הטלפון ששימש את היטלר לפקודות ההשמדה נמכר ברבע מיליון דולרים

הטלפון האישי של היטלר, באמצעתו נהג לשגר את פקודותיו למפקדי הצבא הנאצי, נמכר במכירה פומבית בארה"ב • הטלפון נמצא בבונקר בו הסתתר היטלר בברלין על ידי קצינים רוסים - שהעניקו אותו במתנה לגנרל בריטי
שלמה בן חיים
כ"ד שבט התשע"ז / 20.02.2017 11:05

בית המכירות הפומביות ‘אלכסנדר’ בארה”ב מכר אתמול (ראשון) במכירה פומבית את הטלפון האישי העתיק של הצורר הנאצי אדולף היטלר ב-243 אלף דולרים. המחיר ההתחלתי עבור הטלפון עמד על 100 אלף דולרים.

לפי דיווח של ניסן צור בערוץ 7,  הרוכש האלמוני לא הגיע להשתתף באופן אישי במכירה אלא הציע הצעתו באמצעות הטלפון.

היטלר נהג להשתמש בטלפון שהיה במקור בצבע שחור ולאחר מכן נצבע בצבעי ארגמן ושמו של היטלר יחד עם צלב קרס סמל הרייך השלישי נחרטו עליו, על מנת לשגר פקודות למפקדי הצבא הנאצי במהלך מלחמת העולם השנייה.

הטלפון נמצא בבונקר בו הסתתר היטלר בברלין בסוף מלחמת העולם השנייה. קצינים רוסיים שתפסו את הטלפון העניקו אותו במתנה לגנרל הבריטי ראלף ריינר, שהוריש אותו לאחר מותו לבנו שהסכים להעמיד אותו כעת למכירה פומבית.

אנשי בית המכירות הפומביות כתבו על הטלפון: “מדובר בכלי הנשק הקטלני ביותר בכל הזמנים, אשר שלח מיליונים אל מותם. הטלפון הזה שימש את היטלר לשלוח את מרבית הפקודות שלו במהלך השנתיים האחרונות של מלחמת העולם השנייה. זה לא היה טלפון משרדי רגיל. זה היה הטלפון ששימש את היטלר להשמדה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות