“המשטרה היא גורם האכיפה האחרון שניתן לומר שטייחה”

איך קרה שהסכם בין ח"כ מאיר שטרית לעוזרת הבית שלו נבדק על ידי המשטרה כבר לפני שנה וחצי, אבל במשרד המשפטים לא עודכנו • המשטרה: "מטבע הדברים לא כל מידע מוביל לפתיחה בחקירה פלילית. התקבלו החלטות מקצועיות בדרגים הבכירים ביותר" • בתנועה מצטערים: "הייתה טעות לתמוך בשטרית בלי לברר"
שי ויספיש ונחמן גור
י"ד סיון התשע"ד / 12.06.2014 19:01

המידע בנוגע להסכם בין ח”כ מאיר שטרית לעוזרת הבית שלו אמנם נבדק על ידי המשטרה כבר לפני שנה וחצי, אולם משרד המשפטים עודכן על התיק רק לפני שבועיים. כך טענו היום (חמישי) גורמים משפטיים לחרדים10. לפי אותם הגורמים, רק לאחר שפורסם כי בין הח”כ לעוזרת הבית שלו לשעבר קיים הסכם סודי – עודכן משרד המשפטים בכך שנעשו בעבר פעולות בדיקה.

מהמשטרה נמסר היום אחר הצהרים: “בהמשך לפרסומים ולפניות כתבים נבקש להבהיר – המקרים המוזכרים בתקשורת (ח״כ בן אליעזר וח״כ שטרית) טופלו בעבר באגף החקירות והמודיעין באופן מקצועי וללא דופי, נבדקו לעומק והתקבלו החלטות מקצועיות בדרגים הבכירים ביותר, על פי שיקול דעת מקצועי בהתאם לאופי המידע, לחומרים המצויים בידינו בנקודת הזמן, לממצאי הבדיקה ולנסיבות העניין, לרבות סוגיית העדכון והשת״פ עם משרד המשפטים, אשר מוכיח עצמו מידי יום בשגרת העבודה של הגופים.

“במקרה הנוגע לחקירתו של בן אליעזר אף הועבר המידע לגורמים הרלוונטיים להמשך טיפול, ולאחרונה בהינתן חומרים חדשים ומידע נוסף השתנו הנסיבות ופעלנו בהתאם. לעניין הטיפול במידע, מדובר בטענות שאין בינן לבין הבנת עולם אכיפת החוק דבר וחצי דבר. ככלל, למשטרת ישראל מגיעים מאות ואלפי מידעים הנבחנים ביסודיות ובמקצועיות ומטופלים בהתאם.

“מטבע הדברים לא כל מידע מוביל לפתיחה בחקירה פלילית. ברצוננו להדגיש כי בכל הצמתים בעבר וכך גם ננהג בעתיד, בהן למשטרת ישראל קיים מידע שמצריך לפעול בציר המודיעיני או החקירתי, תמיד יגבר השיקול הענייני והמקצועי ותו לא.

“משטרת ישראל היא גורם האכיפה האחרון שניתן לומר עליה שידעה וטייחה. הראייה לכך היא העשורים האחרונים והפרשיות האחרונות שהזיכרון האנושי והעיתונאי יכול לזכור”.

 בתנועה מכים על חטא

לפי הדיווח בחדשות 10, עוזרת הבית, י’, הועסקה על ידי ח”כ מאיר שטרית ורעייתו רות במשך שנה וארבעה חודשים. לאחר שפוטרה החליטה י’ לתבוע מהזוג כסף, בגין מה שראתה כשורה של מעשים שפגעו בזכויותיה ובתנאי העסקתה, הן מצד שטרית והן מצד רעייתו, והן מצד שניהם ביחד כמעסיקים. הטענה החמורה ביותר של י’ היתה ששטרית הטריד אותה פעמים רבות.

לפי הדיווח, באמצע שנת 2012 פנה עורך דינה של העובדת לשטרית, ותבע ממנו, בין היתר, פיצוי על ההטרדות לכאורה. העובדת תיארה שורה של הטרדות והייתה מצוידת, לטענתה, בראיות משמעותיות המחזקות את גרסתה.

שטרית מצדו פנה לעורך דין הבכיר נחום פיירברג, כדי שזה ינהל משא ומתן מול העוזרת. בסופו של דבר, חתמו שטרית והעובדת על הסכם סודי, בו נקבע כי הוא ישלם לה סכום של 270 אלף שקלים, והיא מצדה תתחייב לוותר על כל תביעה בעתיד.

כמו כן, הוסכם כי אם אחד הצדדים יפר את הסודיות הוא ישלם לצד השני סכום של 250 אלף שקלים.

המידע הועבר בזמנו לבחינה משטרתית. עם זאת, התיק לא הגיע ליחידה חוקרת, כמו היחידה הארצית לחקירות הונאה, שחוקרת בדרך כלל עבירות מסוג זה, אלא רק נבדק בלשכת ראש אגף החקירות והמודיעין דאז, ניצב (בדימוס) יואב סגלוביץ’.

במסגרת הבדיקה, ניסו החוקרים ליצור קשר עם העוזרת, אך היא סירבה להתלונן נגד הח”כ.

במשטרה סברו אז כי מדובר בהסכם שנוצר רק סביב מחלוקת על שעות העבודה של העוזרת, ולאור סירובה לשתף פעולה עם המשטרה – נאלצו לסגור את התיק.

כעת מציינים במשטרה כי אם וינשטיין יחליט לעשות בדיקה נוספת, שעשויה להבשיל לכדי חקירה פלילית, היא תחל באופן מידי.

אחרי הכעס השורר במפלגת העבודה –  שם טוענים הם מרגישים ” נבגדים”, שכן “הוא כמעט הפיל אותנו” – גם במפלגת התנועה מכים היום על חטא. “זו הייתה טעות לתמוך בשטרית בלי לברר עד תום את פרטי ההסכם”, אומרים שם.

ח”כ שטרית עצמו התייחס בצהריים לפרסומים ואמר: “כל מעשיי בכל ההיסטוריה הפוליטית שלי נקיים כשלג. אני מקווה שדברים יתבררו במהרה לכם ולכל עם ישראל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות