שיוכל להבשיל לכדי כתב אישום.

היום הוגשו כתבי אישום המבוססים על 12 תיקי חקירה, שנוהלו במסגרת הפרשה כנגד שניים מהחשודים, ואלו יצטרפו לכתבי האישום שהוגשו בשבועות האחרונים כנגד יתר חברי הכנופיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות