קלינטון צייצה: “לא שומעים ממנו” – טראמפ שבר שתיקה על אנטישמיות

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ גינה את שרשרת האירועים האנטישמיים שהתרחשו לאחרונה ברחבי ארצות הברית • "מגנה אנטישמיות בכל הזדמנות. האנטישמיות היא דבר נורא - וזה חייב להיפסק"
נתן פרל
כ"ה שבט התשע"ז / 21.02.2017 19:00

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, גינה היום (שלישי) את שרשרת האירועים האנטישמיים בארצות הברית ואמר: “האנטישמיות היא דבר נורא וזה הולך להיפסק – וזה חייב להיפסק”.

טראמפ אמר את הדברים בריאיון לרשת NBC. על רקע גל ביקורת שהוטחה בו על שתיקתו מול גלי האנטישמיות – הוא ביקש להבהיר כי הוא מגנה אנטישמיות “באופן ברור, ואני עושה זאת בכל הזדמנות שיש לי”.

בתום סיור במוזיאון הלאומי להיסטוריה אפרו-אמריקנית הוסיף טראמפ: “המתקפות האנטישמיות נגד הקהילות היהודיות שלנו והמרכזים הקהילתיים שלהם מכאיבות, ומהוות תזכורת עצובה לעבודה שנותרה על מנת לעקור מהשורש את השנאה, את הדעות הקדומות ואת הרוע”.

קודם לכן קלינטון תקפה אותו בטוויטר: “לא שומעים ממנו…” – זאת על רקע הדיווח הבוקר כי כ-100 מצבות בבית הקברות היהודי ‘חסד של אמת’ סמוך לעיר סנט לואיס ניזוקו או הותקו ממקומן.

המשטרה המקומית פתחה בחקירת האירוע, אולם לא הצהירה עדיין באופן חד משמעי אם מדובר בפשע שנאה או פעולה אנטישמית. ההערכה היא שארגון כלשהו עומד מאחורי המעשה, וכי לא מדובר בפעילות של אדם אחד.

במקביל התקבלו פעם נוספת עשרות התרעות על פצצות ב-11 מרכזי קהילה יהודיים ברחבי ארצות הברית.

מדובר בפעם הרביעית בשבועות האחרונים שבמרכזי קהילה יהודיים מתקבלים איומים טלפוניים על פצצות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות