שפטל תוקף: “התביעה צמאה לדמו של אלאור, לא נשמע כדבר הזה”

עו"ד יורם שפטל, שהצטרף לצוות ההגנה של החייל אלאור אזריה, תקף בחריפות את התובע הצבאי ואת הפרקליטות הצבאי: "חצי שעה טען התובע בניסיון לשכנע שלא לדחות את ביצוע העונש. טיעון כל כך מרושע" • על הערעור: "הכרעת הדין עומדת על שני כרעי תרנגולות, שיסתכלו בסירטונים"
חיים טוויל
כ"ה שבט התשע"ז / 21.02.2017 15:23

עורך הדין יורם שפטל, שהצטרף לצוות ההגנה של אלאור אזריה, יוביל את הערעור שיוגש  על גזר הדין שהוטל על החייל היורה מחברון.

ביציאה מבית הדין הצבאי בקריה – שם גזרו השופטים על אזריה 18 חודשי מאסר בפועל – תקף שפטל את התביעה הצבאית, בראשות סא”ל במיל’ נדב ויסמן. לדברי שפטל,  התביעה הצבאית לכל אורך ההליך המשפטי הייתה צמאה לדמו של אלאור.

”לכל אורך המשפט על סמך הופעותיו, דבריו והתנהגותן הכוללת של התביעה הצבאית ושל הפרקליטות הצבאית, טענו שהם צמאים לדמו של אלאור. למעשה, גם בית הדין הנכבד קבע את זה היום בכך שהעונש שהוא השית על אלאור הוא מחצית מהעונש המינימלי שהתובע דרש”.

עו”ד שפטל המשיך ותקף: “חצי שעה טען התובע בניסיון לשכנע את בית הדין הנכבד שלא ידחה את ביצוע עונש המאסר באחד עשר ימים. לא נשמע כדבר הזה, טיעון כל כך מרושע וחסר יסוד כי כל הדוגמאות שהוא הביא עניינן בעונשי מאסר של שנים ארוכות”.

שפטל פירט במקצת על מה יתבסס הערעור שיוגש: “גזר הדין, כפי שנאמר, מבוסס על העובדות שנכתבו בהכרעת הדין, והכרעת הדין עומדת על שני כרעי תרנגולות מרכזיים. כרע התרנגולת הראשון הוא שמקבלים את דבריו של סמ”ר א’ שאמר שמיד לאחר הירי אלאור צעק ‘המחבל דקר את החבר שלי'”.

שפטל הדגיש: ”לא היה ולא נברא. ולא אני אומר את זה, אומרים את זה שלושה עשר סרטונים שהיו בפני בית הדין הנכבד שכולם מראים שאלאור לא צעק דבר אחרי הירי. מילה אחת לא צעק’.

”כרע התרנגול השני של הכרעת הדין אומר שלאחר הירי בשיחה עם רב”ט מ’ אמר אלאור: ‘המחבל דקר חבר שלי וניסה להרוג אותו ולכן מגיע לו למות’. בהכרעת הדין נקבע שזוהי ליבת הכרעת הדין, זהו הממצא עליו עומדת כל הכרעת הדין. בלעדי הממצא הזה אין הכרעת דין.

”הממצא הזה מופרך לחלוטין”, הדגיש שפטל, ”לא היה ולא נברא. תמוה כיצד בית המשפט העז לקבוע ממצא כזה כאשר הוא מסתכל שוב ושוב בסרטונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות