הרב ברלנד: “מי שלא מסוגל לקבל ביזיונות באהבה שיעזוב את שובו”

במכתב ששיגר מנהיג קהילת 'שובו בנים' מבית החולים הדסה עין כרם הוא דרש מהם: "לא להשיב לכל הביזיונות והרדיפות, רק לחזק ולעודד את ידי החולקים והרודפים והמעלילים" • במכתב הוא קובע לתלמידים גם סדר יום שמתחיל ב-12 בלילה • צפו במכתב בכתב-ידו
איתמר זינגר
ל' שבט התשע"ז / 26.02.2017 20:16

כשבוע וחצי לאחר שהרב אליעזר ברלנד אושפז בבית החולים ‘הדסה עין כרם’ בירושלים, שם עבר טיפול רפואי מורכב, מגיב מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ של ברסלב על המחלוקת סביבו בתוך חסידות ברסלב.

מנהיג ‘שובו בנים’, שהודה והורשע במעשים חמורים ובתקיפה, כותב במכתב מיוחד ששיגר לתלמידיו בכתב ידו, שלא להשיב לכל הביזיונות והרדיפות שהם עוברים ורק “לחזק ולעודד את ידי החולקים והרודפים והמעלילים”.. “ולהעניק להם כמה שיותר חומר של השמצות ובזיונות”.

הרב ברלנד מסביר במכתבו: “הזכות שנפלה לידי תלמידי שובו בנים לזכות לכאלה ביזיונות זו זכות שכל הצדיקים שבעולם היו משלמים טבין ותקילין כדי לזכות לכאלה ביזיונות”.

מנהיג ‘שובו בנים’ מודיע בצורה חד-משמעית: “כל אלו שלא מסוגלים לעמוד בביזיונות והשמצות שיעזבו את שובו בנים ולא ח”ו ישיבו מלחמה השערה”.

בהמשך מכתבו, קובע  הרב ברלנד לתלמידיו סדר יום, לפיו עליהם לקום כל לילה ב-12 כדי לומר תיקון חצות, לנסוע לשדה להתבודדות “ורק לבקש על כמה שיותר בזיונות והשמצות”.

בהמשך הוא מבקש ללמוד בספר קצות החושן עד תפילת שחרית.

הרב ברלנד מרחיב על חשיבות קבלת ביזיונות באהבה ומספר כי אחד מתלמידיו של רבי נחמן שאל אותו פעם, מדוע ממשיך על עצמו מחלוקות כל הזמן. ורבי נחמן השיב: “אינני יכול לפעול את ענייני רק על ידי שיש עלי מחלוקות…”

הרב ברלנד כותב לתלמידיו שצריך לחזק ולעזור לכל מי שמוכן להצטרף למחלוקות נגדו בעידוד ותמיכה, ולהשיג להם כספים ותרומות בכל דרך אפשרית, כדי להגביר את כוחם.

מכתב הרב ברלנד

ב’שובו בנים’ פרסמו מיד את תוכן המכתב בבתי הכנסת והקריאו אותו בקו המרכזי של הקהילה.

התלמידים הוותיקים של ‘שובו בנים’ מספרים כי הדבר הזכיר להם התבטאות דומה של הרב ברלנד מלפני למעלה מעשרים שנה, כשהיתה אז מחלוקת גדולה נגדו בתוך ברסלב – והתלמידים רצו אז להשיב מלחמה.

הרב ברלנד מסר אז שיעור וצעק: “מי שנמצא בשובו בנים ומדבר נגד החולקים והמתנגדים, עדיף שיעזוב את שובו בנים ויצטרף לחולקים וידבר נגד שובו בנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי ששולח ידיים יקבל גם יקבל וכדאי שישתוק
    26/02/2017 21:00
    ישראלי
  1. עדיף