תקף, איים, הטריד: הוגש כתב אישום נגד ‘האדמו”ר מקראקס’

פרקליטות מחוז צפון הגישה כתב אישום הכולל 8 אישומים נגד משה רוזנבאום - 'האדמו"ר מקראקס' • אמר לאחד הקורבנות: 'ככה יהודים מראים אהבה', 'אני אגיד לך איך יהודי אוהב יהודי' ו'איזה חתיך אתה, אותך קיבלתי מתנה לשבת' • חרדים 10 עם כל מה שאפשר לספר מכתב האישום
חיים טוויל
כ"ה שבט התשע"ז / 21.02.2017 17:28

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד משה רוזנבאום, המכונה ‘האדמו”ר מקראקס’, בן 36, שוהה בלתי חוקי מארה”ב, בגין ביצוע שרשרת עבירות חמורות ואלימות – הכוללות מעשים חמורים בקטין מתחת לגיל שש עשרה, מעשים חמורים רבים, איומים, הטרדה, ניסיון לחבלה חמורה בנסיבות חמורות ושהיה בישראל שלא כחוק.

הפרקליטות ביקשה להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

 בכתב האישום, בו מופיעים שמונה אישומים, נכתב: “הנאשם שהנו בעל אזרחות אמריקאית נכנס לגבולות ישראל בתאריך 4/9/14. עם היכנסו הונפקה לו על ידי רשות האוכלוסין וההגירה אשרת תייר ב/2 לשלושה חודשים וזאת עד ליום 4/12/2014 (להלן: “מועד פקיעת אשרת התייר”).

“ממועד פקיעת אשרת התייר יושב הנאשם בישראל שלא כחוק ומתגורר כיום ברחוב יהודה הנשיא 35 בטבריה”.  בשל כך הוא מואשם בכניסה לישראל וישיבה בה בניגוד לחוק.

באישום השני נכתב: “א”ר הנו קטין יליד 2000 המתגורר בטבריה ובמועד הרלבנטי לאישום זה היה בן 15 ואחד עשר חודשים. לנאשם ולקטין א”ר מכר משותף בשם ש”כ אשר נוהג להסיע את הנאשם במכוניתו מפעם לפעם למקומות שונים – וזאת לבקשת הנאשם.

“בין התאריכים 16/10/16 ל-22/10/16, מועד מדויק אינו ידוע למאשימה, הסיע ש”כ את הנאשם מביתו בטבריה לירושלים. לנסיעה זו התלווה הקטין א”ר כשהוא יושב במושב האחורי של הרכב ואילו הנאשם ישב לצד ש”כ אשר נהג. הנאשם, אשר לא הכיר את הקטין א”ר קודם, העריך כי הוא בן 14 או 15.

“במהלך נסיעה זו עצר ש”כ בתחנת דלק על מנת לתדלק את רכבו.  בזמן זה, כאשר נותרו הנאשם והקטין א”ר לבד ברכב, הפנה הנאשם את פניו וגופו לכיוון הקטין א”ר הושיט את ידו לכיוון רגליו של הקטין והכניס אותה בין רגליו של הקטין. הקטין א”ר שנרתע ממעשהו של הנאשם, הזיז עצמו לצד המושב ואמר לנאשם שיוריד את ידו מגופו”.

לפי האישום השלישי, “י”ב הנו תלמיד ישיבה –‘ בטבריה.  במהלך שנת 2014 פנה הנאשם לראש הישיבה, הציג עצמו כאדמו”ר וביקש לחזק תלמידים בישיבה בדרך של העברת שיעורים או דרשות. ראש הישיבה נעתר לבקשת הנאשם , ובין המועדים 17/12/2014 ל-24/12/2014 מועד מדויק אינו ידוע למאשימה, העביר הנאשם שיעור בישיבה אשר נכח בו המתלונן י”ב.

“מספר ימים לאחר השיעור דלעיל, השיג הנאשם את מספר הטלפון של י”ב, התקשר אליו והציע לו להגיע לביתו וללמוד עמו. י”ב נעתר להצעת הנאשם והגיע עוד באותו ערב לבית הנאשם.

” עם הגיעו לבית הנאשם התיישב בספה במקום והנאשם התיישב לצד י”ב , נצמד לגופו, חיבק אותו והניח את ראשו על כתפו של י”ב. י”ב נרתע ממעשיו של הנאשם, הזיז אותו מעליו שאל אותו מדוע הוא נוגע בו וביקש ממנו להניח לו. הנאשם התעלם מהתנגדות י”ב ומבקשתו שיניח לו והמשיך במעשיו המתוארים לעיל.

|בהמשך למעשים המתוארים לעיל, שאל הנאשם את י”ב אם הוא מכיר בנות ואם הוא יכול להראות לו תמונות של בנות”, כל זאת תוך שהנאשם מעשה חמור בעצמו.

“לאחר מכן אמר הנאשם לי”ב כי אין אדם נוסף מלבדם בבית והציע לו לישון עימו בביתו”. לאחר שי”ב אמר לנאשם כי אינו מעוניין להישאר בביתו – הנאשם ביצע בו מעשה חמור.

” במהלך כשישה חודשים לאחר מכן, התקשר הנאשם פעם אחר פעם ובתדירות גבוהה לטלפון הנייד של י”ב והטריד אותו על אף שי”ב בקש ממנו שלא ליצור עימו קשר”. בשל מעשים אלה הוא מואשם במעשה חמור, בהפחדה והטרדה.

האישום רביעי מגולל כיצד “במהלך שנה וחצי טרם הגשת כתב אישום זה, בכחמש עשרה הזדמנויות, נכנס הנאשם לחנותו של מ”כ, המתין עד אשר נותר עימו לבד בחנות”, ואז ביצע בו מעשה חמור.

האישום החמישי:  ד”ח הנו קטין יליד 2001 המתגורר בטבריה. במהלך חודש ספטמבר 2016, יום אחר יום, במועדים שאינם ידועים במדויק למאשימה, שיחק הקטין ד”ח בגן משחקים הנמצא סמוך לבית הספר בו הוא לומד. באותן ההזדמנויות המתוארות באישום זה, התקרב הנאשם אל הקטין ד”ח, קרץ לו בעינו וקרא לו לבוא עימו. המתלונן סירב ובכל פעם ברח מגן המשחקים.

“יום למחרת המפגש השני עם הנאשם, נתקל הקטין ד”ח בנאשם בסופר מרקט אשר בטבריה. עם הבחינו בקטין ד”ח, קרא לו הנאשם מספר פעמים להתלוות אליו. הקטין שהוטרד מקריאות הנאשם, פנה למאבטח בסופר מרקט וזה הורה לנאשם לצאת מהמקום.

“כשבוע לאחר האירוע, נתקל שוב הקטין ד”ח בנאשם בסופר מרקט. משהבחין הנאשם בקטין איים עליו בהעבירו את אצבעו מתחת לגרונו. לאחר מכן התקרב לקטין ואיים עליו באומרו לו: ‘חכה, חכה’. בהזדמנות נוספת רדף הנאשם אחר הקטין ד”ח כשהוא אוחז בידו מקל.

“במעשיו המתוארים לעיל איים הנאשם על הקטין ד”ח במספר הזדמנויות וכן ניסה לחבול בו חבלה חמורה שלא כדין כשהוא נושא נשק קר”.

האישום השישי מתאר כי במהלך “מספר חודשים טרם הגשת כתב אישום זה, במספר הזדמנויות, עת שנ”ו היה לבדו בחנותו, נכנס אליה הנאשם – וביצע בו מעשה חמור.

בסעיף האישום שביעי מתארת הפרקליטות: ” צ”א הנו סגן מנהל הסופר מרקט. בשתי הזדמנויות שיפורטו להלן, במהלך חודש נובמבר 2016, ובתחילתו של חודש פברואר 2017, מועדים מדויקים אינם ידועים למאשימה, נכנס הנאשם לסופר מרקט, פנה הנאשם למתלונן צ”א מספר פעמים וביקש ממנו לעשות מצווה ולהניח תפילין.

“המתלונן צ”א נעתר לבסוף לבקשת הנאשם והתלווה אליו למחסן הסופר מרקט שם הניח תפילין והחל להתפלל. בשלב זה, כאשר המתלונן צ”א היה קשור בתפילין ועסוק בתפילה כשגבו לנאשם” – ביצע בו הנאשם מעשה חמור. .

לפי האישום שמיני “ע”פ מתגורר בטבריה ובינו למתלונן מ”כ המאוזכר באישום השלישי, הכירות קודמת לאירועי אישום זה. בתאריך 3/2/17, בסמוך לעשה 12:00 ישב ע”פ בחנותו של המתלונן מ”כ, כאשר הנאשם נכנס לחנות. עם היכנסו לחנות פנה הנאשם אל המתלונן ע”פ ושאל אותו מדוע שיערו ארוך ואינו מסתפר.

“המתלונן ע”פ השיב לנאשם כי האריך את שיערו בשל נדר שנדר. הנאשם הציע ע”פ שיבוא עימו לביתו ושם יספר אותו וכן יתיר הנאשם את נדר הנזירות מעליו.

“המתלונן שסבר כי הנאשם הינו אדמו”ר ורב אשר יכול להתיר את הנדר שנדר, התלווה עם הנאשם לביתו. בהגיעם לביתו של הנאשם, נעל הנאשם את דלת ביתו והדף את המתלונן ע”פ לעבר ספה שבמקום. לאחר מכן ביצע הנאשם מעשה מחמור ואמר לקורבן כי הוא חמוד, מתוק, חתיך ויפה וכי ‘ככה יהודים מראים אהבה’ וכן ‘אני אגיד לך איך יהודי אוהב יהודי’.

לאחר מכן ובעודם על הספה ביצע בו “האדמו”ר” מעשה חמור.

“ע”פ שביקש להפסיק את מעשיו של הנאשם, אמר לו כי הוא מבקש ללכת מביתו ולהתארגן לפני שנכנסת השבת. בתגובה אמר לו הנאשם כי ברצונו להראות לו מתנה שקיבל לכבוד השבת ואשר נמצאת בחדר השינה בבית. הנאשם הוביל את ע”פ לחדר השינה בביתו, שם הציב אותו מול מראה נעמד לצידו ואמר לו: ‘איזה חתיך אתה, אותך קיבלתי לשבת'”.

בשלב זה הוא ביצע בו מעשה חמור נוסף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הגזמה
    22/02/2017 06:37
    גרוס
  1. אם היו סנהדרין בימנו לא היו מענישים בצורה אכזרית בשל עבירות של עריות מן הסוג הזה רק חוקי אדום שונא ליעקב שופך דם של בושה בתקשורת ואחר כך מרקיבים את אותם שנכשלו בבית הסוהר אוי ווי שומו שמים אהה